Zobrazit minimální záznam

The first month of war ain the media through eyes of students: case study of Grammar school Písek
dc.contributor.advisorŠimková, Karolína
dc.creatorHavrdová, Monika
dc.date.accessioned2024-07-16T07:46:56Z
dc.date.available2024-07-16T07:46:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191930
dc.description.abstractThe thesis deals with students' attitude towards media content about the war in Ukraine in the context of media education at the grammar school in Písek, South Bohemia. The main aim is to investigate how students perceived and interpreted media content about the war in Ukraine during the first month of the conflict, to analyse their views on the media coverage of the conflict, and to find out what role media education had in informing students about the war in Ukraine. The thesis is divided into two parts, namely theoretical and empirical, and links several important and current issues such as the Russian-Ukrainian conflict, its media coverage and media education in secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis deals with the context of the issue, the role of media in reporting on war conflicts and the importance of media education and media literacy in relation to media coverage of the war in Ukraine. This is followed by the empirical part, in which qualitative research is presented. The research inquiry was conducted in the form of a case study by semi-structured interviews with 16 third-year students of a grammar school in Písek. The results provide answers to the set research questions, provide context of the topic and can be a stimulus for further discussions on...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vztahem žáků k mediálním obsahům o válce na Ukrajině v souvislosti s mediální výchovou na gymnáziu v Písku, v jižních Čechách. Hlavním cílem je prozkoumat, jak studenti vnímali a interpretovali mediální obsahy o válce na Ukrajině v prvním měsíci konfliktu, analyzovat jejich názory na jeho mediální pokrytí a zjistit, jakou úlohu měla mediální výchova v informování se o válce na Ukrajině. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a empirickou, a propojuje několik důležitých a aktuálních témat jako rusko- ukrajinský konflikt, jeho mediální pokrytí a mediální výchovu na středních školách v Česku. Teoretická část práce se zabývá kontextem dané problematiky, rolí médií při informování o válečných konfliktech a významem mediální výchovy a mediální gramotnosti v souvislosti s mediálním pokrytím války na Ukrajině. Následuje část praktická, v jejímž rámci je představen kvalitativní výzkum. Výzkumné šetření bylo provedené formou případové studie za vedení polostrukturovaných rozhovorů s 16 studenty třetích ročníků píseckého gymnázia. Výsledky přinášejí odpovědi na stanovené výzkumné otázky, propojují souvislosti daného tématu a mohou být podnětem pro další diskusi o mediální výchově a mediální gramotnosti ve školním vzdělávání. Zároveň mohou být přínosné pro další výzkumy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectwar in Ukraineen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectcross-curricular subjecten_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectválka na Ukrajiněcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectprůřezové témacs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.titlePrvní měsíc války na Ukrajině v českých médiích očima studentů: případová studie Gymnázia Písekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263320
dc.title.translatedThe first month of war ain the media through eyes of students: case study of Grammar school Píseken_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vztahem žáků k mediálním obsahům o válce na Ukrajině v souvislosti s mediální výchovou na gymnáziu v Písku, v jižních Čechách. Hlavním cílem je prozkoumat, jak studenti vnímali a interpretovali mediální obsahy o válce na Ukrajině v prvním měsíci konfliktu, analyzovat jejich názory na jeho mediální pokrytí a zjistit, jakou úlohu měla mediální výchova v informování se o válce na Ukrajině. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a empirickou, a propojuje několik důležitých a aktuálních témat jako rusko- ukrajinský konflikt, jeho mediální pokrytí a mediální výchovu na středních školách v Česku. Teoretická část práce se zabývá kontextem dané problematiky, rolí médií při informování o válečných konfliktech a významem mediální výchovy a mediální gramotnosti v souvislosti s mediálním pokrytím války na Ukrajině. Následuje část praktická, v jejímž rámci je představen kvalitativní výzkum. Výzkumné šetření bylo provedené formou případové studie za vedení polostrukturovaných rozhovorů s 16 studenty třetích ročníků píseckého gymnázia. Výsledky přinášejí odpovědi na stanovené výzkumné otázky, propojují souvislosti daného tématu a mohou být podnětem pro další diskusi o mediální výchově a mediální gramotnosti ve školním vzdělávání. Zároveň mohou být přínosné pro další výzkumy...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with students' attitude towards media content about the war in Ukraine in the context of media education at the grammar school in Písek, South Bohemia. The main aim is to investigate how students perceived and interpreted media content about the war in Ukraine during the first month of the conflict, to analyse their views on the media coverage of the conflict, and to find out what role media education had in informing students about the war in Ukraine. The thesis is divided into two parts, namely theoretical and empirical, and links several important and current issues such as the Russian-Ukrainian conflict, its media coverage and media education in secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis deals with the context of the issue, the role of media in reporting on war conflicts and the importance of media education and media literacy in relation to media coverage of the war in Ukraine. This is followed by the empirical part, in which qualitative research is presented. The research inquiry was conducted in the form of a case study by semi-structured interviews with 16 third-year students of a grammar school in Písek. The results provide answers to the set research questions, provide context of the topic and can be a stimulus for further discussions on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV