Zobrazit minimální záznam

Zkoumání popularity a výhod BeReal: Chování a motivace uživatelů
dc.contributor.advisorTrültzsch-Wijnen, Christine
dc.creatorKrátká, Tereza
dc.date.accessioned2024-07-16T07:26:21Z
dc.date.available2024-07-16T07:26:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191853
dc.description.abstractThis master's thesis delves into the motivations and experiences of BeReal social media platform users, aiming to understand why individuals opt for BeReal over other platforms and how this choice impacts their overall satisfaction. Grounded in the Uses and Gratification theory, the study adopts a qualitative approach, employing semi-structured interviews with regular BeReal users. The theoretical section provides an overview of the topic related to the study, examining authenticity and privacy in the social media sphere. The theoretical framework also explores the broader context of social media use and the psychological factors that influence user behavior. The practical section of the thesis details the research methodology, introducing the research sample and questions. It explains the rationale for choosing qualitative methods, particularly semi-structured interviews and thematic analysis, to gain a deeper understanding of users' motivations and experiences on BeReal. Additionally, it delves into the topic of research ethics and self-reflection regarding the research process, ensuring that ethical considerations are addressed throughout the study. The subsequent research segment is structured into subchapters aligned with hypotheses and research questions. Through analysis, the study...en_US
dc.description.abstractTato magisterská práce se zabývá motivací a zkušenostmi uživatelů platformy BeReal na sociálních sítích s cílem pochopit, proč se jednotlivci rozhodli pro BeReal místo jiných platforem a jak tato volba ovlivňuje jejich celkovou spokojenost. Studie, která vychází z teorie užitku a uspokojení, využívá kvalitativní přístup a využívá polostrukturované rozhovory s pravidelnými uživateli BeReal. Teoretická část poskytuje přehled tématu souvisejícího se studií a zkoumá autenticitu a soukromí ve sféře sociálních médií. Teoretický rámec rovněž zkoumá širší kontext užívání sociálních médií a psychologické faktory, které ovlivňují chování uživatelů. Praktická část práce podrobně popisuje metodiku výzkumu, představuje výzkumný vzorek a otázky. Vysvětluje důvody pro volbu kvalitativních metod, zejména polostrukturovaných rozhovorů a tematické analýzy, s cílem získat hlubší porozumění motivacím a zkušenostem uživatelů na BeReal. Kromě toho se věnuje tématu etiky výzkumu a sebereflexe týkající se výzkumného procesu, čímž zajišťuje, že etické aspekty jsou zohledněny v průběhu celé studie. Následný segment výzkumu je strukturován do podkapitol sladěných s hypotézami a výzkumnými otázkami. Studie prostřednictvím analýzy identifikuje klíčová témata a vzorce v datech a osvětluje komplexnost faktorů, které ovlivňují...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBeRealen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectUses and Gratification theoryen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectauthenticityen_US
dc.subjectprivacyen_US
dc.subjectBeRealcs_CZ
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectTeorie užití a uspokojenícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectautenticitacs_CZ
dc.subjectsoukromícs_CZ
dc.titleExploring the Popularity and Benefits of BeReal: User Behavior and Motivationsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId257865
dc.title.translatedZkoumání popularity a výhod BeReal: Chování a motivace uživatelůcs_CZ
dc.contributor.refereeLütke Notarp, Ulrike
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato magisterská práce se zabývá motivací a zkušenostmi uživatelů platformy BeReal na sociálních sítích s cílem pochopit, proč se jednotlivci rozhodli pro BeReal místo jiných platforem a jak tato volba ovlivňuje jejich celkovou spokojenost. Studie, která vychází z teorie užitku a uspokojení, využívá kvalitativní přístup a využívá polostrukturované rozhovory s pravidelnými uživateli BeReal. Teoretická část poskytuje přehled tématu souvisejícího se studií a zkoumá autenticitu a soukromí ve sféře sociálních médií. Teoretický rámec rovněž zkoumá širší kontext užívání sociálních médií a psychologické faktory, které ovlivňují chování uživatelů. Praktická část práce podrobně popisuje metodiku výzkumu, představuje výzkumný vzorek a otázky. Vysvětluje důvody pro volbu kvalitativních metod, zejména polostrukturovaných rozhovorů a tematické analýzy, s cílem získat hlubší porozumění motivacím a zkušenostem uživatelů na BeReal. Kromě toho se věnuje tématu etiky výzkumu a sebereflexe týkající se výzkumného procesu, čímž zajišťuje, že etické aspekty jsou zohledněny v průběhu celé studie. Následný segment výzkumu je strukturován do podkapitol sladěných s hypotézami a výzkumnými otázkami. Studie prostřednictvím analýzy identifikuje klíčová témata a vzorce v datech a osvětluje komplexnost faktorů, které ovlivňují...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis delves into the motivations and experiences of BeReal social media platform users, aiming to understand why individuals opt for BeReal over other platforms and how this choice impacts their overall satisfaction. Grounded in the Uses and Gratification theory, the study adopts a qualitative approach, employing semi-structured interviews with regular BeReal users. The theoretical section provides an overview of the topic related to the study, examining authenticity and privacy in the social media sphere. The theoretical framework also explores the broader context of social media use and the psychological factors that influence user behavior. The practical section of the thesis details the research methodology, introducing the research sample and questions. It explains the rationale for choosing qualitative methods, particularly semi-structured interviews and thematic analysis, to gain a deeper understanding of users' motivations and experiences on BeReal. Additionally, it delves into the topic of research ethics and self-reflection regarding the research process, ensuring that ethical considerations are addressed throughout the study. The subsequent research segment is structured into subchapters aligned with hypotheses and research questions. Through analysis, the study...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV