Zobrazit minimální záznam

Conservative intervention in children of preschool and younger school age with pes planovalgus - a parallel clinical study
dc.contributor.advisorJanoušek, David
dc.creatorRybková, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-29T08:27:22Z
dc.date.available2024-11-29T08:27:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191694
dc.description.abstract4 Abstrakt Tato práce sleduje vliv konzervativních fyzioterapeutických intervencí na pes panovalgus u dětí předškolního a mladšího školního věku. Teoretická část se věnovala popisu anatomických struktur nohy, představení vybraných konzervativních metod využívaných při fyzioterapeutické intervenci aplikované u terapeutické skupiny probandů, nastínění možností diagnostiky pes planovalgus, popisu indexů využívaných dále v části praktické a vysvětlení pojmů jako podoskop či plantogram. Ve druhé části práce byly následně teoreticky popsané metody využity v praxi v rámci výzkumu vlivu fyzioterapeutické intervence na pes planovalgus. Do výsledku zpracování dat bylo zařazeno celkem 20 probandů. V terapeutické i kontrolní skupině bylo 10 dětí s pes planovalgus s věkovým rozmezím mezi čtyřmi až dvanácti lety včetně. Účastníci v terapeutické skupině podstoupili tři dvaceti pěti minutové cvičební jednotky vedené fyzioterapeutem, kterým předcházela návštěva padesáti minutová, během níž proběhlo odebrání anamnézy, vstupní vyšetření a následně i první terapie. Probandi a jejich rodiče byli rovněž edukování o autoterapii v domácím prostředí. Po ukončení cyklu fyzioterapeutické intervence proběhlo výstupní měření a zpracování dat, kdy se z plantogramů pořízených na podoskopu vypočítávaly Clark angle, Staheli index a...cs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract This study investigates the impact of conservative physiotherapeutic interventions on pes planovalgus in preschool and early school-aged children. The theoretical part provides a description of the anatomical structures of the foot, an introduction to selected conservative methods used in physiotherapeutic intervention applied to the therapeutic group of subjects, an outline of diagnostic possibilities for pes planovalgus, a description of indices further utilized in the practical section, and an explanation of terms such as podoscope or plantogram. The second part of the study then theoretically describes the methods applied in practice within the research on the impact of physiotherapeutic intervention on pes planovalgus. A total of 20 subjects were included in the data processing. In both the therapeutic and control groups, there were 10 children with pes planovalgus aged between four and twelve years. Participants in the therapeutic group underwent three 25-minute exercise sessions led by a physiotherapist, preceded by a 50-minute visit for history taking, initial examination, and first therapy session. Subjects and their parents were also educated on self-therapy at home. After completion of the physiotherapeutic intervention cycle, exit measurements and data processing were conducted,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectPaediatric physiotherapyen_US
dc.subjectFlat feeten_US
dc.subjectClark angleen_US
dc.subjectStaheli indexen_US
dc.subjectChippaux-Smirak indexen_US
dc.subjectfyzioterapie dětícs_CZ
dc.subjectplochonožícs_CZ
dc.subjectClark anglecs_CZ
dc.subjectStaheli indexcs_CZ
dc.subjectChippaux-Smirak indexcs_CZ
dc.titleKonzervativní intervence u dětí předškolního a mladšího školního věku s pes planovalgus - klinická paralelně uspořádaná studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-12
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId267009
dc.title.translatedConservative intervention in children of preschool and younger school age with pes planovalgus - a parallel clinical studyen_US
dc.contributor.refereeKmeť, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programPhysiotherapyen_US
thesis.degree.programFyzioterapiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-program.enPhysiotherapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt Tato práce sleduje vliv konzervativních fyzioterapeutických intervencí na pes panovalgus u dětí předškolního a mladšího školního věku. Teoretická část se věnovala popisu anatomických struktur nohy, představení vybraných konzervativních metod využívaných při fyzioterapeutické intervenci aplikované u terapeutické skupiny probandů, nastínění možností diagnostiky pes planovalgus, popisu indexů využívaných dále v části praktické a vysvětlení pojmů jako podoskop či plantogram. Ve druhé části práce byly následně teoreticky popsané metody využity v praxi v rámci výzkumu vlivu fyzioterapeutické intervence na pes planovalgus. Do výsledku zpracování dat bylo zařazeno celkem 20 probandů. V terapeutické i kontrolní skupině bylo 10 dětí s pes planovalgus s věkovým rozmezím mezi čtyřmi až dvanácti lety včetně. Účastníci v terapeutické skupině podstoupili tři dvaceti pěti minutové cvičební jednotky vedené fyzioterapeutem, kterým předcházela návštěva padesáti minutová, během níž proběhlo odebrání anamnézy, vstupní vyšetření a následně i první terapie. Probandi a jejich rodiče byli rovněž edukování o autoterapii v domácím prostředí. Po ukončení cyklu fyzioterapeutické intervence proběhlo výstupní měření a zpracování dat, kdy se z plantogramů pořízených na podoskopu vypočítávaly Clark angle, Staheli index a...cs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract This study investigates the impact of conservative physiotherapeutic interventions on pes planovalgus in preschool and early school-aged children. The theoretical part provides a description of the anatomical structures of the foot, an introduction to selected conservative methods used in physiotherapeutic intervention applied to the therapeutic group of subjects, an outline of diagnostic possibilities for pes planovalgus, a description of indices further utilized in the practical section, and an explanation of terms such as podoscope or plantogram. The second part of the study then theoretically describes the methods applied in practice within the research on the impact of physiotherapeutic intervention on pes planovalgus. A total of 20 subjects were included in the data processing. In both the therapeutic and control groups, there were 10 children with pes planovalgus aged between four and twelve years. Participants in the therapeutic group underwent three 25-minute exercise sessions led by a physiotherapist, preceded by a 50-minute visit for history taking, initial examination, and first therapy session. Subjects and their parents were also educated on self-therapy at home. After completion of the physiotherapeutic intervention cycle, exit measurements and data processing were conducted,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV