Venkovské motivy v díle Václava Brožíka
Country motives in art work of Václav Brožík
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191614Identifikátory
SIS: 269397
Kolekce
- Kvalifikační práce [2248]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pech, Milan
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění - Bc.
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
realismus, symbolismus, malířství 19. století, barbizonská škola, figura, venkovKlíčová slova (anglicky)
realism, symbolism, countryside, painting of the nineteenth centur, Barbizon, figurePředmětem bakalářské práce je zkoumání venkovských motivů v realistické malbě Václava Brožíka, které tvořil převážně v devadesátých letech devatenáctého století. V první části práce se zaměřím na charakteristiku osobnosti umělce a jeho život, který byl bohatý na mecenáše, studijní cesty, ale především seznámení s pařížským prostředím. Druhou probíranou látkou související s Brožíkem, bude analýza tvorby barbizonské školy, jejích hlavních představitelů. V návaznosti na tvorbu Milleta a také Courbeta později srovnám, jak se vliv barbizonské školy odrazil na Brožíkových dílech. Brožíkovy venkovské náměty rozeberu ve čtyřech částech. Ať už se budu zabývat tématy komunikace, dvojic, osamělosti nebo mužského prvku v obrazech, pokusím se nahlédnout "za obraz" a zkusit objasnit,proč zachycovalprávě tyto náměty.Brožíkovo znázornění venkovských námětů srovnám v poslední kapitole s tvorbou jeho současníků.
The subject of the bachelor thesis is an examination of Václav Brožík's rural motifs, which he created mainly in the 1990s. In the first part I will try to summarize the artist's life, which was rich in patrons, study trips but above all his acquaintance with the Parisian environment. The second matter to be discussed, related to the Brochure, will be an analysis of the Barbizon School with its main representatives. I will later compare how the Barbizon School reflected on Brožík's works based on the connections with Millet and Courbet. I will discuss Brožík's rural themes in four parts.Whether Ideal withthe themes of communication,couples,lonelinessor themaleelement in the paintings, I will try to look behind the painting and try to explain why he depicted these themes. I will compare Brožík's rural depiction of paintings in the last chapter, where I will reflect and compare Brožík's works with other artists - both domestic and foreign - who created the same rural themes.