dc.contributor.advisor | Kolínová, Pavlína | |
dc.creator | Karlovcová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T13:46:24Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T13:46:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192138 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem a současnými aktivitami projektu Bookstart v zemích Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Úvodní teoretická část práce popisuje odlišnosti historického a současného vývoje knihovnictví v Anglii, Walesu, Severním Irsku a Skotsku. Taktéž popisuje tamní legislativu a organizace, které se věnují rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktickou část práce představuje analýza projektu Bookstart, který podporuje čtenářskou pregramotnost u čtenářů v předškolním věku. Přiblížen je způsob financování, vládní podpory, přizpůsobení společenským potřebám i rozdílnost podpůrných materiálů a věkových skupin u jednotlivých knižních balíčků. Součástí je také popis aktivit a služeb, které jsou v rámci projektu nabízeny v jednotlivých zemích. Práce je zpracována na základě rešerše literatury a analýzy dostupných zdrojů. Klíčová slova Bookstart, Booktrust, Velká Británie, Severní Irsko, veřejné knihovny, čtenářská gramotnost, čtenářská pregramotnost, dětské čtenářství, výchova ke čtenářství, mezinárodní projekty, činnost knihoven | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the historical development and current activities of the Bookstart project in the countries of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The introductory theoretical part of the thesis describes the differences in the historical and contemporary development of Bookstart in England, Wales, Northern Ireland and Scotland. It also describes the legislation and organizations there that are dedicated to the development of literacy. In the practical part are presented the method of funding, government support, adaptation to societal needs and the variation in support materials and age groups for different Bookstart packages. A description of the activities and services offered by the project in each country is also included. The thesis is based on a literature search and analysis of available sources. Key words Bookstart, Booktrust, Great Britain, Northern Ireland, public libraries, reading literacy, reading pre-literacy, children's reading, reading education, international projects, library activities | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Bookstart|Booktrust|Great Britain|Northern Ireland|public libraries|reading literacy|reading pre-literacy|children's reading|reading education|international projects|library activities | en_US |
dc.subject | Bookstart|Booktrust|Velká Británie|Severní Irsko|veřejné knihovny|čtenářská gramotnost|čtenářská pregramotnost|dětské čtenářství|výchova ke čtenářství|mezinárodní projekty|činnost knihoven | cs_CZ |
dc.title | Bookstart - analýza projektu na podporu dětského čtenářství ve Velké Británii | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-17 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 259010 | |
dc.title.translated | Bookstart - analysis of a project to support children's reading in Great Britain | en_US |
dc.contributor.referee | Římanová, Radka | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem a současnými aktivitami projektu Bookstart v zemích Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Úvodní teoretická část práce popisuje odlišnosti historického a současného vývoje knihovnictví v Anglii, Walesu, Severním Irsku a Skotsku. Taktéž popisuje tamní legislativu a organizace, které se věnují rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktickou část práce představuje analýza projektu Bookstart, který podporuje čtenářskou pregramotnost u čtenářů v předškolním věku. Přiblížen je způsob financování, vládní podpory, přizpůsobení společenským potřebám i rozdílnost podpůrných materiálů a věkových skupin u jednotlivých knižních balíčků. Součástí je také popis aktivit a služeb, které jsou v rámci projektu nabízeny v jednotlivých zemích. Práce je zpracována na základě rešerše literatury a analýzy dostupných zdrojů. Klíčová slova Bookstart, Booktrust, Velká Británie, Severní Irsko, veřejné knihovny, čtenářská gramotnost, čtenářská pregramotnost, dětské čtenářství, výchova ke čtenářství, mezinárodní projekty, činnost knihoven | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the historical development and current activities of the Bookstart project in the countries of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The introductory theoretical part of the thesis describes the differences in the historical and contemporary development of Bookstart in England, Wales, Northern Ireland and Scotland. It also describes the legislation and organizations there that are dedicated to the development of literacy. In the practical part are presented the method of funding, government support, adaptation to societal needs and the variation in support materials and age groups for different Bookstart packages. A description of the activities and services offered by the project in each country is also included. The thesis is based on a literature search and analysis of available sources. Key words Bookstart, Booktrust, Great Britain, Northern Ireland, public libraries, reading literacy, reading pre-literacy, children's reading, reading education, international projects, library activities | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |