Zobrazit minimální záznam

Authority from the point of view of pupils and teachers in grammar school
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorMíčková, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-28T14:27:35Z
dc.date.available2024-11-28T14:27:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192120
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem autority, jakožto klíčovým prvkem ve vzdělávacím procesu a jejím chápáním ze strany žáků a pedagogů na střední škole. Primárně popisuje význam autority, její klíčové teorie a snaží se přiblížit respekt, jelikož s autoritou úzce souvisí. Práce se také zabývá výchovou a kázní, protože tyto faktory mají zásadní vliv na vnímání autority u žáků. Práce následně pojednává o rodičích a učiteli, jakožto primární a sekundární autoritě v životě dítěte. Cílem této práce je zejména pomocí kvalitativních metod výzkumu v oboru Pedagogika osvětlit a přiblížit problematiku autority v souvislosti se školním prostředím. Cílem praktické části bylo zjistit, jak tuto problematiku vnímají žáci vyššího Gymnázia Sokolov a následně tyto data porovnat. Data byla získána pomocí šesti polostrukturovaných rozhovorů. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. První skupinu tvořili učitelé a druhou žáci a každý z nich poskytnul jeden rozhovor. Data následně byla analyzována skrze rozdělení vzešlých dat a následně došlo k induktivnímu a deduktivnímu kódování. Praktická část je poté rozdělena do čtyř kapitol. První se věnuje atributům, které přispívají k autoritě pedagoga, druhá se zabývá důležitostí autority v edukačním prostředí, třetí se věnuje respektu a poslední kapitola rozebírá...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the topic of authority as a key element in the educational process and examines its understanding by students and teachers at a secondary school. It primarily describes the significance of authority, its key theories, and seeks to elucidate respect, as it is closely related to authority. The thesis also addresses upbringing and discipline, as these factors significantly influence students' perception of authority. Furthermore, the thesis discusses parents and teachers as primary and secondary authorities in a child's life. The aim of this work is to shed light on the issue of authority in connection with the school environment using qualitative research methods in the field of Pedagogy. The practical part aimed to explore how students at Gymnázium Sokolov perceive this issue and subsequently compare this data. Data was collected through six semi-structured interviews. Participants were divided into two groups, with one group comprising teachers and the other students, each providing one interview. The data was then analysed through data segmentation and subsequent inductive and deductive coding. The practical part is then divided into four chapters. The first chapter focuses on attributes contributing to a teacher's authority, the second discusses the importance of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectauthority|development|teacher|student|relationship between students and teachersen_US
dc.subjectautorita|vývoj|pedagog|žák|vztah mezi žáky a učitelics_CZ
dc.titleAutorita z pohledu žáků a pedagogů na střední školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267555
dc.title.translatedAuthority from the point of view of pupils and teachers in grammar schoolen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá tématem autority, jakožto klíčovým prvkem ve vzdělávacím procesu a jejím chápáním ze strany žáků a pedagogů na střední škole. Primárně popisuje význam autority, její klíčové teorie a snaží se přiblížit respekt, jelikož s autoritou úzce souvisí. Práce se také zabývá výchovou a kázní, protože tyto faktory mají zásadní vliv na vnímání autority u žáků. Práce následně pojednává o rodičích a učiteli, jakožto primární a sekundární autoritě v životě dítěte. Cílem této práce je zejména pomocí kvalitativních metod výzkumu v oboru Pedagogika osvětlit a přiblížit problematiku autority v souvislosti se školním prostředím. Cílem praktické části bylo zjistit, jak tuto problematiku vnímají žáci vyššího Gymnázia Sokolov a následně tyto data porovnat. Data byla získána pomocí šesti polostrukturovaných rozhovorů. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. První skupinu tvořili učitelé a druhou žáci a každý z nich poskytnul jeden rozhovor. Data následně byla analyzována skrze rozdělení vzešlých dat a následně došlo k induktivnímu a deduktivnímu kódování. Praktická část je poté rozdělena do čtyř kapitol. První se věnuje atributům, které přispívají k autoritě pedagoga, druhá se zabývá důležitostí autority v edukačním prostředí, třetí se věnuje respektu a poslední kapitola rozebírá...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores the topic of authority as a key element in the educational process and examines its understanding by students and teachers at a secondary school. It primarily describes the significance of authority, its key theories, and seeks to elucidate respect, as it is closely related to authority. The thesis also addresses upbringing and discipline, as these factors significantly influence students' perception of authority. Furthermore, the thesis discusses parents and teachers as primary and secondary authorities in a child's life. The aim of this work is to shed light on the issue of authority in connection with the school environment using qualitative research methods in the field of Pedagogy. The practical part aimed to explore how students at Gymnázium Sokolov perceive this issue and subsequently compare this data. Data was collected through six semi-structured interviews. Participants were divided into two groups, with one group comprising teachers and the other students, each providing one interview. The data was then analysed through data segmentation and subsequent inductive and deductive coding. The practical part is then divided into four chapters. The first chapter focuses on attributes contributing to a teacher's authority, the second discusses the importance of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV