dc.contributor.advisor | Mudrák, Jiří | |
dc.creator | Fialová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T19:21:40Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T19:21:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192169 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá žitou zkušeností výkonnostních sportovců se svými trenéry. Cílem bakalářské práce je identifikovat klíčová témata prostřednictvím kterých popisují výkonnostní sportovci svou zkušenost s kvalitou práce jejich trenérů a jak jejich prostřednictvím konstruují koncept "dobrého trenéra". Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které představují jednotlivá témata, která jsou relevantní v souvislosti s výzkumným tématem. Pozornost je věnována definování trenérské profese včetně trenérských rolí, typologie trenéra, definování dobrého trenéra na základě výzkumných studií a rozpracování motivačního klimatu. Další kapitola rozpracovává motivační teorie, zejména s důrazem na teorii sebeurčení. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována osobnosti sportovce s důrazem osobnostní teorii Big Five a na determinanty, které se jeví jako důležité v souvislosti s koučováním. Empirická část bakalářské práce byla realizována za využití kvalitativního výzkumného designu. Sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumu se zúčastnilo 5 participantů, z toho 4 muži a 1 žena. Rozhovory byly přepsány a analyzovány metodou tematické analýzy. Na základě tohoto postupu bylo identifikováno 9 témat, které sportovci označili jako důležité v souvislosti s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis explores the lived experience of performance athletes with their coaches. The aim of the thesis is to identify key themes through which performance athletes describe their experience of the quality of their coaches' work and how they construct the concept of a "good coach" through these themes. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters, introduce the various themes that are relevant to the research topic. Attention is paid to defining the coaching profession including coaching roles, coach typology, defining a good coach based on research studies and elaborating on motivational climate. The next chapter elaborates on motivational theories, with particular emphasis on self-determination theory. The next section of the thesis focuses on the personality of the athlete, emphasizing the Big Five personality theory and the determinants that appear to be important in the context of coaching. The empirical part of the bachelor thesis was conducted using a qualitative research design. Data collection was conducted through semi- structured interviews. 5 participants, 4 men and 1 woman, took part in the research. The interviews were transcribed and analysed using thematic analysis method. Based on this procedure, 9 themes were identified that were identified by... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | good coach|motivational climate|qualitative research|thematic analysis | en_US |
dc.subject | dobrý trenér|motivační klima|kvalitativní výzkum|tematická analýza | cs_CZ |
dc.title | "Dobrý trenér": Subjektivní vnímání práce trenéra u výkonnostních sportovců | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-20 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 261222 | |
dc.title.translated | "The good coach": Subjective perceptions of coaching in performance athletes | en_US |
dc.contributor.referee | Vítek, Petr | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá žitou zkušeností výkonnostních sportovců se svými trenéry. Cílem bakalářské práce je identifikovat klíčová témata prostřednictvím kterých popisují výkonnostní sportovci svou zkušenost s kvalitou práce jejich trenérů a jak jejich prostřednictvím konstruují koncept "dobrého trenéra". Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které představují jednotlivá témata, která jsou relevantní v souvislosti s výzkumným tématem. Pozornost je věnována definování trenérské profese včetně trenérských rolí, typologie trenéra, definování dobrého trenéra na základě výzkumných studií a rozpracování motivačního klimatu. Další kapitola rozpracovává motivační teorie, zejména s důrazem na teorii sebeurčení. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována osobnosti sportovce s důrazem osobnostní teorii Big Five a na determinanty, které se jeví jako důležité v souvislosti s koučováním. Empirická část bakalářské práce byla realizována za využití kvalitativního výzkumného designu. Sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumu se zúčastnilo 5 participantů, z toho 4 muži a 1 žena. Rozhovory byly přepsány a analyzovány metodou tematické analýzy. Na základě tohoto postupu bylo identifikováno 9 témat, které sportovci označili jako důležité v souvislosti s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis explores the lived experience of performance athletes with their coaches. The aim of the thesis is to identify key themes through which performance athletes describe their experience of the quality of their coaches' work and how they construct the concept of a "good coach" through these themes. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters, introduce the various themes that are relevant to the research topic. Attention is paid to defining the coaching profession including coaching roles, coach typology, defining a good coach based on research studies and elaborating on motivational climate. The next chapter elaborates on motivational theories, with particular emphasis on self-determination theory. The next section of the thesis focuses on the personality of the athlete, emphasizing the Big Five personality theory and the determinants that appear to be important in the context of coaching. The empirical part of the bachelor thesis was conducted using a qualitative research design. Data collection was conducted through semi- structured interviews. 5 participants, 4 men and 1 woman, took part in the research. The interviews were transcribed and analysed using thematic analysis method. Based on this procedure, 9 themes were identified that were identified by... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |