dc.contributor.advisor | Rosenfeldová, Jana | |
dc.creator | Šíblová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:23:54Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:23:54Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191685 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá vnímání propagace placeného kosmetického obsahu na platformě Fortnite českými hráči a také jak toto vnímání ovlivňuje jejich motivaci k nákupu. Práce se zaměřuje na obecné vnímání propagace placeného videoherního obsahu a zároveň i na vnímání konkrétních monetizačních strategií. Metodologie výzkumu zahrnovala hloubkové rozhovory s následnou analýzou dat pomocí otevřeného kódování a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo získat hlubší pochopení této problematiky. Z dat vyplynulo, že většina respondentů vnímala nákupy na platformě pozitivně. Avšak negativně bylo vnímáno cílení propagačních taktik na děti a také negativní dopady, které tyto taktiky měly na hráče. Dále se ukázalo, že z konkrétních taktik byly battle pass, support a creator a trailery vnímány výhradně pozitivně, zatímco Save the World, balíčkové nabídky, Fortnite Crew, časově omezená nabídka a spolupráce obdržely smíšené hodnocení. Bylo také identifikováno pět faktorů, které ovlivňují motivaci k nákupu: herní angažovanost, estetika, emoce a preference, komunita a ekonomické úvahy. Výsledky výzkumu poskytují nové perspektivy na to, jak hráči vnímají monetizační taktiky ve videoherním prostředí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis examines Czech players' perception of the promotion of paid cosmetic content on the Fortnite platform and how this perception affects their motivation to buy it. The thesis focuses on general perceptions of paid video game content promotion as well as perceptions of specific monetization strategies. The research methodology involved in-depth interviews followed by data analysis using open coding and thematic analysis. This research aimed to gain a deeper understanding of this topic. The data revealed that the majority of respondents perceived purchases on the platform positively. However, targeting children with promotional tactics and the negative impact these tactics had on gamers were perceived negatively. Specific tactics, such as the battle pass, support a creator, and trailers, were perceived solely positively, while Save the World, bundle offers, Fortnite Crew, limited-time offers, and collaboration received mixed ratings. Five factors influencing purchase motivation were identified: game engagement, aesthetics, emotions and preferences, community, and economic considerations. The research results provide new perspectives on how gamers perceive monetization tactics in the video game environment. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Fortnite | en_US |
dc.subject | paid content | en_US |
dc.subject | video game content promotion | en_US |
dc.subject | freemium | en_US |
dc.subject | player perception of paid content | en_US |
dc.subject | gaming | en_US |
dc.subject | Fortnite | cs_CZ |
dc.subject | placený obsah | cs_CZ |
dc.subject | propagace videoherního obsahu | cs_CZ |
dc.subject | freemium | cs_CZ |
dc.subject | vnímání placeného obsahu hráči | cs_CZ |
dc.subject | gaming | cs_CZ |
dc.title | Komunikace placeného videoherního obsahu Fortnite a její vnímání českými hráči | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-21 | |
dc.description.department | Department of Marketing Communication and Public Relations | en_US |
dc.description.department | Katedra marketingové komunikace a public relations | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 263357 | |
dc.title.translated | Fortnite's communication of paid video game content and its perception by Czech gamers | en_US |
dc.contributor.referee | Vranka, Marek | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Strategic communication | en_US |
thesis.degree.discipline | Strategická komunikace | cs_CZ |
thesis.degree.program | Strategic communication | en_US |
thesis.degree.program | Strategická komunikace | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relations | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relations | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Strategická komunikace | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Strategic communication | en_US |
uk.degree-program.cs | Strategická komunikace | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Strategic communication | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá vnímání propagace placeného kosmetického obsahu na platformě Fortnite českými hráči a také jak toto vnímání ovlivňuje jejich motivaci k nákupu. Práce se zaměřuje na obecné vnímání propagace placeného videoherního obsahu a zároveň i na vnímání konkrétních monetizačních strategií. Metodologie výzkumu zahrnovala hloubkové rozhovory s následnou analýzou dat pomocí otevřeného kódování a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo získat hlubší pochopení této problematiky. Z dat vyplynulo, že většina respondentů vnímala nákupy na platformě pozitivně. Avšak negativně bylo vnímáno cílení propagačních taktik na děti a také negativní dopady, které tyto taktiky měly na hráče. Dále se ukázalo, že z konkrétních taktik byly battle pass, support a creator a trailery vnímány výhradně pozitivně, zatímco Save the World, balíčkové nabídky, Fortnite Crew, časově omezená nabídka a spolupráce obdržely smíšené hodnocení. Bylo také identifikováno pět faktorů, které ovlivňují motivaci k nákupu: herní angažovanost, estetika, emoce a preference, komunita a ekonomické úvahy. Výsledky výzkumu poskytují nové perspektivy na to, jak hráči vnímají monetizační taktiky ve videoherním prostředí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis examines Czech players' perception of the promotion of paid cosmetic content on the Fortnite platform and how this perception affects their motivation to buy it. The thesis focuses on general perceptions of paid video game content promotion as well as perceptions of specific monetization strategies. The research methodology involved in-depth interviews followed by data analysis using open coding and thematic analysis. This research aimed to gain a deeper understanding of this topic. The data revealed that the majority of respondents perceived purchases on the platform positively. However, targeting children with promotional tactics and the negative impact these tactics had on gamers were perceived negatively. Specific tactics, such as the battle pass, support a creator, and trailers, were perceived solely positively, while Save the World, bundle offers, Fortnite Crew, limited-time offers, and collaboration received mixed ratings. Five factors influencing purchase motivation were identified: game engagement, aesthetics, emotions and preferences, community, and economic considerations. The research results provide new perspectives on how gamers perceive monetization tactics in the video game environment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relations | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |