Zobrazit minimální záznam

Ouroboros as a symbol of eternal memory: the emblematics of the coat of arms of Levinio Serafini in a memoria for Agostino Pettorali in Bologna.
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorBondareva, Darya
dc.date.accessioned2024-11-29T11:14:21Z
dc.date.available2024-11-29T11:14:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192157
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá interpretací erbu Levinia Serafini, jenž je součástí memorie věnované Agostinu Pettorali ve vnitřním dvoře Archiginnasia v Bologni, a to jakožto emblému spojujícího symbol hada zakousnutého do svého vlastního ocasu (uroboros) s nápisem "Prior", z nichž se Serafiniho erb skládá. Interpretace je vystavěna s ohledem na dobovou emblematiku, jejíž původ můžeme klást do Bologni 16. století, a tudíž můžeme sledovat přímé navázání na Serafiniho erb, což je podloženo jednak archivním výzkumem, jednak obecnějším ikonografickým výkladem symbolu urobora v kontextu jeho užití v 16. století. V něm uroboros znázorňoval zejména čas, věčnost a svět, přičemž jedno z nejstarších vyobrazení urobora ve Chrysopeia Cleopatra je doprovázeno původně řeckým nápisem "vše je jeden", což může být v emblematice 16. století spojeno s nápisem "Prior" Levinia Serafini.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the interpretation of the coat of arms of Levinio Serafini, which is part of a memoria dedicated to Agostino Pettorali in the inner court of the Archiginnasio in Bologna, as an emblem combining the symbol of a snake biting its own tail (ouroboros) with the inscription "Prior", of which Serafini's coat of arms is composed. The interpretation is constructed in connection with then contemporary emblematics, whose origins can be traced back to the 16th century Bologna, and thus a direct link to Serafini's coat of arms can be traced. This point of view is supported both by archival research and by an iconographical interpretation of the ouroboros symbol in the context of its use in the 16th century. In that, the ouroboros symbol represented time, eternity, and the concept of the world. One of the earliest depictions of the ouroboros in the Chrysopeia Cleopatra is accompanied by the originally Greek inscription 'all is one', which may be within the 16th century emblematics associated with Levinio Serafini's inscription "Prior".en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectOuroboros|emblematics|coat of arms|Hieroglyphica|Levinio Serafini|Archiginnasio|Bolognaen_US
dc.subjectUroboros|emblematika|erb|Hieroglyphica|Levinio Serafini|Archiginnasio|Bolognacs_CZ
dc.titleUroboros jako symbol věčné paměti: emblematika erbu Levinia Serafini v memorii pro Agostina Pettorali v Bologni.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260403
dc.title.translatedOuroboros as a symbol of eternal memory: the emblematics of the coat of arms of Levinio Serafini in a memoria for Agostino Pettorali in Bologna.en_US
dc.contributor.refereeKonečný, Lubomír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Historyen_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Historyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá interpretací erbu Levinia Serafini, jenž je součástí memorie věnované Agostinu Pettorali ve vnitřním dvoře Archiginnasia v Bologni, a to jakožto emblému spojujícího symbol hada zakousnutého do svého vlastního ocasu (uroboros) s nápisem "Prior", z nichž se Serafiniho erb skládá. Interpretace je vystavěna s ohledem na dobovou emblematiku, jejíž původ můžeme klást do Bologni 16. století, a tudíž můžeme sledovat přímé navázání na Serafiniho erb, což je podloženo jednak archivním výzkumem, jednak obecnějším ikonografickým výkladem symbolu urobora v kontextu jeho užití v 16. století. V něm uroboros znázorňoval zejména čas, věčnost a svět, přičemž jedno z nejstarších vyobrazení urobora ve Chrysopeia Cleopatra je doprovázeno původně řeckým nápisem "vše je jeden", což může být v emblematice 16. století spojeno s nápisem "Prior" Levinia Serafini.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the interpretation of the coat of arms of Levinio Serafini, which is part of a memoria dedicated to Agostino Pettorali in the inner court of the Archiginnasio in Bologna, as an emblem combining the symbol of a snake biting its own tail (ouroboros) with the inscription "Prior", of which Serafini's coat of arms is composed. The interpretation is constructed in connection with then contemporary emblematics, whose origins can be traced back to the 16th century Bologna, and thus a direct link to Serafini's coat of arms can be traced. This point of view is supported both by archival research and by an iconographical interpretation of the ouroboros symbol in the context of its use in the 16th century. In that, the ouroboros symbol represented time, eternity, and the concept of the world. One of the earliest depictions of the ouroboros in the Chrysopeia Cleopatra is accompanied by the originally Greek inscription 'all is one', which may be within the 16th century emblematics associated with Levinio Serafini's inscription "Prior".en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV