dc.contributor.advisor | Čihák, Martin | |
dc.creator | Zástěrová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T13:45:16Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T13:45:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192300 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je analýza psychometrických vlastností testu MINT (The Multilingual Naming Test), jenž je součástí neuropsychologické baterie UDS 3. Obsahem teoretické části je deskripce testu MINT, který je založen na principu vizuálního pojmenovávání objektů. Zmíněny jsou kognitivní funkce, zejména fatické funkce včetně jejich poruch. V empirické části je představena metodika zahrnující charakteristiku výzkumného souboru (sestávajícího ze skupiny zdravých osob, jedinců se subjektivním kognitivním deficitem a s mírnou kognitivní poruchou), měřící nástroje, statistickou analýzu aj., a výsledky provedené statistické analýzy, jež jsou dále diskutovány. Výsledky prokázaly schopnost testu MINT rozlišit mezi zdravými jedinci a osobami s mírnou kognitivní poruchou, ne však schopnost rozlišit osoby se subjektivním kognitivním deficitem. Studie také ukazuje akceptovatelnou míru reliability testu MINT a jeho signifikantní korelaci s dalšími testy fatických funkcí a testem MoCA (Montreal Cognitive Assessment). Práce ukazuje, že test MINT může být užitečným nástrojem na diagnostiku poruch pojmenování u pacientů s mírnou kognitivní poruchou. Klíčová slova: test MINT, psychometrické vlastnosti, test pojmenování, neuropsychologická diagnostika, fatické funkce | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to analyse the psychometric properties of the MINT (The Multilingual Naming Test), which is part of the UDS 3 neuropsychological battery. The content of the theoretical part is a description of the MINT test, which is based on the principle of visual naming of objects. Cognitive functions are mentioned, especially fatal functions including their impairments. In the empirical part, the methodology is presented, including the characteristics of the research population (consisting of a group of healthy persons, individuals with subjective cognitive decline and with mild cognitive impairment), measurement tools, statistical analysis, etc., and the results of the statistical analysis performed, which are further discussed. The results demonstrated the ability of the MINT to discriminate between healthy individuals and individuals with mild cognitive impairment, but not the ability to discriminate between individuals with subjective cognitive deficits. The study also shows an acceptable level of reliability of the MINT and its significant correlation with other tests of fatal function and the Montreal Cognitive Assessment (MoCA). The work shows that the MINT test can be a useful tool for diagnosing naming disorders in patients with mild cognitive impairment. Key words: MINT test,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | MINT test|psychometric properties|naming test|neuropsychological diagnosis|phatic functions | en_US |
dc.subject | test MINT|psychometrické vlastnosti|test pojmenování|neuropsychologická diagnostika|fatické funkce | cs_CZ |
dc.title | Studie psychometrických vlastností testu MINT | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-20 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 260724 | |
dc.title.translated | Study of the Psychometric Properties of the MINT Test | en_US |
dc.contributor.referee | Smolík, Filip | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je analýza psychometrických vlastností testu MINT (The Multilingual Naming Test), jenž je součástí neuropsychologické baterie UDS 3. Obsahem teoretické části je deskripce testu MINT, který je založen na principu vizuálního pojmenovávání objektů. Zmíněny jsou kognitivní funkce, zejména fatické funkce včetně jejich poruch. V empirické části je představena metodika zahrnující charakteristiku výzkumného souboru (sestávajícího ze skupiny zdravých osob, jedinců se subjektivním kognitivním deficitem a s mírnou kognitivní poruchou), měřící nástroje, statistickou analýzu aj., a výsledky provedené statistické analýzy, jež jsou dále diskutovány. Výsledky prokázaly schopnost testu MINT rozlišit mezi zdravými jedinci a osobami s mírnou kognitivní poruchou, ne však schopnost rozlišit osoby se subjektivním kognitivním deficitem. Studie také ukazuje akceptovatelnou míru reliability testu MINT a jeho signifikantní korelaci s dalšími testy fatických funkcí a testem MoCA (Montreal Cognitive Assessment). Práce ukazuje, že test MINT může být užitečným nástrojem na diagnostiku poruch pojmenování u pacientů s mírnou kognitivní poruchou. Klíčová slova: test MINT, psychometrické vlastnosti, test pojmenování, neuropsychologická diagnostika, fatické funkce | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is to analyse the psychometric properties of the MINT (The Multilingual Naming Test), which is part of the UDS 3 neuropsychological battery. The content of the theoretical part is a description of the MINT test, which is based on the principle of visual naming of objects. Cognitive functions are mentioned, especially fatal functions including their impairments. In the empirical part, the methodology is presented, including the characteristics of the research population (consisting of a group of healthy persons, individuals with subjective cognitive decline and with mild cognitive impairment), measurement tools, statistical analysis, etc., and the results of the statistical analysis performed, which are further discussed. The results demonstrated the ability of the MINT to discriminate between healthy individuals and individuals with mild cognitive impairment, but not the ability to discriminate between individuals with subjective cognitive deficits. The study also shows an acceptable level of reliability of the MINT and its significant correlation with other tests of fatal function and the Montreal Cognitive Assessment (MoCA). The work shows that the MINT test can be a useful tool for diagnosing naming disorders in patients with mild cognitive impairment. Key words: MINT test,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |