Vnímání faktorů ovlivňujících adaptaci na trénink z perspektivy trenérů házené
Perception of factors influencing adaptation to handball training from the perspective of handball coaches
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192514Identifikátory
SIS: 268122
Kolekce
- Kvalifikační práce [8841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vampola, Jindřich
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sportovních her
Datum obhajoby
20. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sportovní trénink, psychologické faktory, sociální faktory, trenéři házenéKlíčová slova (anglicky)
sports training, psychological factors, social factors, handball coachesNázev: Vnímání faktorů ovlivňujících adaptaci na trénink z perspektivy trenérů házené. Cíle: Cílem práce je identifikovat a analyzovat klíčové faktory, které ovlivňují adaptaci hráčů házené na trénink z perspektivy trenérů házené v ČR. Zaměření je zejména na psychické a sociální faktory adaptace. Práce se soustředí na porovnání názorů a zkušeností trenérů různých úrovní, aby se zjistilo, jak se jejich přístupy a strategie liší na základě zkušeností a kvalifikace. Metody: Práce využívá kvalitativní i kvantitativní metody sběru dat, konkrétně dotazníkového šetření mezi trenéry házené v České republice. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že klíčovými faktory pro úspěšnou adaptaci na trénink jsou zejména důvěra sportovce v tréninkový plán, kvalitní vztah mezi trenérem a sportovcem a sociální a emocionální podpora. Z výsledků vyplývá, že psychologické a sociální faktory hrají významnou roli při adaptaci na trénink. Klíčová slova: sportovní trénink, psychologické faktory, sociální faktory, trenéři házené
Title: Handball Coaches' Perceptions of Factors Driving Training Adaptation. Objectives: The objective of this thesis is to identify and analyze the key factors affecting handball players' adaptation to training from the perspective of handball coaches in the Czech Republic. The focus is particularly on psychological and social factors of adaptation. The work aims to compare the opinions and experiences of coaches at different levels to determine how their approaches and strategies differ based on experience and qualifications. Methods: The study uses qualitative and quantitative data collection methods, specifically a survey conducted among handball coaches in the Czech Republic. Results: The results indicate that the key factors for successful training adaptation are mainly the athlete's trust in the training plan, a quality relationship between the coach and the athlete, and social and emotional support. The findings show that psychological and social factors play a significant role in training adaptation. Keywords: sports training, psychological factors, social factors, handball coaches