Zobrazit minimální záznam

Souvenirs in museums
dc.contributor.advisorWanča, Nina
dc.creatorHauková, Radka
dc.date.accessioned2024-11-29T04:46:16Z
dc.date.available2024-11-29T04:46:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192147
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá upomínkovými předměty v muzeích a jejím cílem bylo popsat jejich historii, přínos a roli v muzejních obchodech. Cílem výzkumné části bylo zmapovat suvenýry a jejich nabídku ve vybraných muzeích na českém území, stejně tak jako roli muzejního obchodu a jeho postavení v rámci muzea, kde se nachází. První část práce se zabývá fenoménem suvenýrů, jejich historií a proniknutím do prostoru muzeí. Je popsán jejich smysl a hodnota, kterou pro jejich majitele představují. Výzkumná část se zabývala nabídkou suvenýrů v 5 vybraných muzejních obchodech mezi nimiž porovnávala muzejními obchody. Z výsledků terénního výzkumu, který proběhl formou osobních návštěv muzeí, analýzy webů a rozhovorů s pracovníky obchodů a muzeí, vyplývá, že suvenýry nejsou brány jako podstatná část muzea a jsou vnímány spíš jako doplňková služba. Ukázalo se, že muzea nenaplňují plný potenciál online obchodu a distribuce. Na tuto práci by se dalo navázat kvantitativním výzkumem zahrnujícím větší vzorek muzeí, přičemž by tato práce fungovala jako pilotní sonda. Klíčová slova suvenýr, muzeum, návštěvník, nabídka a poptávka, vzpomínky na návštěvu, muzejní obchodcs_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis is focusing on souvenirs in museums, and it's goal is to depict souvenir's history, contribution and role in museum shops. The goal was also to map souvenir's presence in chosen museums in Czech republic, with role of museum shop and it's running in the museum where it's located. Theoretical part is focused on souvenir as a phenomenon, history and initiation in museums. There is description of purpose and value, which souvenirs have for its owners. The research examined offer of souvenirs in 5 chosen museum shops and the museum shops were compared between each other. From the research, which was conducted by visiting museums personally as well as analyzing museum websites and talking to museum workers,it follows, that the souvenirs are not taken as much as important part of the museums, rather as a additional service. At the same time, the research shows, that the museums are not fullfilling the potencial of online market and distribution. This thesis could be followed by quantitative research, including much bigger museum sample, with this bachelor's thesis as a pilot probe. Key words souvenir, museum, visitor, supply and demand, memories from visit, museum shopen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsouvenir|museum|visitor|supply and demand|memories from visit|museum shopen_US
dc.subjectsuvenýr|muzeum|návštěvník|nabídka a poptávka|vzpomínky na návštěvu|muzejní obchodcs_CZ
dc.titleUpomínkové předměty v muzeíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259005
dc.title.translatedSouvenirs in museumsen_US
dc.contributor.refereeJarolímková, Adéla
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá upomínkovými předměty v muzeích a jejím cílem bylo popsat jejich historii, přínos a roli v muzejních obchodech. Cílem výzkumné části bylo zmapovat suvenýry a jejich nabídku ve vybraných muzeích na českém území, stejně tak jako roli muzejního obchodu a jeho postavení v rámci muzea, kde se nachází. První část práce se zabývá fenoménem suvenýrů, jejich historií a proniknutím do prostoru muzeí. Je popsán jejich smysl a hodnota, kterou pro jejich majitele představují. Výzkumná část se zabývala nabídkou suvenýrů v 5 vybraných muzejních obchodech mezi nimiž porovnávala muzejními obchody. Z výsledků terénního výzkumu, který proběhl formou osobních návštěv muzeí, analýzy webů a rozhovorů s pracovníky obchodů a muzeí, vyplývá, že suvenýry nejsou brány jako podstatná část muzea a jsou vnímány spíš jako doplňková služba. Ukázalo se, že muzea nenaplňují plný potenciál online obchodu a distribuce. Na tuto práci by se dalo navázat kvantitativním výzkumem zahrnujícím větší vzorek muzeí, přičemž by tato práce fungovala jako pilotní sonda. Klíčová slova suvenýr, muzeum, návštěvník, nabídka a poptávka, vzpomínky na návštěvu, muzejní obchodcs_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis is focusing on souvenirs in museums, and it's goal is to depict souvenir's history, contribution and role in museum shops. The goal was also to map souvenir's presence in chosen museums in Czech republic, with role of museum shop and it's running in the museum where it's located. Theoretical part is focused on souvenir as a phenomenon, history and initiation in museums. There is description of purpose and value, which souvenirs have for its owners. The research examined offer of souvenirs in 5 chosen museum shops and the museum shops were compared between each other. From the research, which was conducted by visiting museums personally as well as analyzing museum websites and talking to museum workers,it follows, that the souvenirs are not taken as much as important part of the museums, rather as a additional service. At the same time, the research shows, that the museums are not fullfilling the potencial of online market and distribution. This thesis could be followed by quantitative research, including much bigger museum sample, with this bachelor's thesis as a pilot probe. Key words souvenir, museum, visitor, supply and demand, memories from visit, museum shopen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV