Zobrazit minimální záznam

Cooperation with the family in the education of children at an early age
dc.creatorSplavcová, Hana
dc.date.accessioned2024-09-06T06:32:14Z
dc.date.available2024-09-06T06:32:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192505
dc.description.abstractDisertační práce je věnována realitě zařazování dětí raného věku do mateřské školy v České republice. Téma bylo zkoumáno z pohledu klíčových aktérů, tedy rodičů a učitelů prostřednictvím výzkumných otázek: Jaká je dostupnost vzdělávání dětí raného věku v České republice? Jaké jsou důvody rodin pro umisťování dětí raného věku do mateřské školy? Jaké jsou přínosy docházky dítěte raného věku do mateřské školy pohledem jednotlivých aktérů? Jaké jsou způsoby komunikace a spolupráce mateřské školy s rodinou pohledem jednotlivých aktérů? Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření, do kterého se zapojilo 1030 rodičů a 1118 učitelů z celé České republiky. Pro hlubší poznání bylo šetření doplněno ohniskovými skupinami rodičů a učitelů. Získaná data byla analyzována s využitím otevřeného kódování, konstantní komparace a jednoduché deskriptivní statistiky. Dostupnost vzdělávání pro děti raného věku je v České republice palčivým tématem. Otázka dostupnosti ovlivňuje pohled na její kvalitu, zároveň se prolíná do širokého spektra identifikovaných důvodů rodin. Z větší části se v šetření ukázalo, že rodiče i učitelé přikládají význam přístupu k dětem, naplňování potřeb dětí i rodin. V otázce přínosů docházky dítěte raného věku, obdobně jako v oblasti komunikace a spolupráce mateřské školy s rodinou, se aktéři...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation is devoted to the reality of enrolling early children in kindergarten in the Czech Republic. The topic was examined from the perspective of key actors, ie parents and teachers, through research questions: What is the availability of early childhood education in the Czech Republic? What are the reasons for families to place early children in the kindergarten? What are the benefits of an early child attending kindergarten from the point of view of individual actors? What are the ways of communication and cooperation with the family from the point of view of individual actors? A questionnaire survey was used for data collection, in which took part 1 030 parents and 1 118 teachers from all over the Czech Republic. For a deeper understanding, the survey was supplemented by focus groups of parents and teachers. The obtained data were analyzed using open coding, constant comparison and simple descriptive statistics. The availability of education for early children is a burning issue in the Czech Republic. The issue of accessibility affects the view of its quality, at the same time it intersects into a wide range of identified reasons of families. For the most part, the survey showed that parents and teachers attach importance to approaching children, meeting the needs of children and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítě raného věkucs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectmodel potřebcs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectosobnost učitelecs_CZ
dc.subjectrámec kvalitycs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectEarly childen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectneeds modelen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectteacher's personalityen_US
dc.subjectquality frameworken_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.titleSpolupráce s rodinou při vzdělávání dětí od dvou let v mateřské školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-25
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId267525
dc.title.translatedCooperation with the family in the education of children at an early ageen_US
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineRigorózní řízení - Pedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRigorózní řízení - Pedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDisertační práce je věnována realitě zařazování dětí raného věku do mateřské školy v České republice. Téma bylo zkoumáno z pohledu klíčových aktérů, tedy rodičů a učitelů prostřednictvím výzkumných otázek: Jaká je dostupnost vzdělávání dětí raného věku v České republice? Jaké jsou důvody rodin pro umisťování dětí raného věku do mateřské školy? Jaké jsou přínosy docházky dítěte raného věku do mateřské školy pohledem jednotlivých aktérů? Jaké jsou způsoby komunikace a spolupráce mateřské školy s rodinou pohledem jednotlivých aktérů? Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření, do kterého se zapojilo 1030 rodičů a 1118 učitelů z celé České republiky. Pro hlubší poznání bylo šetření doplněno ohniskovými skupinami rodičů a učitelů. Získaná data byla analyzována s využitím otevřeného kódování, konstantní komparace a jednoduché deskriptivní statistiky. Dostupnost vzdělávání pro děti raného věku je v České republice palčivým tématem. Otázka dostupnosti ovlivňuje pohled na její kvalitu, zároveň se prolíná do širokého spektra identifikovaných důvodů rodin. Z větší části se v šetření ukázalo, že rodiče i učitelé přikládají význam přístupu k dětem, naplňování potřeb dětí i rodin. V otázce přínosů docházky dítěte raného věku, obdobně jako v oblasti komunikace a spolupráce mateřské školy s rodinou, se aktéři...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation is devoted to the reality of enrolling early children in kindergarten in the Czech Republic. The topic was examined from the perspective of key actors, ie parents and teachers, through research questions: What is the availability of early childhood education in the Czech Republic? What are the reasons for families to place early children in the kindergarten? What are the benefits of an early child attending kindergarten from the point of view of individual actors? What are the ways of communication and cooperation with the family from the point of view of individual actors? A questionnaire survey was used for data collection, in which took part 1 030 parents and 1 118 teachers from all over the Czech Republic. For a deeper understanding, the survey was supplemented by focus groups of parents and teachers. The obtained data were analyzed using open coding, constant comparison and simple descriptive statistics. The availability of education for early children is a burning issue in the Czech Republic. The issue of accessibility affects the view of its quality, at the same time it intersects into a wide range of identified reasons of families. For the most part, the survey showed that parents and teachers attach importance to approaching children, meeting the needs of children and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV