Témata písňových textů v marockém "trapu"
Topics in lyrics of the Moroccan trap music
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192225Identifikátory
SIS: 254945
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ondráš, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Blízkovýchodní studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra Blízkého východu
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
současná marocká kultura|současná marocká hudba|hudební subkultura v Maroku|hip hop|trapKlíčová slova (anglicky)
contemporary Moroccan culture|contemporary Moroccan music|music subculture in Morocco|hip hop|trapTato bakalářská práce se zabývá rozborem textů rapového alba Safar, které v roce 2019 vydal marocký kolektiv NAAR. Cílem této práce je na příkladu tohoto alba analyzovat, jaké faktory ovlivňují hudební produkci tzv. druhé generace marockých rapperů. Zároveň tato práce mapuje vliv podžánru trapu na tvorbu marockých rapperů. Analýza se soustředí na sociopolitická témata, problematiku návykových látek, sexu, násilí, kriminality a také tendencím v používání jazyka. Klíčová slova: Maroko, hip hop, trap, NAAR, současná hudba
This bachelor's thesis concerns a textual analysis of the rap album Safar, released by the Moroccan collective NAAR in 2019. The goal of this thesis is to use this album as an example for further analysis of factors, which influence the musical production of the so-called second generation of Moroccan rappers. This thesis also aims to map out the influence of the trap subgenre on the production of Moroccan rappers. The analysis focuses on socio-political topics, issues surrounding addictive substances, sex, violence, crime and the use of language. Keywords: Morocco, hip hop, trap, NAAR, contemporary music