dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Vlasáková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T10:39:36Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T10:39:36Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192238 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se komplexně věnuje celému předškolnímu období. Především se zaměřuje na dětský vývoj, kdy jsou popsána všechna odvětví vývoje, a to vždy ve vztahu ke konkrétnímu věkovému období. Zahrnuto je také prolínání znalostí o vývoji do dalších oblastí úzce spojených s profesí učitele v mateřské škole. Bližší poznání vývojových oblastí může být mnohem více užitečné, než se může na první pohled zdát. Umožňuje řešit komplexní problémy jakým může být například profesní vyhoření nebo otázky vhodné motivace. Umožnuje zlepšovat komunikaci mezi všemi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu. Pomáhá všem učitelům v poznání dětí a zvolení vhodného výchovného přístupu. Je učitelům pomocníkem, při volbě činností. V neposlední řadě pomáhá pochopit svět dětskýma očima, což je zásadní pro všechny pedagogy, kteří chtějí mít ve školkách jen šťastné děti. Toto a mnohem více se lze dočíst v této bakalářské práci. Klíčová slova: Mateřská škola, vývoj, předškolní období, výchova, vzdělávání, školní zralost a připravenost, komunikace, vyhoření, diagnostika, motivace, aktivity | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is comprehensively devoted to the entire preschool period. It primarily focuses on child development where all branches of development are described, always in relation to a specific age period. The interweaving of knowledge about development into other areas closely related to the profession of a kindergarten teacher is also included. A closer look at developmental areas can be much more useful than it might seem at first glance. It makes it possible to solve complex problems such as professional burnout or issues of appropriate motivation. It makes it possible to improve communication between all participants in the educational process. It helps all teachers in getting to know children and choosing a suitable educational approach. It helps teachers in choosing activities. Last but not least, it helps to understand the world through children's eyes, which is essential for all educators who want only happy children in kindergartens. This and much more can be read in this bachelor thesis. Key words: Kindergarten, development, preschool period, upbringing, education, school preparedness and readiness, communication, burnout, diagnosis, motivation, activities | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kindergarten|development|preschool period|upbringing|education|school preparedness and readiness|communication|burnout|diagnosis|motivation|activities | en_US |
dc.subject | mateřská škola|vývoj|předškolní období|výchova|vzdělávání|školní zralost a připravenost|komunikace|vyhoření|diagnostika|motivace|aktivity | cs_CZ |
dc.title | Komplexní rozvoj dítěte v předškolní výchově | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-11 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 232681 | |
dc.title.translated | Comprehensive child developmenz in preschool upbringing | en_US |
dc.contributor.referee | Swoboda, Jaroslava | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se komplexně věnuje celému předškolnímu období. Především se zaměřuje na dětský vývoj, kdy jsou popsána všechna odvětví vývoje, a to vždy ve vztahu ke konkrétnímu věkovému období. Zahrnuto je také prolínání znalostí o vývoji do dalších oblastí úzce spojených s profesí učitele v mateřské škole. Bližší poznání vývojových oblastí může být mnohem více užitečné, než se může na první pohled zdát. Umožňuje řešit komplexní problémy jakým může být například profesní vyhoření nebo otázky vhodné motivace. Umožnuje zlepšovat komunikaci mezi všemi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu. Pomáhá všem učitelům v poznání dětí a zvolení vhodného výchovného přístupu. Je učitelům pomocníkem, při volbě činností. V neposlední řadě pomáhá pochopit svět dětskýma očima, což je zásadní pro všechny pedagogy, kteří chtějí mít ve školkách jen šťastné děti. Toto a mnohem více se lze dočíst v této bakalářské práci. Klíčová slova: Mateřská škola, vývoj, předškolní období, výchova, vzdělávání, školní zralost a připravenost, komunikace, vyhoření, diagnostika, motivace, aktivity | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is comprehensively devoted to the entire preschool period. It primarily focuses on child development where all branches of development are described, always in relation to a specific age period. The interweaving of knowledge about development into other areas closely related to the profession of a kindergarten teacher is also included. A closer look at developmental areas can be much more useful than it might seem at first glance. It makes it possible to solve complex problems such as professional burnout or issues of appropriate motivation. It makes it possible to improve communication between all participants in the educational process. It helps all teachers in getting to know children and choosing a suitable educational approach. It helps teachers in choosing activities. Last but not least, it helps to understand the world through children's eyes, which is essential for all educators who want only happy children in kindergartens. This and much more can be read in this bachelor thesis. Key words: Kindergarten, development, preschool period, upbringing, education, school preparedness and readiness, communication, burnout, diagnosis, motivation, activities | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |