Zobrazit minimální záznam

"The good coach": Subjective perceptions of coaching in performance athletes
dc.contributor.advisorMudrák, Jiří
dc.creatorFialová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T19:21:40Z
dc.date.available2024-11-28T19:21:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192169
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá žitou zkušeností výkonnostních sportovců se svými trenéry. Cílem bakalářské práce je identifikovat klíčová témata prostřednictvím kterých popisují výkonnostní sportovci svou zkušenost s kvalitou práce jejich trenérů a jak jejich prostřednictvím konstruují koncept "dobrého trenéra". Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které představují jednotlivá témata, která jsou relevantní v souvislosti s výzkumným tématem. Pozornost je věnována definování trenérské profese včetně trenérských rolí, typologie trenéra, definování dobrého trenéra na základě výzkumných studií a rozpracování motivačního klimatu. Další kapitola rozpracovává motivační teorie, zejména s důrazem na teorii sebeurčení. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována osobnosti sportovce s důrazem osobnostní teorii Big Five a na determinanty, které se jeví jako důležité v souvislosti s koučováním. Empirická část bakalářské práce byla realizována za využití kvalitativního výzkumného designu. Sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumu se zúčastnilo 5 participantů, z toho 4 muži a 1 žena. Rozhovory byly přepsány a analyzovány metodou tematické analýzy. Na základě tohoto postupu bylo identifikováno 9 témat, které sportovci označili jako důležité v souvislosti s...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the lived experience of performance athletes with their coaches. The aim of the thesis is to identify key themes through which performance athletes describe their experience of the quality of their coaches' work and how they construct the concept of a "good coach" through these themes. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters, introduce the various themes that are relevant to the research topic. Attention is paid to defining the coaching profession including coaching roles, coach typology, defining a good coach based on research studies and elaborating on motivational climate. The next chapter elaborates on motivational theories, with particular emphasis on self-determination theory. The next section of the thesis focuses on the personality of the athlete, emphasizing the Big Five personality theory and the determinants that appear to be important in the context of coaching. The empirical part of the bachelor thesis was conducted using a qualitative research design. Data collection was conducted through semi- structured interviews. 5 participants, 4 men and 1 woman, took part in the research. The interviews were transcribed and analysed using thematic analysis method. Based on this procedure, 9 themes were identified that were identified by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgood coach|motivational climate|qualitative research|thematic analysisen_US
dc.subjectdobrý trenér|motivační klima|kvalitativní výzkum|tematická analýzacs_CZ
dc.title"Dobrý trenér": Subjektivní vnímání práce trenéra u výkonnostních sportovcůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId261222
dc.title.translated"The good coach": Subjective perceptions of coaching in performance athletesen_US
dc.contributor.refereeVítek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá žitou zkušeností výkonnostních sportovců se svými trenéry. Cílem bakalářské práce je identifikovat klíčová témata prostřednictvím kterých popisují výkonnostní sportovci svou zkušenost s kvalitou práce jejich trenérů a jak jejich prostřednictvím konstruují koncept "dobrého trenéra". Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které představují jednotlivá témata, která jsou relevantní v souvislosti s výzkumným tématem. Pozornost je věnována definování trenérské profese včetně trenérských rolí, typologie trenéra, definování dobrého trenéra na základě výzkumných studií a rozpracování motivačního klimatu. Další kapitola rozpracovává motivační teorie, zejména s důrazem na teorii sebeurčení. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována osobnosti sportovce s důrazem osobnostní teorii Big Five a na determinanty, které se jeví jako důležité v souvislosti s koučováním. Empirická část bakalářské práce byla realizována za využití kvalitativního výzkumného designu. Sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumu se zúčastnilo 5 participantů, z toho 4 muži a 1 žena. Rozhovory byly přepsány a analyzovány metodou tematické analýzy. Na základě tohoto postupu bylo identifikováno 9 témat, které sportovci označili jako důležité v souvislosti s...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores the lived experience of performance athletes with their coaches. The aim of the thesis is to identify key themes through which performance athletes describe their experience of the quality of their coaches' work and how they construct the concept of a "good coach" through these themes. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters, introduce the various themes that are relevant to the research topic. Attention is paid to defining the coaching profession including coaching roles, coach typology, defining a good coach based on research studies and elaborating on motivational climate. The next chapter elaborates on motivational theories, with particular emphasis on self-determination theory. The next section of the thesis focuses on the personality of the athlete, emphasizing the Big Five personality theory and the determinants that appear to be important in the context of coaching. The empirical part of the bachelor thesis was conducted using a qualitative research design. Data collection was conducted through semi- structured interviews. 5 participants, 4 men and 1 woman, took part in the research. The interviews were transcribed and analysed using thematic analysis method. Based on this procedure, 9 themes were identified that were identified by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV