Zobrazit minimální záznam

Woodcut and Woodblock Printing in 20th Century China, its Evolution and Usage
dc.contributor.advisorPejčochová, Michaela
dc.creatorJenčková, Lenka
dc.date.accessioned2024-11-29T05:24:41Z
dc.date.available2024-11-29T05:24:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192199
dc.description.abstractPráce se zabývá vývojem a využitím dvou uměleckých technik, dřevořezu a dřevorytu, v Číně ve 20. století. Klade si otázku, jak definovat obě techniky a jaká měly specifika v čínském prostředí. Studie představí válečná a revoluční období v Číně 20. století skrze vizuální informace předávané pomocí dřevorytů a dřevořezů. Zároveň analyzuje propagandistický charakter tehdejších tisků a zohlední soudobé přemýšlení o budoucím vývoji Číny, jak nám jej zprostředkovávají například texty Lu Xuna 魯迅 (1881-1936). Práce konkrétně přiblíží především Hnutí za moderní dřevoryt (Xinxing muke banhua yundong 新興木刻版畫運動) a Hnutí za nové novoroční obrázky (Xin nianhua yundong 新年畫運動), pojedná o jejich vztahu k čínskému lidovému umění a japonským dřevořezům na straně jedné, a na straně druhé k evropské avantgardě. V závěrečných pasážích se práce zaměří také na vlivy sériové výroby na podobu těchto tisků v moderní Číně, které rozebere ve vztahu k politickým zvratům 20. století. Klíčová slova dřevoryt, dřevořez, čínské umění, moderní Čína, Lu Xuncs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the development and use of two artistic techniques, woodcut and woodblock, in China in the 20th century. It explores ways to define the two techniques and what specifics they had in the Chinese environment. The study introduces the war and revolutionary periods in 20th century China through the visual information conveyed through woodblock and woodcut prints. It also analyses the propagandistic nature of the prints from the given period. Furthermore, it takes into account the concerns about China's future development as conveyed at that time, for example, in the texts of Lu Xun 魯迅 (1881-1936). In particular, the thesis will focus on introducing the Modern Woodcut Movement (Xinxing muke banhua yundong 新興木刻版畫運動) and the New Year Pictures Movement (Xin nianhua yundong 新 年 畫 運 動 ). Their relationship to Chinese folk art and Japanese woodblock prints on the one hand, and to the European avant-garde on the other is among the concerned topics. In the final passages, the thesis will also elaborate on mass production and its relationship to these modern Chinese prints. This will be framed within relations to the political upheavals of the 20th century. Keywords woodcut, woodblock printing, Chinese art, Modern China, Lu Xunen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectwoodcut|woodblock printing|Chinese art|Modern China|Lu Xunen_US
dc.subjectdřevoryt|dřevořez|čínské umění|moderní Čína|Lu Xuncs_CZ
dc.titleDřevořez a dřevoryt v Číně 20. století, jejich vývoj a využitícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-18
dc.description.departmentDepartment of Sinologyen_US
dc.description.departmentKatedra sinologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266560
dc.title.translatedWoodcut and Woodblock Printing in 20th Century China, its Evolution and Usageen_US
dc.contributor.refereeLomová, Olga
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChinese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineSinologiecs_CZ
thesis.degree.programChinese Studiesen_US
thesis.degree.programSinologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sinologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sinologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enChinese Studiesen_US
uk.degree-program.csSinologiecs_CZ
uk.degree-program.enChinese Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vývojem a využitím dvou uměleckých technik, dřevořezu a dřevorytu, v Číně ve 20. století. Klade si otázku, jak definovat obě techniky a jaká měly specifika v čínském prostředí. Studie představí válečná a revoluční období v Číně 20. století skrze vizuální informace předávané pomocí dřevorytů a dřevořezů. Zároveň analyzuje propagandistický charakter tehdejších tisků a zohlední soudobé přemýšlení o budoucím vývoji Číny, jak nám jej zprostředkovávají například texty Lu Xuna 魯迅 (1881-1936). Práce konkrétně přiblíží především Hnutí za moderní dřevoryt (Xinxing muke banhua yundong 新興木刻版畫運動) a Hnutí za nové novoroční obrázky (Xin nianhua yundong 新年畫運動), pojedná o jejich vztahu k čínskému lidovému umění a japonským dřevořezům na straně jedné, a na straně druhé k evropské avantgardě. V závěrečných pasážích se práce zaměří také na vlivy sériové výroby na podobu těchto tisků v moderní Číně, které rozebere ve vztahu k politickým zvratům 20. století. Klíčová slova dřevoryt, dřevořez, čínské umění, moderní Čína, Lu Xuncs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the development and use of two artistic techniques, woodcut and woodblock, in China in the 20th century. It explores ways to define the two techniques and what specifics they had in the Chinese environment. The study introduces the war and revolutionary periods in 20th century China through the visual information conveyed through woodblock and woodcut prints. It also analyses the propagandistic nature of the prints from the given period. Furthermore, it takes into account the concerns about China's future development as conveyed at that time, for example, in the texts of Lu Xun 魯迅 (1881-1936). In particular, the thesis will focus on introducing the Modern Woodcut Movement (Xinxing muke banhua yundong 新興木刻版畫運動) and the New Year Pictures Movement (Xin nianhua yundong 新 年 畫 運 動 ). Their relationship to Chinese folk art and Japanese woodblock prints on the one hand, and to the European avant-garde on the other is among the concerned topics. In the final passages, the thesis will also elaborate on mass production and its relationship to these modern Chinese prints. This will be framed within relations to the political upheavals of the 20th century. Keywords woodcut, woodblock printing, Chinese art, Modern China, Lu Xunen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sinologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV