Mediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních drogerií: Analýza marketingových kampaní drogistických společností na českém trhu
Media representation of beauty and health in drugstore advertising campaigns: an analysis of marketing campaigns of drugstore companies on the Czech market
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191873Identifikátory
SIS: 262548
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ortová, Nina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mediální reprezentace, drogerie, krása, zdraví, dm-drogerie markt, ROSSMANN, TetaKlíčová slova (anglicky)
Media representation, drugstore, beauty, health, dm-drogerie markt, ROSSMANN, TetaTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních tří největších drogistických hráčů na českém trhu - drogerií dm- drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Prostřednictvím série strukturovaných ohniskových skupin jsem shromáždila kvalitativní data od tří generačních skupin (generace X, generace Y a generace Z), abych na vybraném vzorku dotazovaných mohla popsat, jak reklamní kampaně českých drogistů ovlivňují postoje a náhledy na krásu a zdraví a nákupní chování spotřebitelů. Toto téma není v rámci českého retailového a drogistického trhu podrobně zpracováno. Zpracování tohoto tématu poskytuje nový pohled na to, jak drogistické společnosti komunikují s cílovým publikem a formují jeho vnímání krásy a zdraví. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům a historickému kontextu drogerií dm-drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Praktická část diplomové práce se věnuje metodologii výzkumu, samotným ohniskovým skupinám a následně prezentaci výsledků a jejich shrnutí. Z výsledků provedeného výzkumu vyplývá, že v rámci reklamních kampaní českých drogistických společností převládají zejména dva dominantní obrazy a ideály krásy. Jedním z nich je zaměření na fyzickou krásu, perfektní vzhled a idealizované obrazy krásy. Druhým dominantním obrazem je...
This thesis focuses on the analysis of the media representation of beauty and health in the advertising campaigns of the three largest drugstore players on the Czech market - dm drogerie-markt, ROSSMANN and Teta. Through a series of structured focus groups, I gathered qualitative data from three generational groups (Generation X, Generation Y and Generation Z) to describe how the advertising campaigns of Czech drugstores influence consumers' attitudes and perceptions of beauty and health and their purchasing behaviour. This topic is not elaborated in detail in the Czech retail and drugstore market. The treatment of this topic provides a new perspective on how drug companies communicate with their target audience and shape their perception of beauty and health. The first part of the thesis is devoted to the theoretical background and historical context of the drugstores dm drogerie markt, ROSSMANN and Teta. The practical part of the thesis is devoted to the research methodology, the focus groups themselves and then the presentation of the results and their summary. The results of the conducted research show that two dominant images and ideals of beauty prevail in the advertising campaigns of Czech drug companies. One is the focus on physical beauty, perfect appearance and idealised images of beauty....