Zobrazit minimální záznam

Neuropsychological test battery for children, test - retest reliability
dc.contributor.advisorBukačová, Kateřina
dc.creatorTöröková, Adéla
dc.date.accessioned2024-11-29T11:28:53Z
dc.date.available2024-11-29T11:28:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192281
dc.description.abstractDětská neuropsychologická diagnostika v naší republice se potýká s nedostatkem kvalitních testových metod paměti, které by byly standardizované, obsahovaly normy pro naší populaci a dokázaly podrobněji zkoumat mnestické funkce dětí a mladistvých (což představuje poměrně širokou věkovou kohortu). U dostupných testů se setkáváme s těmito problémy: některé testy jsou převzaté testy pro dospělé, neberou však ohled na specifika dětského vývoje, naopak testy vyvinuté pro dětskou populaci testují jen část paměti. Cílem této studie bylo zhodnocení test-retestové reliability paměťových testů z nově vznikající Neuropsychologické baterie pro děti (NB-D). Neuropsychologická testová baterie pro děti má za cíl stát se kvalitním nástrojem k posouzení, nejen mnestických funkcí u dětí a mladistvých, ale i dalších kognitivních funkcí. Probandům ve věku 6-19 let (n = 44, 56,8 % žen) byly administrovány vybrané paměťové subtesty z NB-D (Verbální paměť a učení (okamžité a oddálené vybavení), Neverbální paměť (okamžité a oddálené vybavení), Paměť na příběhy (okamžité a oddálené vybavení), Pracovní paměť a Vybavení s nápovědou). Data byla zpracována prostřednictvím korelační analýzy, využit byl Pearsonův a Spearmanův korelační koeficient. K interpretaci výsledků bylo dále použito Cohenovo d a hodnota vnitrotřídní...cs_CZ
dc.description.abstractPediatric neuropsychological diagnostics in our country struggles with a lack of high-quality memory test methods that are standardized, contain norms for our population, and are able to examine mnestic functions of children and adolescents (which represents a relatively wide age cohort) in more detail. Some of these problems are encountered with the available tests: some tests are adopted tests for adults, but do not take into account the specificities of child development, while tests developed for the child population test only part of memory. The aim of this work was to evaluate the test-retest reliability of memory tests from the recently emerging Neuropsychological Battery for Children (NB-D). The Neuropsychological Test Battery for Children aims to become a quality tool for assessing, not only, mnemonic function in children and adolescents. Probands aged 6-19 years (n = 44, 56.8% females) were administered selected memory subtests from the NB-D (Verbal Memory and Learning immediate and delayed recall, Nonverbal Memory immediate and delayed recall, Story Memory immediate and delayed recall, Working Memory, and Cued recall. The data were processed by correlation analysis, Pearson and Spearman correlation coefficients were used. Cohen's d and the intra-class correlation value were also used to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttest-retest reliability|memory tests|child neuropsychologyen_US
dc.subjecttest-retest reliabilita|paměťové testy|dětská neuropsychologiecs_CZ
dc.titleNeuropsychologická baterie pro děti, test - retest reliabilitacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260631
dc.title.translatedNeuropsychological test battery for children, test - retest reliabilityen_US
dc.contributor.refereeVeverová, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDětská neuropsychologická diagnostika v naší republice se potýká s nedostatkem kvalitních testových metod paměti, které by byly standardizované, obsahovaly normy pro naší populaci a dokázaly podrobněji zkoumat mnestické funkce dětí a mladistvých (což představuje poměrně širokou věkovou kohortu). U dostupných testů se setkáváme s těmito problémy: některé testy jsou převzaté testy pro dospělé, neberou však ohled na specifika dětského vývoje, naopak testy vyvinuté pro dětskou populaci testují jen část paměti. Cílem této studie bylo zhodnocení test-retestové reliability paměťových testů z nově vznikající Neuropsychologické baterie pro děti (NB-D). Neuropsychologická testová baterie pro děti má za cíl stát se kvalitním nástrojem k posouzení, nejen mnestických funkcí u dětí a mladistvých, ale i dalších kognitivních funkcí. Probandům ve věku 6-19 let (n = 44, 56,8 % žen) byly administrovány vybrané paměťové subtesty z NB-D (Verbální paměť a učení (okamžité a oddálené vybavení), Neverbální paměť (okamžité a oddálené vybavení), Paměť na příběhy (okamžité a oddálené vybavení), Pracovní paměť a Vybavení s nápovědou). Data byla zpracována prostřednictvím korelační analýzy, využit byl Pearsonův a Spearmanův korelační koeficient. K interpretaci výsledků bylo dále použito Cohenovo d a hodnota vnitrotřídní...cs_CZ
uk.abstract.enPediatric neuropsychological diagnostics in our country struggles with a lack of high-quality memory test methods that are standardized, contain norms for our population, and are able to examine mnestic functions of children and adolescents (which represents a relatively wide age cohort) in more detail. Some of these problems are encountered with the available tests: some tests are adopted tests for adults, but do not take into account the specificities of child development, while tests developed for the child population test only part of memory. The aim of this work was to evaluate the test-retest reliability of memory tests from the recently emerging Neuropsychological Battery for Children (NB-D). The Neuropsychological Test Battery for Children aims to become a quality tool for assessing, not only, mnemonic function in children and adolescents. Probands aged 6-19 years (n = 44, 56.8% females) were administered selected memory subtests from the NB-D (Verbal Memory and Learning immediate and delayed recall, Nonverbal Memory immediate and delayed recall, Story Memory immediate and delayed recall, Working Memory, and Cued recall. The data were processed by correlation analysis, Pearson and Spearman correlation coefficients were used. Cohen's d and the intra-class correlation value were also used to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantMaulisová, Alice
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV