Vliv mediální komunikace na obchodní rozhodování mladých v oblasti bydlení a realit
The impact of media communication on young people's customer decisions in housing and real estate
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191889Identifikátory
SIS: 262812
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rosenfeldová, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
realitní trh, bydlení mladých, dostupnost bydlení, média, bydlení v médiích, gramotnost dostupnosti bydleníKlíčová slova (anglicky)
real estate market, youth housing, housing affordability, media, housing in media, housing affordability literacyDiplomová práce Vliv mediální komunikace na obchodní rozhodování mladých v oblasti bydlení a realit se v teoretické části zaměřuje na základní problematiku dostupnosti bydlení v České republice a mezinárodní srovnání. Nabízí krátký pohled na vývoj rezidenčního a hypotečního trhu a stručně analyzuje téma bydlení v současném českém mediálním prostoru. Výzkumná část se zaměřuje na téma bydlení a realit z pohledu mladých dospělých ve věku 23 až 32 let aktuálně žijících v Praze. Zkoumá, jak často a kde se s tématem bydlení setkávají v mediálním prostoru, a kde se o něm v případě potřeby informují. Data byla sbírána formou kvantitativního šetření, konkrétně formou dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu ukazují zásadní roli online médií, a především sociálních sítí, a to jak na úrovni běžného setkávání, tak na úrovni vyhledávání informací. Za hlavní přínos práce lze považovat cílení výzkumu na specifický základní vzorek mladých dospělých, kteří jsou v tématu krize bydlení zásadní skupinou, a propojení mediálního tématu s praktickými očekáváními respondentů.
The diploma thesis The impact of media communication on young people's customer decisions in housing and real estate, in the theoretical part, focuses on the issue of housing availability in the Czech Republic and international comparison. It offers a brief look at the development of the residential and mortgage market and briefly analyses the topic of housing in the current Czech media space. The research section focuses on the topic of housing and real estate from the perspective of young adults aged 23 to 32 currently living in Prague. It examines how often and where they meet the topic of housing in the media space and where they get information about it when needed. Data was collected through quantitative research, specifically a questionnaire survey. The results of the research show the crucial role of online media and social media in particular, both at the level of everyday encounters and at the level of information seeking. The main contribution of the thesis can be considered as targeting the research to a specific sample of young adults, who are a crucial group in the topic of the housing crisis, and linking the media topic to the practical expectations of the respondents.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Územní diferenciace cen bydlení a finanční dostupnost bydlení v České republice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKremlová, Štěpánka (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016)Datum obhajoby: 17. 6. 2016Tato práce se věnuje trhu bydlení a územní diferenciaci cen bytů a rodinných domů na úrovni okresů Česka. Již od devadesátých let lze pozorovat růst regionálních nerovností ve výši cen bydlení, což má přímý vliv na vytvoření ... -
Právní aspekty sociálního bydlení s přihlédnutím k návrhu zákona o sociálním bydlení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHon, Matěj (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018V práci autor sleduje právní předpoklady pro poskytování sociálního bydlení v České republice. V první řadě se zabývá vymezením pojmu sociální bydlení, který vztahuje k souvisejícím pojmům, jako je bytová politika, právo ... -
Vzrůstající počet domácností nedosahující na vlastní bydlení v kontextu sociálního bydlení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKučerová, Jiřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Datum obhajoby: 21. 6. 2013Diplomová práce "Vzrůstající počet domácností nedosahující na vlastní bydlení v kontextu sociálního bydlení" pojednává o vzrůstajícím počtu českých domácností, které nedosáhnout na vlastní bydlení. Problematika je zkoumána ...