Zobrazit minimální záznam

Artifical Intelligence for games with incomplete information
dc.contributor.advisorVomlelová, Marta
dc.creatorEigler, Lukáš
dc.date.accessioned2024-07-19T06:32:47Z
dc.date.available2024-07-19T06:32:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192086
dc.description.abstractThis bachelor thesis provides an introduction to game theory and artificial intelligence methods, specifically for games with incomplete information, and a playable application of the game based on the Scotland Yard on randomly generated maps with the option to play with a human or artificial players. In addition to the basic concepts of game theory, I introduce two related bachelor theses and the currently strongest and most general algorithm, Student of Games. I focus on implementing an advanced artificial intelligence algorithm. The thesis offers two different AI players. The first utilizes heuristics based on the properties of the game domain, while the second utilizes ISMCTS. Players are tested against each other in experiments. The results show that they perform differently, providing the user with a range of AI opponent strengths.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce poskytuje úvod do teorie her a metod umělé inteligence, speciálně pro hry s neúplnou informací, a hratelnou aplikaci hry na motivy Scotland Yard (Fantom staré Prahy) na náhodně generovaných mapách s možností hrát s člověkem i umělými hráči. Kromě základních konceptů teorie her představuji dvě související bakalářské práce a v tuto chvíli nejsilnější a nejobecnější algoritmus Student of Games. Zaměřuji se na implementaci pokročilého algoritmu umělé inteligence. Práce nabízí dva různé umělé hráče. První využívá heuristiky založené na vlastnostech domény hry, druhý využívá ISMCTS. Hráči jsou v experimentech testováni proti sobě. Z výsledků vyplývá, že jsou výkonnostně různí, což poskytuje uživateli škálu různé síly AI protivníků.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectartificial intelligence|incomplete information|strategic games|Monte Carloen_US
dc.subjectumělá inteligence|neúplná informace|strategické hry|Monte Carlocs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro strategické hry s neúplnou informacícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-28
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId260847
dc.title.translatedArtifical Intelligence for games with incomplete informationen_US
dc.contributor.refereeMajerech, Vladan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce poskytuje úvod do teorie her a metod umělé inteligence, speciálně pro hry s neúplnou informací, a hratelnou aplikaci hry na motivy Scotland Yard (Fantom staré Prahy) na náhodně generovaných mapách s možností hrát s člověkem i umělými hráči. Kromě základních konceptů teorie her představuji dvě související bakalářské práce a v tuto chvíli nejsilnější a nejobecnější algoritmus Student of Games. Zaměřuji se na implementaci pokročilého algoritmu umělé inteligence. Práce nabízí dva různé umělé hráče. První využívá heuristiky založené na vlastnostech domény hry, druhý využívá ISMCTS. Hráči jsou v experimentech testováni proti sobě. Z výsledků vyplývá, že jsou výkonnostně různí, což poskytuje uživateli škálu různé síly AI protivníků.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis provides an introduction to game theory and artificial intelligence methods, specifically for games with incomplete information, and a playable application of the game based on the Scotland Yard on randomly generated maps with the option to play with a human or artificial players. In addition to the basic concepts of game theory, I introduce two related bachelor theses and the currently strongest and most general algorithm, Student of Games. I focus on implementing an advanced artificial intelligence algorithm. The thesis offers two different AI players. The first utilizes heuristics based on the properties of the game domain, while the second utilizes ISMCTS. Players are tested against each other in experiments. The results show that they perform differently, providing the user with a range of AI opponent strengths.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV