Zobrazit minimální záznam

The impact of AI tools on higher education students
dc.contributor.advisorSoukup, Petr
dc.creatorLacina, Ondřej
dc.date.accessioned2024-07-15T06:26:33Z
dc.date.available2024-07-15T06:26:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191808
dc.description.abstractIn the world of rapidly evolving technologies, the last two years have seen a massive expansion of artificial intelligence. We are therefore all encountering emerging AI tools in our everyday lives. The thesis titled The Impact of AI Tools on Higher Education Students focuses on the ways in which students of Czech universities approach these new emerging technologies. After explaining the notion of artificial intelligence, the fundamental breakdown of the tools is outlined. The possible good and negative elements of these new instruments are also discussed. For the research, a mixed research design is adopted, which separates the analysis into two sections using the explanatory sequential design's processes. In the first step, a quantitative questionnaire survey was undertaken, with respondents divided proportionally into ten quotas based on the ISCED-F 2013 category. Semi-structured interviews were used in the second stage to augment the questionnaire survey. The analysis resulted in the key trends in the use of AI tools among students of Czech universities. High focus is given on the frequency of use, preferred tools, usual purposes of usage in academic, private, and professional life, faith in the generated information, and worries about potential negative consequences. The usual user groups for...en_US
dc.description.abstractV kontextu rychle se vyvíjejících technologií dochází v posledních několika letech i k rozsáhlému rozšiřování umělé inteligence. S nově vznikajícími nástroji fungujícími na bázi AI se proto setkáváme i my ve svých běžných životech. Diplomová práce s názvem Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol se zaměřuje na způsoby, jakými studenti českých soukromých, veřejných a státních vysokých škol přistupují k těmto novým technologiím. Po přiblížení konceptu umělé inteligence je popsáno základní členění nástrojů. Představeny jsou i potenciální pozitivní a negativní stránky, které se s těmito novými nástroji pojí. Pro samotný výzkum je využito kombinovaného výzkumného designu, který dle postupů výkladového sekvenčního designu rozděluje analýzu do dvou etap. V první etapě proběhlo kvantitativní dotazníkové šetření, které proporčně dle kategorizace ISCED-F 2013 sdružilo respondenty do celkem 10 oborových kvót. V druhé etapě bylo dotazníkové šetření doplněno polostrukturovanými rozhovory. Výsledkem analýzy jsou stěžejní trendy v používání nástrojů umělé inteligence mezi studenty českých vysokých škol. Vysoký důraz je zde kladen na četnost využívání nástrojů, preferované nástroje, typické účely jejich použití v akademickém, soukromém i pracovním životě, důvěru ve vygenerované informace...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectneural networksen_US
dc.subjectvysokoškolské vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectneuronové sítěcs_CZ
dc.titleVliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-24
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId261628
dc.title.translatedThe impact of AI tools on higher education studentsen_US
dc.contributor.refereeRemr, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Applied Research and Its Methodologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Applied Research and Its Methodologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV kontextu rychle se vyvíjejících technologií dochází v posledních několika letech i k rozsáhlému rozšiřování umělé inteligence. S nově vznikajícími nástroji fungujícími na bázi AI se proto setkáváme i my ve svých běžných životech. Diplomová práce s názvem Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol se zaměřuje na způsoby, jakými studenti českých soukromých, veřejných a státních vysokých škol přistupují k těmto novým technologiím. Po přiblížení konceptu umělé inteligence je popsáno základní členění nástrojů. Představeny jsou i potenciální pozitivní a negativní stránky, které se s těmito novými nástroji pojí. Pro samotný výzkum je využito kombinovaného výzkumného designu, který dle postupů výkladového sekvenčního designu rozděluje analýzu do dvou etap. V první etapě proběhlo kvantitativní dotazníkové šetření, které proporčně dle kategorizace ISCED-F 2013 sdružilo respondenty do celkem 10 oborových kvót. V druhé etapě bylo dotazníkové šetření doplněno polostrukturovanými rozhovory. Výsledkem analýzy jsou stěžejní trendy v používání nástrojů umělé inteligence mezi studenty českých vysokých škol. Vysoký důraz je zde kladen na četnost využívání nástrojů, preferované nástroje, typické účely jejich použití v akademickém, soukromém i pracovním životě, důvěru ve vygenerované informace...cs_CZ
uk.abstract.enIn the world of rapidly evolving technologies, the last two years have seen a massive expansion of artificial intelligence. We are therefore all encountering emerging AI tools in our everyday lives. The thesis titled The Impact of AI Tools on Higher Education Students focuses on the ways in which students of Czech universities approach these new emerging technologies. After explaining the notion of artificial intelligence, the fundamental breakdown of the tools is outlined. The possible good and negative elements of these new instruments are also discussed. For the research, a mixed research design is adopted, which separates the analysis into two sections using the explanatory sequential design's processes. In the first step, a quantitative questionnaire survey was undertaken, with respondents divided proportionally into ten quotas based on the ISCED-F 2013 category. Semi-structured interviews were used in the second stage to augment the questionnaire survey. The analysis resulted in the key trends in the use of AI tools among students of Czech universities. High focus is given on the frequency of use, preferred tools, usual purposes of usage in academic, private, and professional life, faith in the generated information, and worries about potential negative consequences. The usual user groups for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV