Zobrazit minimální záznam

Implications of TikTok's algorithm and user interaction on political preferences
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorRejchrtová, Karina
dc.date.accessioned2024-11-28T12:26:32Z
dc.date.available2024-11-28T12:26:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191690
dc.description.abstractV dne ní digitální dob jsou sociální média st~ejním nástrojem politick{ch kampaní. S nar stajícím v{znamem sociálních médií v politice je nezbytné pochopit, jak algoritmy tchto platforem mohou ovlivnit voliské preference. Zvlá t platformy jako TikTok p itahují mlad í volie, co~ politické strany vyu~ívají k í ení sv{ch poselství. Téma zkoumání projev algoritm sociálních médií na politické kampan je nyní velmi d le~ité, zejména s ohledem na to, jak mohou algoritmy up ednost渃ఀovat urité typy obsahu a ovlivnit tak voliské chování. Dosavadní zpracování tohoto tématu ukázalo, ~e i kdy~ algoritmy sociálních médií byly navr~eny s cílem zv{ it interakci u~ivatel , mohou mít vedlej í 甃Āinky, jako je polarizace názor nebo nespravedlivé zastoupení. Eli Pariser v knize "The Filter Bubble" upozornil na potenciální nebezpeí takov{ch algoritm ve vytvá ení uzav en{ch informaních bublin. Tarleton Gillespie v knize "Custodians of the Internet" se pak vnuje roli platforem v moderování obsahu a rozhodování o tom, co se stane virálním. V kontextu nadcházejících evropsk{ch voleb 2023 se v práci zam ím práv na problematiku projevu algoritmu TikToku a interakce u~ivatel na politické preference. Práce bude zkoumat, jaký politick{ obsah je na TikToku up ednost渃ఀován, zejména v kontextu mo~ného...cs_CZ
dc.description.abstractIn today's digital age, social media is a pivotal tool for political campaigns. With the growing importance of social media in politics, it is essential to understand how the algorithms of these platforms can influence voter preferences. In particular, platforms like TikTok attract younger voters, which political parties use to spread their messages. The topic of examining the effects of social media algorithms on political campaigns is now very important, especially considering how algorithms can favor certain types of content and thus influence voting behavior. Current research of this topic so far has shown that although social media algorithms are designed to increase user interaction, they can have side effects such as polarizing opinions or unfair representation. Eli Pariser in the book "The Filter Bubble" pointed out the potential danger of such algorithms in creating closed information bubbles. Tarleton Gillespie in the book "Custodians of the Internet" then addresses the role of platforms in moderating content and deciding what goes viral. In the context of the upcoming European elections in 2023, I will focus on the issue of the manifestation of the TikTok algorithm and user interaction on political preferences. The thesis will examine what political content is preferred on TikTok,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTikToken_US
dc.subjectAlgorithmic behaviouren_US
dc.subjectUser interactionsen_US
dc.subjectPolitical preferencesen_US
dc.subjectSocial media,Algorithmic recommendationsen_US
dc.subjectFilter bubblesen_US
dc.subjectOnline political discourseen_US
dc.subjectTikTokcs_CZ
dc.subjectAlgoritmické chovánícs_CZ
dc.subjectUživatelské interakcecs_CZ
dc.subjectPolitické preferencecs_CZ
dc.subjectSociální média,Algoritmické doporučenícs_CZ
dc.subjectFiltrační bublinycs_CZ
dc.subjectOnline politický diskurzcs_CZ
dc.titleProjevy algoritmu TikToku a interakce uživatelů na politické preferencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263350
dc.title.translatedImplications of TikTok's algorithm and user interaction on political preferencesen_US
dc.contributor.refereeRosenfeldová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV dne ní digitální dob jsou sociální média st~ejním nástrojem politick{ch kampaní. S nar stajícím v{znamem sociálních médií v politice je nezbytné pochopit, jak algoritmy tchto platforem mohou ovlivnit voliské preference. Zvlá t platformy jako TikTok p itahují mlad í volie, co~ politické strany vyu~ívají k í ení sv{ch poselství. Téma zkoumání projev algoritm sociálních médií na politické kampan je nyní velmi d le~ité, zejména s ohledem na to, jak mohou algoritmy up ednost渃ఀovat urité typy obsahu a ovlivnit tak voliské chování. Dosavadní zpracování tohoto tématu ukázalo, ~e i kdy~ algoritmy sociálních médií byly navr~eny s cílem zv{ it interakci u~ivatel , mohou mít vedlej í 甃Āinky, jako je polarizace názor nebo nespravedlivé zastoupení. Eli Pariser v knize "The Filter Bubble" upozornil na potenciální nebezpeí takov{ch algoritm ve vytvá ení uzav en{ch informaních bublin. Tarleton Gillespie v knize "Custodians of the Internet" se pak vnuje roli platforem v moderování obsahu a rozhodování o tom, co se stane virálním. V kontextu nadcházejících evropsk{ch voleb 2023 se v práci zam ím práv na problematiku projevu algoritmu TikToku a interakce u~ivatel na politické preference. Práce bude zkoumat, jaký politick{ obsah je na TikToku up ednost渃ఀován, zejména v kontextu mo~ného...cs_CZ
uk.abstract.enIn today's digital age, social media is a pivotal tool for political campaigns. With the growing importance of social media in politics, it is essential to understand how the algorithms of these platforms can influence voter preferences. In particular, platforms like TikTok attract younger voters, which political parties use to spread their messages. The topic of examining the effects of social media algorithms on political campaigns is now very important, especially considering how algorithms can favor certain types of content and thus influence voting behavior. Current research of this topic so far has shown that although social media algorithms are designed to increase user interaction, they can have side effects such as polarizing opinions or unfair representation. Eli Pariser in the book "The Filter Bubble" pointed out the potential danger of such algorithms in creating closed information bubbles. Tarleton Gillespie in the book "Custodians of the Internet" then addresses the role of platforms in moderating content and deciding what goes viral. In the context of the upcoming European elections in 2023, I will focus on the issue of the manifestation of the TikTok algorithm and user interaction on political preferences. The thesis will examine what political content is preferred on TikTok,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV