Tvoření úloh žáky
Problem Posing
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19184Identifikátory
SIS: 68397
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zhouf, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
19. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce se zabývá tvořením úloh z pohledu žáků. Tvoření úloh můžeme vidět buď jako didaktickou metodu, kterou je možno použít ve třídě, nebo může být použito jako diagnostický nástroj pro odborníky nebo učitele, jehož pomocí je možné diagnostikovat úroveň porozumění žáků danému tématu. Ve svém výzkumu porovnávám schopnosti tvořit úlohy u žáků tří tříd, jedné se zaměřením na matematiku a dvou bez zaměření. Za použití diagnostické metody se zdálo, že žáci se zaměřením na matematiku byli schopni tvořit úlohy vysoké náročnosti, zatímco žáci bez zaměření byli schopni tvořit více úloh nižší úrovně. Tvoření úloh je tématem, které v českém vzdělávacím kontextu vyžaduje další studie.
This diploma thesis concentrates on problem posing from the students' point of view. Problem posing can be either seen as a teaching method which can be used in the class, or it can be used as a tool for researchers or teachers to assess the level of students' understanding of the topic. In my research, I compare three classes, one mathematics specialist class and two generalist classes, in their ability of problem posing. As an assessment tool it seemed that mathemathics specialists were able to pose problems at a higher level of sophistication while the generalist class students could pose more questions but at a lower level of sophistication. Problem posing is an issue that requires further study in the Czech educational context.