Zobrazit minimální záznam

Bookstart - analysis of a project to support children's reading in Great Britain
dc.contributor.advisorKolínová, Pavlína
dc.creatorKarlovcová, Zuzana
dc.date.accessioned2024-11-29T13:46:24Z
dc.date.available2024-11-29T13:46:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192138
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá historickým vývojem a současnými aktivitami projektu Bookstart v zemích Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Úvodní teoretická část práce popisuje odlišnosti historického a současného vývoje knihovnictví v Anglii, Walesu, Severním Irsku a Skotsku. Taktéž popisuje tamní legislativu a organizace, které se věnují rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktickou část práce představuje analýza projektu Bookstart, který podporuje čtenářskou pregramotnost u čtenářů v předškolním věku. Přiblížen je způsob financování, vládní podpory, přizpůsobení společenským potřebám i rozdílnost podpůrných materiálů a věkových skupin u jednotlivých knižních balíčků. Součástí je také popis aktivit a služeb, které jsou v rámci projektu nabízeny v jednotlivých zemích. Práce je zpracována na základě rešerše literatury a analýzy dostupných zdrojů. Klíčová slova Bookstart, Booktrust, Velká Británie, Severní Irsko, veřejné knihovny, čtenářská gramotnost, čtenářská pregramotnost, dětské čtenářství, výchova ke čtenářství, mezinárodní projekty, činnost knihovencs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the historical development and current activities of the Bookstart project in the countries of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The introductory theoretical part of the thesis describes the differences in the historical and contemporary development of Bookstart in England, Wales, Northern Ireland and Scotland. It also describes the legislation and organizations there that are dedicated to the development of literacy. In the practical part are presented the method of funding, government support, adaptation to societal needs and the variation in support materials and age groups for different Bookstart packages. A description of the activities and services offered by the project in each country is also included. The thesis is based on a literature search and analysis of available sources. Key words Bookstart, Booktrust, Great Britain, Northern Ireland, public libraries, reading literacy, reading pre-literacy, children's reading, reading education, international projects, library activitiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBookstart|Booktrust|Great Britain|Northern Ireland|public libraries|reading literacy|reading pre-literacy|children's reading|reading education|international projects|library activitiesen_US
dc.subjectBookstart|Booktrust|Velká Británie|Severní Irsko|veřejné knihovny|čtenářská gramotnost|čtenářská pregramotnost|dětské čtenářství|výchova ke čtenářství|mezinárodní projekty|činnost knihovencs_CZ
dc.titleBookstart - analýza projektu na podporu dětského čtenářství ve Velké Britániics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259010
dc.title.translatedBookstart - analysis of a project to support children's reading in Great Britainen_US
dc.contributor.refereeŘímanová, Radka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá historickým vývojem a současnými aktivitami projektu Bookstart v zemích Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Úvodní teoretická část práce popisuje odlišnosti historického a současného vývoje knihovnictví v Anglii, Walesu, Severním Irsku a Skotsku. Taktéž popisuje tamní legislativu a organizace, které se věnují rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktickou část práce představuje analýza projektu Bookstart, který podporuje čtenářskou pregramotnost u čtenářů v předškolním věku. Přiblížen je způsob financování, vládní podpory, přizpůsobení společenským potřebám i rozdílnost podpůrných materiálů a věkových skupin u jednotlivých knižních balíčků. Součástí je také popis aktivit a služeb, které jsou v rámci projektu nabízeny v jednotlivých zemích. Práce je zpracována na základě rešerše literatury a analýzy dostupných zdrojů. Klíčová slova Bookstart, Booktrust, Velká Británie, Severní Irsko, veřejné knihovny, čtenářská gramotnost, čtenářská pregramotnost, dětské čtenářství, výchova ke čtenářství, mezinárodní projekty, činnost knihovencs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the historical development and current activities of the Bookstart project in the countries of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The introductory theoretical part of the thesis describes the differences in the historical and contemporary development of Bookstart in England, Wales, Northern Ireland and Scotland. It also describes the legislation and organizations there that are dedicated to the development of literacy. In the practical part are presented the method of funding, government support, adaptation to societal needs and the variation in support materials and age groups for different Bookstart packages. A description of the activities and services offered by the project in each country is also included. The thesis is based on a literature search and analysis of available sources. Key words Bookstart, Booktrust, Great Britain, Northern Ireland, public libraries, reading literacy, reading pre-literacy, children's reading, reading education, international projects, library activitiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV