Mediální pokrytí Zelené dohody pro Evropu v době českého předsednictví v Radě Evropské unie
Media Coverage of The Green Deal for Europe During The Czech Presidency of The Council of The European Union
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191962Identifikátory
SIS: 263438
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Charvát, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Politická žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
26. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zelená dohoda pro Evropu, Green Deal, české předsednictví v Radě Evropské unie, Rada Evropské unie, mediální obraz, mediální pokrytíKlíčová slova (anglicky)
Green Deal for Europe, Green Deal, Czech Presidency of the Council of the European Union, Council of the European Union, media image, media coverageCílem diplomové práce bylo zaměřit se na mediální pokrytí Zelené dohody pro Evropu v době Českého předsednictví v Radě Evropské unie tak, aby bylo možné pochopit, jak vybraná online média referovala o předmětném tématu. Konkrétně se tato práce zaměřila na celkový věnovaný prostor tématu, vyznění jednotlivých článků, na kontext, do kterého téma média zasazovala, jakým způsobem bylo téma uchopeno, zda se referování o tématu proměňovalo v čase a jaké zdroje informací média využila. Z kvantitativní a následné kvalitativní analýzy vyplynulo, že se ve vybraných médiích jednalo o marginální téma rámované především negativně. Zároveň se agenda jednotlivých médií soustředila na jiná témata, primárně na ruskou invazi na Ukrajinu a energetickou krizi. I tato témata ale byla někdy spojována se Zelenou dohodou pro Evropu.
The aim of the thesis was to focus on the media coverage of the Green Deal for Europe during the Czech Presidency of the Council of the European Union in order to understand how the selected online media reported on the subject. Specifically, this thesis focused on the overall space devoted to the topic, the tone of the articles, the context in which the media placed the topic, how the topic was covered, whether the coverage of the topic was changing, and what sources of information the media used. The quantitative and subsequent qualitative analysis showed that the selected media framed the topic as a marginal one, mainly in a negative way. At the same time, however, the agenda of each media focused on other topics, primarily the Russian invasion of Ukraine and the energy crisis. However, even these topics were sometimes linked to the Green Deal for Europe.