Representation of Eastern Europe in videogames: a case study of "Stalker" and "Pathologic"
Reprezentace východní Evropy ve videohrách: případová studie her "Stalker" a "Pathologic"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191854Identifikátory
SIS: 262528
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Videohry, studium her, východní Evropa, regionální reprezentace, textová analýza, Pozorné čteníKlíčová slova (anglicky)
Video games, Game studies, Eastern Europe, regional representation, textual analysis, close readingTato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání reprezentace východní Evropy ve videohrách, a to prostřednictvím případové studie dvou konkrétních titulů, S.T.A.L.K.E.R. a Pathologic. Videohry jsou stále více uznávány nejen jako forma zábavy, ale také jako médium, které je nositelem vizuálního a kulturního obsahu. Na základě jejich rostoucí popularity a významu se diskuse o reprezentaci různých kultur a regionů ve videohrách stává důležitým tématem jejich studia. Cílem této práce je prozkoumat, jak tyto dvě vybrané videohry reprezentují a interpretují východní Evropu a jaká tato reprezentace je ve srovnání s jinými médii z regionu.
This master thesis focuses on the exploration of Eastern Europe representation in video games, namely through a case study of two specific titles, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl and Pathologic. Video games are increasingly recognized not only as a form of entertainment, but also as a medium that carries visual and cultural content. Based on their growing popularity and importance, the discussion about the representation of different cultures and peoples in video games is becoming an important topic of study. This thesis sets out to explore how these two selected video games represent and interpret Eastern Europe, and how this representation compares to other media from the region.