Diverzita zdrojů v ekonomickém zpravodajství
Diversity Of Sources In Economic News
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191954Identifikátory
SIS: 263447
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lábová, Sandra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Mediální tvorba
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
26. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zpravodajské zdroje, sociologie zdrojů, diverzita zdrojů, ekonomické zpravodajství, kvantitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
News sources, sociology of sources, diversity of sources, economic news, quantitative researchPráce Diverzita zdrojů v ekonomickém zpravodajství shrnuje součastné znalosti o oborech sociologie zpravodajství a zdrojů a pohled na vztahy mezi novináři a jejich zdroji. Tyto koncepty pak aplikuje v kvantitativním výzkumu, který se zaměřuje na zdroje citované v ekonomických rubrikách pěti vybraných českých zpravodajských online serverech (Seznam Zprávy, Novinky.cz, iDnes.cz, TN.cz a iPrima.cz). Obdobný výzkum zaměřený na ekonomické zpravodajství v České republice zatím nevznikl. Výzkum potvrdil, že se novináři při své práci obracejí zejména na skupinu zdrojů z prostředí financí, soukromých firem a politiky. Výzkum potvrdil, že jednotlivá média využívají stejné zdroje, a to opakovaně.
The thesis Diversity of Sources in Economic News summarizes the current knowledge of the fields of sociology of news and sources and the view of the relationship between journalists and their sources. It then applies these concepts in quantitative research that focuses on sources cited in the economic sections of five selected Czech online news sites (Seznam Zprávy, Novinky.cz, iDnes.cz, TN.cz and iPrima.cz). Similar research focused on economic news in the Czech Republic has not yet been conducted. The research confirmed that journalists mainly turn to a group of sources from the financial, private company and political environment. The research confirmed that individual media outlets use the same sources repeatedly.