Laboratorní cvičení z mikrobiologie se zaměřením na mediální a environmentální výchovu na SŠ
Laboratory exercise in microbiology including media and environmental education at secondary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19161Identifikátory
SIS: 66856
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skýbová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
19. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na tvorbu laboratorního cvičení z mikrobiologie se zaměřením na mediální a enviromentální výchovu na SS. Cílem laboratorního cvičení použitého ve výuce je ucelení a rozšíření tématu mikrobiologie pomocí praktických činností. Práce je určena především pro potřeby učitelů gymnázií. Diplomová práce je zpracována tak, aby usnadnila vyučujícím zařazení tohoto laboratorního cvičení do výuky. Teoretická část obsahuje analýzu Rámcového vzdělávacího programu a odborné literatury. Tato analýza sloužila jako podklad pro tvorbu návrhu laboratorních úloh. Lze ji také využít při přípravě a provádění praktika v praxi ve výuce. V praktické části jsou pak navrženy a ověřeny tři laboratorní úlohy a vypracovány metodické návody pro učitele. Laboratorní cvičení z mikrobiologie bylo úspěšně ověřeno ve výuce na gymnáziu. Navržené laboratorní cvičení, metodické návody a teoretické podklady usnadní učitelům využívání praktických cvičení při výuce tématu mikrobiologie na gymnáziu.
The presented diploma paper is focused on creation of. The aim of the exercise used in the classwork is fixation and expansion of the stuff with help of practical activities. The paper is meant to be a help for grammar school teachers above all. It is so elaborated that it makes work in class easier. The theoretical part contains the analysis of the "Frame education programme" and skilful literature. This analysis was a base for creation of a layout of laboratory exercises. It is also possible to use it in preparation and realization of this exercise in a class. In the practical part there are three proposed laboratory exercises and methodical instructions for teachers. Microbiology exercises were successfully proved at grammar school. The suggested exercises, methodical instructions and theoretical base simplify the work for teachers in theme microbiology at grammar school.