Zobrazit minimální záznam

Students in Post-Stalinist Czechoslovakia: Universities and Students' Participation (1956 - 1969)
dc.contributor.advisorPullmann, Michal
dc.creatorPolák, Michael
dc.date.accessioned2024-11-28T18:27:42Z
dc.date.available2024-11-28T18:27:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192116
dc.description.abstractMichael POLÁK Studentstvo v období poststalinismu: vysokoškolské instituce a proměny studentské participace v Československu (1956-1969) Abstrakt: Tato dizertační práce zkoumá studentské sociální hnutí v poststalinském Československu (1956 - 1969). Jedním z hlavních cílů sociálních hnutí je prosadit své kulturní představy o společenských vztazích do sociální reality. Tato práce se tak ptá, jak se povedlo původně poměrně malé skupině lidí, která si vytkla za cíl vznik nezávislých studentských samospráv, prosadit svůj cíl. Dále práce analyzuje zejména dynamiku studentského hnutí, pro jejíž pochopení je potřeba rozumět problémům, které chtějí konkrétní aktéři a aktérky řešit. Proto tato práce zkoumá také každodenní zkušenost studentů a studentek. Text tak není přínosem pouze pro výzkum konkrétního sociálního hnutí, nýbrž má vypovídající hodnotu také o povaze poststalinismu jako specifické historické době. Práce je rozdělena do čtyř fází podle vývoje sociálního hnutí. První fáze zkoumá vznik nespokojenosti studentstva. Ta vzniká zejména tehdy, když dochází k rozporům mezi očekáváními, která jsou utvářena dobovými mocenskými přísliby, a žitou realitou. V této fázi tak práce analyzuje čtyři klíčové přísliby a jejich konkrétní nenaplňování ve studentském životě. Jedná se o 1) očekávání spojená s přísliby...cs_CZ
dc.description.abstractMichael POLÁK Students in the Post-Stalinist Czechoslovakia: Universities and Students` Participation in Czechoslovakia (1956-1969) This dissertation examines the student social movement in post-Stalin Czechoslovakia (1956- 1969). One of the main goals of social movements is to impose their cultural ideas about social relations on social reality. This thesis asks how an initially relatively small group of people who set out to establish independent student governments succeeded in achieving their goal. This thesis thus analyses primarily the dynamics of the student movement. Because understanding the dynamics of social movements requires an understanding of the problems that particular actors want to address, this thesis also examines the everyday experience of students. Thus, the text not only adds to the research on this particular social movement but also enriches the existing knowledge about the nature of post-Stalinism as a specific historical period. The work is divided chronologically into four phases according to the development of the social movement. The first phase examines the emergence of student discontent. This discontent arises particularly when there are contradictions between expectations shaped by the promises of the official structures and lived realities. Thus, in this phase, the thesis...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectStudents|Czechoslovak Youth Union|Social Movements|Student Movement|Post-Stalinism|State-Socialism|Contradictions|Emotionen_US
dc.subjectstudentstvo|Československý svaz mládeže|sociální hnutí|studentské hnutí|poststalinismus|státní socialismus|rozpory|emocecs_CZ
dc.titleStudentstvo v období poststalinismu: vysokoškolské instituce a proměny studentské participace v Československu (1956 -1969)cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentInstitute of Economic and Social Historyen_US
dc.description.departmentÚstav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId205288
dc.title.translatedStudents in Post-Stalinist Czechoslovakia: Universities and Students' Participation (1956 - 1969)en_US
dc.contributor.refereeMervart, Jan
dc.contributor.refereeHolečková, Marta Edith
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineModern Economic and Social Historyen_US
thesis.degree.disciplineModerní hospodářské a sociální dějinycs_CZ
thesis.degree.programModern Economic and Social Historyen_US
thesis.degree.programModerní hospodářské a sociální dějinycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Economic and Social Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csModerní hospodářské a sociální dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enModern Economic and Social Historyen_US
uk.degree-program.csModerní hospodářské a sociální dějinycs_CZ
uk.degree-program.enModern Economic and Social Historyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMichael POLÁK Studentstvo v období poststalinismu: vysokoškolské instituce a proměny studentské participace v Československu (1956-1969) Abstrakt: Tato dizertační práce zkoumá studentské sociální hnutí v poststalinském Československu (1956 - 1969). Jedním z hlavních cílů sociálních hnutí je prosadit své kulturní představy o společenských vztazích do sociální reality. Tato práce se tak ptá, jak se povedlo původně poměrně malé skupině lidí, která si vytkla za cíl vznik nezávislých studentských samospráv, prosadit svůj cíl. Dále práce analyzuje zejména dynamiku studentského hnutí, pro jejíž pochopení je potřeba rozumět problémům, které chtějí konkrétní aktéři a aktérky řešit. Proto tato práce zkoumá také každodenní zkušenost studentů a studentek. Text tak není přínosem pouze pro výzkum konkrétního sociálního hnutí, nýbrž má vypovídající hodnotu také o povaze poststalinismu jako specifické historické době. Práce je rozdělena do čtyř fází podle vývoje sociálního hnutí. První fáze zkoumá vznik nespokojenosti studentstva. Ta vzniká zejména tehdy, když dochází k rozporům mezi očekáváními, která jsou utvářena dobovými mocenskými přísliby, a žitou realitou. V této fázi tak práce analyzuje čtyři klíčové přísliby a jejich konkrétní nenaplňování ve studentském životě. Jedná se o 1) očekávání spojená s přísliby...cs_CZ
uk.abstract.enMichael POLÁK Students in the Post-Stalinist Czechoslovakia: Universities and Students` Participation in Czechoslovakia (1956-1969) This dissertation examines the student social movement in post-Stalin Czechoslovakia (1956- 1969). One of the main goals of social movements is to impose their cultural ideas about social relations on social reality. This thesis asks how an initially relatively small group of people who set out to establish independent student governments succeeded in achieving their goal. This thesis thus analyses primarily the dynamics of the student movement. Because understanding the dynamics of social movements requires an understanding of the problems that particular actors want to address, this thesis also examines the everyday experience of students. Thus, the text not only adds to the research on this particular social movement but also enriches the existing knowledge about the nature of post-Stalinism as a specific historical period. The work is divided chronologically into four phases according to the development of the social movement. The first phase examines the emergence of student discontent. This discontent arises particularly when there are contradictions between expectations shaped by the promises of the official structures and lived realities. Thus, in this phase, the thesis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV