Zobrazit minimální záznam

Acquisition and development of professional competencies of attorneys
dc.creatorMaginec, Jan
dc.date.accessioned2024-09-12T06:33:16Z
dc.date.available2024-09-12T06:33:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192535
dc.description.abstractAdvokáti, jakožto profesionální právní zástupci fyzických a právnických osob, musí z povahy své práce disponovat rozmanitými odbornými a digitálními dovednostmi, stejně jako měkkými kompetencemi. Cílem diplomové práce je analýza a identifikace profesních kompetencí, kterými disponují advokáti, zjištění způsobu jejich osvojení a rozvíjení. V teoretické části byl na základě rešerše odborné literatury představen advokát, jakožto svobodné povolání, které poskytuje právní služby. Dále byl prezentován obecný koncept kompetencí a kompetenčních modelů. Aplikovaná výzkumná metodologie je kvalitativního charakteru. Výzkumná (empirická) část je založena na technice polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s advokáty, které umožnily blíže vyhodnotit vztah advokátů k jednotlivým profesním kompetencím, včetně způsobu jejich osvojování a rozvíjení v pracovním životě. Na základě kvalitativní analýzy výzkumných zjištění, která byla provedena induktivní metodou, bylo zjištěno, že advokáti zobecňují profesní kompetence do 4 skupin. Advokáti jako primární způsob získávání a rozvíjení profesních kompetencí určili profesní praxi. Na základě bližšího rozpracování těchto dat byl zformován kompetenční model advokáta. Takto zformulované závěry, včetně nadefinovaného kompetenčního modelu, mohou sloužit advokátům samotným v...cs_CZ
dc.description.abstractDue to the nature of their work, attorneys, as professional legal representatives of natural and legal persons, must possess a variety of professional, digital and soft skills. The aim of the thesis is to analyse and identify the professional competences possessed by attorneys, and to determine how professional competences can be acquired and developed. The theoretical part, based on a literature review, introduced the lawyer as a profession providing legal services. Furthermore, the general concept of competences and competency models were presented. The research methodology used is qualitative. The research (empirical) part is based on the technique of semi-structured in-depth interviews with attorneys, which allowed a more detailed evaluation of the relationship of attorneys to individual professional competences, including the way they are acquired and developed in their working life. Based on the qualitative analysis of the research findings, which was conducted using an inductive method, it was found that attorneys generalise professional competences into 4 groups. Attorneys identified professional practice as the primary way to acquire and develop professional competences. Based on the further elaboration of these data, a competency model of a lawyer was created. These conclusions, including...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectkompetenční modelcs_CZ
dc.subjectadvokátcs_CZ
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectcompetency modelen_US
dc.subjectattorneyen_US
dc.titleZískávání a rozvíjení profesních kompetencí advokátůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-04-05
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId269515
dc.title.translatedAcquisition and development of professional competencies of attorneysen_US
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineRigorózní řízení - Andragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRigorózní řízení - Andragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csAdvokáti, jakožto profesionální právní zástupci fyzických a právnických osob, musí z povahy své práce disponovat rozmanitými odbornými a digitálními dovednostmi, stejně jako měkkými kompetencemi. Cílem diplomové práce je analýza a identifikace profesních kompetencí, kterými disponují advokáti, zjištění způsobu jejich osvojení a rozvíjení. V teoretické části byl na základě rešerše odborné literatury představen advokát, jakožto svobodné povolání, které poskytuje právní služby. Dále byl prezentován obecný koncept kompetencí a kompetenčních modelů. Aplikovaná výzkumná metodologie je kvalitativního charakteru. Výzkumná (empirická) část je založena na technice polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s advokáty, které umožnily blíže vyhodnotit vztah advokátů k jednotlivým profesním kompetencím, včetně způsobu jejich osvojování a rozvíjení v pracovním životě. Na základě kvalitativní analýzy výzkumných zjištění, která byla provedena induktivní metodou, bylo zjištěno, že advokáti zobecňují profesní kompetence do 4 skupin. Advokáti jako primární způsob získávání a rozvíjení profesních kompetencí určili profesní praxi. Na základě bližšího rozpracování těchto dat byl zformován kompetenční model advokáta. Takto zformulované závěry, včetně nadefinovaného kompetenčního modelu, mohou sloužit advokátům samotným v...cs_CZ
uk.abstract.enDue to the nature of their work, attorneys, as professional legal representatives of natural and legal persons, must possess a variety of professional, digital and soft skills. The aim of the thesis is to analyse and identify the professional competences possessed by attorneys, and to determine how professional competences can be acquired and developed. The theoretical part, based on a literature review, introduced the lawyer as a profession providing legal services. Furthermore, the general concept of competences and competency models were presented. The research methodology used is qualitative. The research (empirical) part is based on the technique of semi-structured in-depth interviews with attorneys, which allowed a more detailed evaluation of the relationship of attorneys to individual professional competences, including the way they are acquired and developed in their working life. Based on the qualitative analysis of the research findings, which was conducted using an inductive method, it was found that attorneys generalise professional competences into 4 groups. Attorneys identified professional practice as the primary way to acquire and develop professional competences. Based on the further elaboration of these data, a competency model of a lawyer was created. These conclusions, including...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV