Zobrazit minimální záznam

Basic Principles of Solution Focused Brief Therapy for Educators
dc.creatorBřezinová, Jana
dc.date.accessioned2024-11-28T13:36:07Z
dc.date.available2024-11-28T13:36:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192661
dc.description.abstractTato rigorózní práce reaguje na aktuální situaci v českých školách a školských zařízeních, kam se přímo promítají výrazné společenské změny ovlivňující psychických stav žáků, klima jejich rodin a komunikaci rodičů se školou a s učiteli. V neposlední řadě také interakci mezi samotnými učiteli a žáky. Zohledňuje také dramaticky rychlý nárůst potřeby psychoterapeutických služeb u dětí, mladistvých a dospělých v České republice. Pedagogičtí pracovníci se stále častěji dostávají do situací, které hodnotí jako náročné až krizové. Reflektují nedostatečné komunikační dovednosti a schopnost vést rozhovor v tomto kontextu. Výše uvedené skutečnosti a přímá zkušenost se školním prostředím a s jeho aktéry vedly ke stanovení cíle této práce: ověřit, zda etablovaný psychoterapeutický směr SFBT (Solution Focused Brief Therapy), může poskytnout teoretický rámec pomáhajícího rozhovoru, jehož struktura, principy a techniky by byly aplikovatelné pro pedagogickou praxi. Dalším cílem je pak předložit řešení výše popsané situace v podobě psychoterapeutického minima pro pedagogy a koncepci vzdělávání - sebezkušenostního výcviku. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Část teoretická se v prvních kapitolách zabývá širším pohledem na možné příčiny zmíněných změn v kontextu historickém a společenském. Rámcově se také...cs_CZ
dc.description.abstractThis rigorous thesis responds to the current situation in Czech schools and educational institutions, where significant societal changes affecting students' mental states, family dynamics, and communication between parents and schools, as well as teachers, directly affect the psychological well-being of students. Last but not least, it also addresses the interaction between teachers and students themselves. It also takes into account the dramatically rapid increase in the need for psychotherapeutic services for children, adolescents, and adults in the Czech Republic. Educators are increasingly finding themselves in situations they perceive as demanding or even crisis-ridden. They reflect on insufficient communication skills and the ability to conduct conversations in this context. The aforementioned facts and direct experience within the school environment and its actors have led to the establishment of the objective of this work: to verify whether the established psychotherapeutic approach of SFBT (Solution Focused Brief Therapy) can provide a theoretical framework for a helpful conversation, whose structure, principles, and techniques would be applicable to pedagogical practice. Another goal is to present a solution to the aforementioned situation in the form of a psychotherapeutic minimum for educators...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteducation system|teacher-pupil interaction|SFBT|inclusive school systém|psychotherapy|self-experiential trainingen_US
dc.subjectvzdělávací systém|interakce učitel-žák|SFBT|inkluzivní školství|psychoterapie|sebezkušenostní výcvikcs_CZ
dc.titlePsychoterapeutické minimum pro pedagogy v režimu SFBTcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-04-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId255198
dc.title.translatedBasic Principles of Solution Focused Brief Therapy for Educatorsen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce reaguje na aktuální situaci v českých školách a školských zařízeních, kam se přímo promítají výrazné společenské změny ovlivňující psychických stav žáků, klima jejich rodin a komunikaci rodičů se školou a s učiteli. V neposlední řadě také interakci mezi samotnými učiteli a žáky. Zohledňuje také dramaticky rychlý nárůst potřeby psychoterapeutických služeb u dětí, mladistvých a dospělých v České republice. Pedagogičtí pracovníci se stále častěji dostávají do situací, které hodnotí jako náročné až krizové. Reflektují nedostatečné komunikační dovednosti a schopnost vést rozhovor v tomto kontextu. Výše uvedené skutečnosti a přímá zkušenost se školním prostředím a s jeho aktéry vedly ke stanovení cíle této práce: ověřit, zda etablovaný psychoterapeutický směr SFBT (Solution Focused Brief Therapy), může poskytnout teoretický rámec pomáhajícího rozhovoru, jehož struktura, principy a techniky by byly aplikovatelné pro pedagogickou praxi. Dalším cílem je pak předložit řešení výše popsané situace v podobě psychoterapeutického minima pro pedagogy a koncepci vzdělávání - sebezkušenostního výcviku. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Část teoretická se v prvních kapitolách zabývá širším pohledem na možné příčiny zmíněných změn v kontextu historickém a společenském. Rámcově se také...cs_CZ
uk.abstract.enThis rigorous thesis responds to the current situation in Czech schools and educational institutions, where significant societal changes affecting students' mental states, family dynamics, and communication between parents and schools, as well as teachers, directly affect the psychological well-being of students. Last but not least, it also addresses the interaction between teachers and students themselves. It also takes into account the dramatically rapid increase in the need for psychotherapeutic services for children, adolescents, and adults in the Czech Republic. Educators are increasingly finding themselves in situations they perceive as demanding or even crisis-ridden. They reflect on insufficient communication skills and the ability to conduct conversations in this context. The aforementioned facts and direct experience within the school environment and its actors have led to the establishment of the objective of this work: to verify whether the established psychotherapeutic approach of SFBT (Solution Focused Brief Therapy) can provide a theoretical framework for a helpful conversation, whose structure, principles, and techniques would be applicable to pedagogical practice. Another goal is to present a solution to the aforementioned situation in the form of a psychotherapeutic minimum for educators...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV