dc.contributor.advisor | Kudlová, Klára | |
dc.creator | Pavlíčková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T06:31:55Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T06:31:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191675 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the critical reception of the drama R.U.R. by the Czechoslovak author Karel Čapek and with the critical reception of its first productions in the Anglo-American environment in the 1920s. Materially, the work is based primarily on archival materials available in the Karel Čapek fond at the Museum of Czech Literature (Památník národního písemnictví) in Prague, one of its secondary aims is to identify the bibliographical data of these materials. In dealing with R.U.R. criticism in the U.S. and the U.K., the work focuses on its intertextual and intercultural relations. Keywords criticism, reception, R.U.R., Karel Čapek, Czechoslovakia, intertextuality | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá kritickým přijetím dramatu R.U.R. československého autora Karla Čapka a jeho prvních inscenací v anglo-americkém prostředí ve 20. letech dvacátého století. Materiálově vychází především z archiválií dostupných ve fondu Karla Čapka v pražském Památníku národního písemnictví, přičemž jedním z jejích vedlejších cílů je zjištění bibliografických údajů, které tyto materiály postrádají. Při zpracování kritik R.U.R. v USA a Velké Británii se zaměřuje na intertextové a interkulturní vazby. Klíčová slova kritika, recepce, R.U.R., Karel Čapek, Československo, intertextovost | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Karel Čapek | en_US |
dc.subject | R.U.R | en_US |
dc.subject | criticism | en_US |
dc.subject | intertextuality,The New York Times | en_US |
dc.subject | Manchester Guardian | en_US |
dc.subject | TheObserver | en_US |
dc.subject | Karel Čapek | cs_CZ |
dc.subject | R.U.R | cs_CZ |
dc.subject | kritika | cs_CZ |
dc.subject | intertextualita | cs_CZ |
dc.subject | The New York Times | cs_CZ |
dc.subject | Manchester Guardian | cs_CZ |
dc.subject | The Observer | cs_CZ |
dc.title | Způsoby přisvojení. Americká a britská literární kritika Čapkova R.U.R. ve 20. letech dvacátého století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-17 | |
dc.description.department | Department of Ecclesiastical History and Literary History | en_US |
dc.description.department | Katedra církevních dějin a literární historie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 258832 | |
dc.title.translated | Ways of appropriation. American and British literary criticism of Čapek's R.U.R. in the 1920s | en_US |
dc.contributor.referee | Charypar, Michal | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny evropské kultury - NMgr. | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of European Culture | en_US |
thesis.degree.program | History of European Culture | en_US |
thesis.degree.program | Dějiny evropské kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta::Katedra církevních dějin a literární historie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty::Department of Ecclesiastical History and Literary History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny evropské kultury - NMgr. | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of European Culture | en_US |
uk.degree-program.cs | Dějiny evropské kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History of European Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce se zabývá kritickým přijetím dramatu R.U.R. československého autora Karla Čapka a jeho prvních inscenací v anglo-americkém prostředí ve 20. letech dvacátého století. Materiálově vychází především z archiválií dostupných ve fondu Karla Čapka v pražském Památníku národního písemnictví, přičemž jedním z jejích vedlejších cílů je zjištění bibliografických údajů, které tyto materiály postrádají. Při zpracování kritik R.U.R. v USA a Velké Británii se zaměřuje na intertextové a interkulturní vazby. Klíčová slova kritika, recepce, R.U.R., Karel Čapek, Československo, intertextovost | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the critical reception of the drama R.U.R. by the Czechoslovak author Karel Čapek and with the critical reception of its first productions in the Anglo-American environment in the 1920s. Materially, the work is based primarily on archival materials available in the Karel Čapek fond at the Museum of Czech Literature (Památník národního písemnictví) in Prague, one of its secondary aims is to identify the bibliographical data of these materials. In dealing with R.U.R. criticism in the U.S. and the U.K., the work focuses on its intertextual and intercultural relations. Keywords criticism, reception, R.U.R., Karel Čapek, Czechoslovakia, intertextuality | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra církevních dějin a literární historie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |