Zobrazit minimální záznam

Fortnite's communication of paid video game content and its perception by Czech gamers
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorŠíblová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-29T09:23:54Z
dc.date.available2024-11-29T09:23:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191685
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá vnímání propagace placeného kosmetického obsahu na platformě Fortnite českými hráči a také jak toto vnímání ovlivňuje jejich motivaci k nákupu. Práce se zaměřuje na obecné vnímání propagace placeného videoherního obsahu a zároveň i na vnímání konkrétních monetizačních strategií. Metodologie výzkumu zahrnovala hloubkové rozhovory s následnou analýzou dat pomocí otevřeného kódování a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo získat hlubší pochopení této problematiky. Z dat vyplynulo, že většina respondentů vnímala nákupy na platformě pozitivně. Avšak negativně bylo vnímáno cílení propagačních taktik na děti a také negativní dopady, které tyto taktiky měly na hráče. Dále se ukázalo, že z konkrétních taktik byly battle pass, support a creator a trailery vnímány výhradně pozitivně, zatímco Save the World, balíčkové nabídky, Fortnite Crew, časově omezená nabídka a spolupráce obdržely smíšené hodnocení. Bylo také identifikováno pět faktorů, které ovlivňují motivaci k nákupu: herní angažovanost, estetika, emoce a preference, komunita a ekonomické úvahy. Výsledky výzkumu poskytují nové perspektivy na to, jak hráči vnímají monetizační taktiky ve videoherním prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines Czech players' perception of the promotion of paid cosmetic content on the Fortnite platform and how this perception affects their motivation to buy it. The thesis focuses on general perceptions of paid video game content promotion as well as perceptions of specific monetization strategies. The research methodology involved in-depth interviews followed by data analysis using open coding and thematic analysis. This research aimed to gain a deeper understanding of this topic. The data revealed that the majority of respondents perceived purchases on the platform positively. However, targeting children with promotional tactics and the negative impact these tactics had on gamers were perceived negatively. Specific tactics, such as the battle pass, support a creator, and trailers, were perceived solely positively, while Save the World, bundle offers, Fortnite Crew, limited-time offers, and collaboration received mixed ratings. Five factors influencing purchase motivation were identified: game engagement, aesthetics, emotions and preferences, community, and economic considerations. The research results provide new perspectives on how gamers perceive monetization tactics in the video game environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFortniteen_US
dc.subjectpaid contenten_US
dc.subjectvideo game content promotionen_US
dc.subjectfreemiumen_US
dc.subjectplayer perception of paid contenten_US
dc.subjectgamingen_US
dc.subjectFortnitecs_CZ
dc.subjectplacený obsahcs_CZ
dc.subjectpropagace videoherního obsahucs_CZ
dc.subjectfreemiumcs_CZ
dc.subjectvnímání placeného obsahu hráčics_CZ
dc.subjectgamingcs_CZ
dc.titleKomunikace placeného videoherního obsahu Fortnite a její vnímání českými hráčics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263357
dc.title.translatedFortnite's communication of paid video game content and its perception by Czech gamersen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá vnímání propagace placeného kosmetického obsahu na platformě Fortnite českými hráči a také jak toto vnímání ovlivňuje jejich motivaci k nákupu. Práce se zaměřuje na obecné vnímání propagace placeného videoherního obsahu a zároveň i na vnímání konkrétních monetizačních strategií. Metodologie výzkumu zahrnovala hloubkové rozhovory s následnou analýzou dat pomocí otevřeného kódování a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo získat hlubší pochopení této problematiky. Z dat vyplynulo, že většina respondentů vnímala nákupy na platformě pozitivně. Avšak negativně bylo vnímáno cílení propagačních taktik na děti a také negativní dopady, které tyto taktiky měly na hráče. Dále se ukázalo, že z konkrétních taktik byly battle pass, support a creator a trailery vnímány výhradně pozitivně, zatímco Save the World, balíčkové nabídky, Fortnite Crew, časově omezená nabídka a spolupráce obdržely smíšené hodnocení. Bylo také identifikováno pět faktorů, které ovlivňují motivaci k nákupu: herní angažovanost, estetika, emoce a preference, komunita a ekonomické úvahy. Výsledky výzkumu poskytují nové perspektivy na to, jak hráči vnímají monetizační taktiky ve videoherním prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines Czech players' perception of the promotion of paid cosmetic content on the Fortnite platform and how this perception affects their motivation to buy it. The thesis focuses on general perceptions of paid video game content promotion as well as perceptions of specific monetization strategies. The research methodology involved in-depth interviews followed by data analysis using open coding and thematic analysis. This research aimed to gain a deeper understanding of this topic. The data revealed that the majority of respondents perceived purchases on the platform positively. However, targeting children with promotional tactics and the negative impact these tactics had on gamers were perceived negatively. Specific tactics, such as the battle pass, support a creator, and trailers, were perceived solely positively, while Save the World, bundle offers, Fortnite Crew, limited-time offers, and collaboration received mixed ratings. Five factors influencing purchase motivation were identified: game engagement, aesthetics, emotions and preferences, community, and economic considerations. The research results provide new perspectives on how gamers perceive monetization tactics in the video game environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV