Přístupy učitelů prvního stupně základní školy k rozvoji socio-emočních dovedností žáků
Approaches of primary school teachers towards the development of pupils socio-emotional skills
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192181Identifikátory
SIS: 266749
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skorková, Gabriela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
10. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitel|žák|socio-emoční dovednostiKlíčová slova (anglicky)
teacher|pupil|socio-emotional skillsBakalářská práce se zabývá přístupy učitelů prvního stupně základní školy k rozvoji socio-emočních dovedností žáků. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části je představen pojem socio-emoční dovednosti, který je následně rozpracován z hlediska klíčových složek, významu a metod, které umožňují jejich rozvoj. Text se dále zabývá způsoby zařazení rozvoje socio-emočních dovedností do školního prostředí. Empirický výzkum je realizován kvalitativně formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli prvního stupně základní školy. Cílem je zjistit, jak učitelé během svého pedagogického působení rozvíjí socio-emoční dovednosti žáků. Dále prozkoumat, jak učitelé rozumí socio- emočním dovednostem, jakými metodami je rozvíjí a zdali jsou k rozvoji těchto dovedností u žáků podporováni školou.
The bachelor's thesis deals with the approaches of primary school teachers towards the development of pupils' socio-emotional skills. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. In the theoretical part, the concept of socio-emotional skills is explained, which is thereafter elaborated in the terms of key components, meaning and methods that enable their development. The text then deals with methods of including the development of social- emotional skills in the school environment. Empirical research is provided qualitatively in the form of semi-structured interviews with primary school teachers. The goal is to find out how teachers develop pupils' socio- emotional skills during their teaching activities. Furthermore, to investigate how teachers understand socio-emotional skills, what methods they use to develop them and whether they are supported by the school to amplify these skills in pupils.