Zobrazit minimální záznam

The importance of sustainability regarding outdoor equipment: The attitude-behaviour gap
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorVeselá, Jana
dc.date.accessioned2024-11-28T16:44:16Z
dc.date.available2024-11-28T16:44:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192530
dc.description.abstractNázev: Význam udržitelnosti v rámci outdoorového vybavení: Nesoulad mezi postojem a nákupním chováním Cíle: Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké faktory mají vliv na nesouladu mezi postojem a chováním při nákupu udržitelného outdoorového oblečení a jak se tyto faktory projevují v rozhodovacím procesu. Tato zjištění povedou k účelnější propagaci udržitelného outdoorového vybavení. Metody: V práci byla využívána metoda kvantitativního výzkumu, a to konkrétně elektronické dotazování, jehož cílem bylo přiblížení rozhodovacího procesu při nákupu udržitelného outdoorového oblečení. Výzkumu se zúčastnilo 311 respondentů, věnujících se outdoorovým sportům/aktivitám. Soubor respondentů byl tedy určen částečně ovlivněným výběrem. Výsledky: Nejvýznamnějším faktorem, majícím vliv na vznik rozporu mezi postojem a chováním při nákupu udržitelného outdoorového oblečení, je příliš vysoká vnímaná cena. Výzkum ale odhalil určitou korelaci mezi negativní mírou ovlivnění vyšší cenou a povědomím o udržitelných atributech outdoorového oblečení. Čím větší je povědomí respondentů o udržitelných atributech napříč životním cyklem produktu, tím nižší je negativní míra ovlivnění vyšší cenou. S větším povědomím se rovněž pojí vyšší míra důležitosti, která je při nákupu přikládána udržitelným atributům outdoorového...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The importance of sustainability regarding outdoor equipment: The attitude-behaviour gap Objectives: The main objective of my thesis is to identify the factors that influence the attitude-behaviour gap when purchasing sustainable outdoor clothing and to determine how these factors manifest in the decision-making process. These findings will lead to more effective promotion of sustainable outdoor gear. Methods: The thesis uses the method of quantitative research, namely electronic questioning, which aims to approach the decision-making process when purchasing sustainable outdoor clothing. The research involved 311 respondents engaged in outdoor sports/activities. The set of respondents was thus determined by a partially influenced selection. Results: The most significant factor influencing the attitude-behaviour gap when purchasing sustainable outdoor clothing is the perceived high price. However, the research revealed a certain correlation between the negative impact of higher prices and the awareness of sustainable attributes of outdoor clothing. The greater the respondents' awareness of sustainable attributes throughout the product's life cycle, the lower the negative impact of higher prices. Higher awareness is also associated with a higher degree of importance attached to sustainable...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjectoutdoor clothingen_US
dc.subjecttheory of planned behaviouren_US
dc.subjectpurchasing behaviouren_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectawarenessen_US
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectoutdoorové oblečenícs_CZ
dc.subjectteorie plánovaného chovánícs_CZ
dc.subjectnákupní chovánícs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectpovědomícs_CZ
dc.titleVýznam udržitelnosti v rámci outdoorového vybavení: Nesoulad mezi postojem a nákupním chovánímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-08-21
dc.description.departmentDepartment of Sport Managementen_US
dc.description.departmentKatedra managementu sportucs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId260692
dc.title.translatedThe importance of sustainability regarding outdoor equipment: The attitude-behaviour gapen_US
dc.contributor.refereeOpelík, Daniel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programSport Managementen_US
thesis.degree.programManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra managementu sportucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Managementen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.enSport Managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Význam udržitelnosti v rámci outdoorového vybavení: Nesoulad mezi postojem a nákupním chováním Cíle: Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké faktory mají vliv na nesouladu mezi postojem a chováním při nákupu udržitelného outdoorového oblečení a jak se tyto faktory projevují v rozhodovacím procesu. Tato zjištění povedou k účelnější propagaci udržitelného outdoorového vybavení. Metody: V práci byla využívána metoda kvantitativního výzkumu, a to konkrétně elektronické dotazování, jehož cílem bylo přiblížení rozhodovacího procesu při nákupu udržitelného outdoorového oblečení. Výzkumu se zúčastnilo 311 respondentů, věnujících se outdoorovým sportům/aktivitám. Soubor respondentů byl tedy určen částečně ovlivněným výběrem. Výsledky: Nejvýznamnějším faktorem, majícím vliv na vznik rozporu mezi postojem a chováním při nákupu udržitelného outdoorového oblečení, je příliš vysoká vnímaná cena. Výzkum ale odhalil určitou korelaci mezi negativní mírou ovlivnění vyšší cenou a povědomím o udržitelných atributech outdoorového oblečení. Čím větší je povědomí respondentů o udržitelných atributech napříč životním cyklem produktu, tím nižší je negativní míra ovlivnění vyšší cenou. S větším povědomím se rovněž pojí vyšší míra důležitosti, která je při nákupu přikládána udržitelným atributům outdoorového...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The importance of sustainability regarding outdoor equipment: The attitude-behaviour gap Objectives: The main objective of my thesis is to identify the factors that influence the attitude-behaviour gap when purchasing sustainable outdoor clothing and to determine how these factors manifest in the decision-making process. These findings will lead to more effective promotion of sustainable outdoor gear. Methods: The thesis uses the method of quantitative research, namely electronic questioning, which aims to approach the decision-making process when purchasing sustainable outdoor clothing. The research involved 311 respondents engaged in outdoor sports/activities. The set of respondents was thus determined by a partially influenced selection. Results: The most significant factor influencing the attitude-behaviour gap when purchasing sustainable outdoor clothing is the perceived high price. However, the research revealed a certain correlation between the negative impact of higher prices and the awareness of sustainable attributes of outdoor clothing. The greater the respondents' awareness of sustainable attributes throughout the product's life cycle, the lower the negative impact of higher prices. Higher awareness is also associated with a higher degree of importance attached to sustainable...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra managementu sportucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV