dc.creator | Maginec, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-09-12T06:33:16Z | |
dc.date.available | 2024-09-12T06:33:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192535 | |
dc.description.abstract | Advokáti, jakožto profesionální právní zástupci fyzických a právnických osob, musí z povahy své práce disponovat rozmanitými odbornými a digitálními dovednostmi, stejně jako měkkými kompetencemi. Cílem diplomové práce je analýza a identifikace profesních kompetencí, kterými disponují advokáti, zjištění způsobu jejich osvojení a rozvíjení. V teoretické části byl na základě rešerše odborné literatury představen advokát, jakožto svobodné povolání, které poskytuje právní služby. Dále byl prezentován obecný koncept kompetencí a kompetenčních modelů. Aplikovaná výzkumná metodologie je kvalitativního charakteru. Výzkumná (empirická) část je založena na technice polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s advokáty, které umožnily blíže vyhodnotit vztah advokátů k jednotlivým profesním kompetencím, včetně způsobu jejich osvojování a rozvíjení v pracovním životě. Na základě kvalitativní analýzy výzkumných zjištění, která byla provedena induktivní metodou, bylo zjištěno, že advokáti zobecňují profesní kompetence do 4 skupin. Advokáti jako primární způsob získávání a rozvíjení profesních kompetencí určili profesní praxi. Na základě bližšího rozpracování těchto dat byl zformován kompetenční model advokáta. Takto zformulované závěry, včetně nadefinovaného kompetenčního modelu, mohou sloužit advokátům samotným v... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Due to the nature of their work, attorneys, as professional legal representatives of natural and legal persons, must possess a variety of professional, digital and soft skills. The aim of the thesis is to analyse and identify the professional competences possessed by attorneys, and to determine how professional competences can be acquired and developed. The theoretical part, based on a literature review, introduced the lawyer as a profession providing legal services. Furthermore, the general concept of competences and competency models were presented. The research methodology used is qualitative. The research (empirical) part is based on the technique of semi-structured in-depth interviews with attorneys, which allowed a more detailed evaluation of the relationship of attorneys to individual professional competences, including the way they are acquired and developed in their working life. Based on the qualitative analysis of the research findings, which was conducted using an inductive method, it was found that attorneys generalise professional competences into 4 groups. Attorneys identified professional practice as the primary way to acquire and develop professional competences. Based on the further elaboration of these data, a competency model of a lawyer was created. These conclusions, including... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | kompetenční model | cs_CZ |
dc.subject | advokát | cs_CZ |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | competency model | en_US |
dc.subject | attorney | en_US |
dc.title | Získávání a rozvíjení profesních kompetencí advokátů | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-04-05 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 269515 | |
dc.title.translated | Acquisition and development of professional competencies of attorneys | en_US |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Rigorózní řízení - Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Rigorózní řízení - Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Advokáti, jakožto profesionální právní zástupci fyzických a právnických osob, musí z povahy své práce disponovat rozmanitými odbornými a digitálními dovednostmi, stejně jako měkkými kompetencemi. Cílem diplomové práce je analýza a identifikace profesních kompetencí, kterými disponují advokáti, zjištění způsobu jejich osvojení a rozvíjení. V teoretické části byl na základě rešerše odborné literatury představen advokát, jakožto svobodné povolání, které poskytuje právní služby. Dále byl prezentován obecný koncept kompetencí a kompetenčních modelů. Aplikovaná výzkumná metodologie je kvalitativního charakteru. Výzkumná (empirická) část je založena na technice polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s advokáty, které umožnily blíže vyhodnotit vztah advokátů k jednotlivým profesním kompetencím, včetně způsobu jejich osvojování a rozvíjení v pracovním životě. Na základě kvalitativní analýzy výzkumných zjištění, která byla provedena induktivní metodou, bylo zjištěno, že advokáti zobecňují profesní kompetence do 4 skupin. Advokáti jako primární způsob získávání a rozvíjení profesních kompetencí určili profesní praxi. Na základě bližšího rozpracování těchto dat byl zformován kompetenční model advokáta. Takto zformulované závěry, včetně nadefinovaného kompetenčního modelu, mohou sloužit advokátům samotným v... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Due to the nature of their work, attorneys, as professional legal representatives of natural and legal persons, must possess a variety of professional, digital and soft skills. The aim of the thesis is to analyse and identify the professional competences possessed by attorneys, and to determine how professional competences can be acquired and developed. The theoretical part, based on a literature review, introduced the lawyer as a profession providing legal services. Furthermore, the general concept of competences and competency models were presented. The research methodology used is qualitative. The research (empirical) part is based on the technique of semi-structured in-depth interviews with attorneys, which allowed a more detailed evaluation of the relationship of attorneys to individual professional competences, including the way they are acquired and developed in their working life. Based on the qualitative analysis of the research findings, which was conducted using an inductive method, it was found that attorneys generalise professional competences into 4 groups. Attorneys identified professional practice as the primary way to acquire and develop professional competences. Based on the further elaboration of these data, a competency model of a lawyer was created. These conclusions, including... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |