Zobrazit minimální záznam

Transnacionální aspekty identity: Vietnamci 1,5 a druhé generace v Praze
dc.contributor.advisorUherek, Zdeněk
dc.creatorNguyen, Thi Quynh Anh
dc.date.accessioned2024-11-29T10:29:56Z
dc.date.available2024-11-29T10:29:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191806
dc.description.abstractNa pozadí transnacionalismu a kulturního pluralismu se vyvinuly konstrukty identity a sounáležitosti mládeže a dětí přistěhovalců, které odrážejí posun k bifokalitě a hybriditě. Na základě dvanácti hloubkových polostrukturovaných rozhovorů studie zkoumala rozdíly ve vnímání identity u druhé generace a 1,5 generace vietnamského původu v Praze. Zjištěná data ukazují, že účastníci rozhovoru si vytvořili vlastní představu o dvou pólech češství a vietnamství a jejich vlastnimu umisteni mezi nimi. Druhá generace respondentů se nejvíce přikláněla k identifikaci jako Češi, následovaná česky orientovanými respondenty 1,5 generace, zatímco vietnamsky orientovaní respondenti 1,5 generace se identifikovali jako Vietnamci. Výsledky ukazují, že pocit domova mladeže a dětí migrantů je dán občanstvím, věkem, výchovným prostředím, rolí českých chův, jazykem, vystavením etnické komunitě, chápáním vietnamského dědictví a účastí v kulturních organizacích nebo účasti v pan- etnickych sítich. S ohledem na rozdíly mezi generacemi a v rámci jednotlivych generací výzkum také poukazuje na význam perspektivy životního běhu při studiu vývoje identity, přičemž zdůrazňuje dynamickou souhru individuálních, interpersonálních a strukturálních faktorů v čase. Naznačuje, že následující generace budou mít více variací identity a...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectsecond generationen_US
dc.subject1.5 generationen_US
dc.subjecttransnationalismen_US
dc.subjectVietnamese in the Czech Republicen_US
dc.subjectlife courseen_US
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectdruhá generacecs_CZ
dc.subject1,5 generacecs_CZ
dc.subjecttransnacionalismuscs_CZ
dc.subjectVietnamci v České republicecs_CZ
dc.subjectživotní běhcs_CZ
dc.titleTransnational Aspects of Identity: The Vietnamese of the 1.5 and Second Generations in Pragueen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-24
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId237497
dc.title.translatedTransnacionální aspekty identity: Vietnamci 1,5 a druhé generace v Prazecs_CZ
dc.contributor.refereeFreidingerová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology in European Contexten_US
thesis.degree.disciplineSociology in European Contextcs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociology in European Contextcs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology in European Contexten_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNa pozadí transnacionalismu a kulturního pluralismu se vyvinuly konstrukty identity a sounáležitosti mládeže a dětí přistěhovalců, které odrážejí posun k bifokalitě a hybriditě. Na základě dvanácti hloubkových polostrukturovaných rozhovorů studie zkoumala rozdíly ve vnímání identity u druhé generace a 1,5 generace vietnamského původu v Praze. Zjištěná data ukazují, že účastníci rozhovoru si vytvořili vlastní představu o dvou pólech češství a vietnamství a jejich vlastnimu umisteni mezi nimi. Druhá generace respondentů se nejvíce přikláněla k identifikaci jako Češi, následovaná česky orientovanými respondenty 1,5 generace, zatímco vietnamsky orientovaní respondenti 1,5 generace se identifikovali jako Vietnamci. Výsledky ukazují, že pocit domova mladeže a dětí migrantů je dán občanstvím, věkem, výchovným prostředím, rolí českých chův, jazykem, vystavením etnické komunitě, chápáním vietnamského dědictví a účastí v kulturních organizacích nebo účasti v pan- etnickych sítich. S ohledem na rozdíly mezi generacemi a v rámci jednotlivych generací výzkum také poukazuje na význam perspektivy životního běhu při studiu vývoje identity, přičemž zdůrazňuje dynamickou souhru individuálních, interpersonálních a strukturálních faktorů v čase. Naznačuje, že následující generace budou mít více variací identity a...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV