Vliv používání umělé inteligence na vnímanou hodnotu práce
The impact of the use of artificial intelligence on work value perception
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191713Identifikátory
SIS: 263377
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houdek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Umělá inteligence, hodnota práce, vnímání děl, označování AIKlíčová slova (anglicky)
Artificial intelligence, work value, artwork perception, AI labellingTato práce zkoumá, jak lidé vnímají díla vytvořená s pomocí umělé inteligence v souvislosti s její rostoucí důležitostí a adaptací. Pomocí shrnutí existujících studií v teoretické části zkoumá rozdílné postoje k umělé inteligenci napříč demografickými skupinami a profesemi. Studie pomocí experimentu odhaluje, jak označení umělé inteligence ovlivňuje vnímání hodnoty, líbivosti, originality nebo odhadu času na tvorbu děl a porovnává výsledky výzkumu s existujícími studiemi. Práce je zakončena doporučeními pro tvůrce ohledně označení umělé inteligence.
This thesis explores how people perceive work created with the help artificial intelligence amid its increasing importance and adaptation. Through summary of existing works, it investigates divergent attitudes towards AI across demographics and professions. The study uses an experiment to reveal how AI labeling affects perceptions of value, likability, originality, or time estimation for creating works, and compares the research results with existing studies. The paper concludes with recommendations for creators regarding AI labels.