Postavení tělesné výchovy pohledem učitelů
The status of physical education from the teacher's point of view
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192651Identifikátory
SIS: 260940
Kolekce
- Kvalifikační práce [8841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Peřinová, Radka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
29. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
tělesná výchova, moderní technologie, školní kurikulum, pohybová aktivita, motivace žákůKlíčová slova (anglicky)
physical education, modern technologies, school curriculum, physical activity, student motivationNázev: Postavení tělesné výchovy pohledem učitelů Cíle: Cílem této diplomové práce byla analýza vnímání tělesné výchovy (TV) učiteli na různých typech škol. Práce se zaměřovala na postavení TV v rámci školního vzdělávacího systému a na vliv, který má TV na žáky z pohledu učitelů. Dílčí cíle zahrnovaly určení postavení TV ve vzdělávacím systému ve srovnání s ostatními předměty, zhodnocení dostupnosti cvičebního vybavení a jeho vlivu na efektivitu výuky TV, analýzu integrace TV do školního kurikula s důrazem na propojení s ostatními předměty a posouzení podpory poskytované učitelům TV ze strany škol, včetně identifikace hlavních překážek spojených s výukou TV. Metody: V teoretické části práce byla provedena rešerše relevantní domácí i zahraniční literatury, která definovala klíčové pojmy, objasnila současný stav v oblasti TV a shrnula současný stav výzkumu. Praktická část se zaměřila na sběr dat od učitelů různých typů škol z různých regionů. Byly využity kvantitativní metody výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření, které bylo pilotně otestováno a následně distribuováno mezi učitele tělesné výchovy. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky, korelačních a regresních analýz, které umožnily odpovědět na stanovené výzkumné otázky a ověřit formulované hypotézy. Výsledky: Výsledky studie...
Title: The status of physical education as seen by teachers Objectives: The aim of this thesis was to analyze the perception of physical education (PE) by teachers at various types of schools. The work focused on the position of PE within the school education system and the influence that PE has on students from the perspective of teachers. The partial objectives included determining the position of PE in the education system compared to other subjects, evaluating the availability of exercise equipment and its impact on the effectiveness of PE teaching, analyzing the integration of PE into the school curriculum with an emphasis on its connection with other subjects, and assessing the support provided to PE teachers by schools, including identifying the main obstacles associated with PE teaching. Methods: In the theoretical part of the thesis, a review of relevant domestic and international literature was conducted, defining key concepts, explaining the current state of physical education (PE), and summarizing the current state of research. The practical part focused on data collection from teachers of various types of schools from different regions. Quantitative research methods were employed, specifically a survey, which was pilot-tested and subsequently distributed among PE teachers. The data...