dc.contributor.advisor | Součková, Barbora | |
dc.creator | Chakraborty, Shirsha | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T22:04:04Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T22:04:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191905 | |
dc.description.abstract | Od začátku rusko-ukrajinské války v roce 2022 se objevují fotografie, které zaznamenávají tragédii způsobenou ruskou okupací. Výzkumy se v tomto směru zabývají hlavně zpravodajskými obsahy z válečných oblastí, ale jen malá pozornost je věnována válečnému fotožurnalismu a jeho genderovým aspektům. V odvětví totiž existuje řada genderových nerovností, očekávání, násilí, obtěžování (fyzické i slovní) nebo stereotypů, které se promítají i do způsobu, jakým vznikají vizuální reprezentace konfliktu. Proto se tato práce zabývá konkrétními podmínkami, se kterými se fotožurnalisti a fotožurnalistky během své práce ve válečných zónách setkávají a které jsou genderově zatížené. Zároveň zjišťuje, jestli a jak se může gender propisovat i do toho, jak fotografie z válečného konfliktu vznikají. S využitím teorie sociálních rolí tato práce porovnává postupy 14 fotoreportérů a fotoreportérek v konfliktních zónách se zaměřením na rusko-ukrajinskou válku, a to za pomoci kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů. Tato práce se zabývá tématy jako je motivace, faktory ovlivňující vznik snímků, komunikace se zdroji, efekt skleněného stropu, autonomie a pracovní podmínky. Zkoumá hlavně binární (mužské a ženské) genderové rozdíly mezi fotoreportéry. Zjištění naznačují, že gender je jedním z mnoha faktorů, které regulují... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Keywords Gender | en_US |
dc.subject | photojournalism | en_US |
dc.subject | social role theory | en_US |
dc.subject | Russia-Ukraine war | en_US |
dc.subject | thematic analysis | en_US |
dc.subject | Klíčová slova Gender | cs_CZ |
dc.subject | fotožurnalismus | cs_CZ |
dc.subject | teorie sociálních rolí | cs_CZ |
dc.subject | válka na Ukrajině | cs_CZ |
dc.subject | tematická analýza | cs_CZ |
dc.title | Behind the Lens of a Conflict Zone: Male and Female Photojournalists in the Russia and Ukraine Wa | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-25 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 268841 | |
dc.title.translated | Za objektivem konfliktní zóny: Fotoreportérky a fotoreportéři ve válce na Ukrajině | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Lábová, Sandra | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
thesis.degree.discipline | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
thesis.degree.program | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
thesis.degree.program | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
uk.degree-program.cs | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Od začátku rusko-ukrajinské války v roce 2022 se objevují fotografie, které zaznamenávají tragédii způsobenou ruskou okupací. Výzkumy se v tomto směru zabývají hlavně zpravodajskými obsahy z válečných oblastí, ale jen malá pozornost je věnována válečnému fotožurnalismu a jeho genderovým aspektům. V odvětví totiž existuje řada genderových nerovností, očekávání, násilí, obtěžování (fyzické i slovní) nebo stereotypů, které se promítají i do způsobu, jakým vznikají vizuální reprezentace konfliktu. Proto se tato práce zabývá konkrétními podmínkami, se kterými se fotožurnalisti a fotožurnalistky během své práce ve válečných zónách setkávají a které jsou genderově zatížené. Zároveň zjišťuje, jestli a jak se může gender propisovat i do toho, jak fotografie z válečného konfliktu vznikají. S využitím teorie sociálních rolí tato práce porovnává postupy 14 fotoreportérů a fotoreportérek v konfliktních zónách se zaměřením na rusko-ukrajinskou válku, a to za pomoci kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů. Tato práce se zabývá tématy jako je motivace, faktory ovlivňující vznik snímků, komunikace se zdroji, efekt skleněného stropu, autonomie a pracovní podmínky. Zkoumá hlavně binární (mužské a ženské) genderové rozdíly mezi fotoreportéry. Zjištění naznačují, že gender je jedním z mnoha faktorů, které regulují... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |