Zobrazit minimální záznam

Two Perspectives on Digital Competence in Mathematics Education
dc.contributor.advisorJanda, David
dc.creatorProcházková, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T16:08:33Z
dc.date.available2024-11-29T16:08:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192707
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá implementací digitálních kompetencí do výuky matematiky z pozice učitele a jejím cílem je identifikovat aspekty úloh, které jsou zaměřené na budování digitálních kompetencí žáků ve výuce matematiky. Teoretická část práce věnuje pozornost ukotvení digitálních kompetencí v českých a zahraničních dokumentech. Na základě rešerše materiálů vhodných pro budování digitálních kompetencí jsou představeny dva odlišné pohledy na využití digitálních kompetencí ve výuce matematiky. Prvním z nich je využití digitálních kompetencí jako prostředku matematického poznávání. Druhý vnímá matematiku a její obsah jako podpůrný prostředek pro rozvoj a budování digitálních kompetencí. Klíčový podklad pro praktickou část práce tvoří rozhovory s učiteli matematiky. Cílem těchto rozhovorů je popsat různé pohledy na to, jak učitelé matematiky vnímají digitální kompetence včetně toho, jak se jejich postoje případně projevují v jejich výuce. V závěru práce je provedena analýza rozhovorů a diskuse výsledků analýzy v souvislosti s teoretickou částí práce. Ukázalo se, že učitelé využívají digitální kompetence spíše jako doplněk výuky, vnímají je jako druhotný cíl a zařazují je pouze sporadicky. Z provedené analýzy rozhovorů vyplynulo také to, že učitelé by zařadili do výuky takové úlohy, kterým na...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis investigates implementation of digital competences in teaching of mathematics from the position of a teacher, and its goal is to identify those aspects of tasks that are aimed at building digital competences of pupils in teaching of mathematics. The theoretical part of the thesis focuses on the anchoring of digital competences in Czech and foreign documents. Based on the research of materials suitable for building digital competences, two different perspectives on the use of digital competences in teaching of mathematics are presented. The first of them is the use of digital competences as a means of mathematical cognition. The second perceives mathematics and its content as a supporting means for development and building of digital competences. Interviews with mathematics teachers form the key basis for the practical part of the work. The aim of these interviews is to describe different perspectives on how mathematics teachers perceive digital competences, including how their attitude may be reflected in their teaching. At the end of the thesis, an analysis of the interviews and a discussion of the results of the analysis in connection with the theoretical part of the work is carried out. It turned out that teachers use digital competences rather as a supplement to teaching,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital competencesen_US
dc.subjectdigital technologiesen_US
dc.subjectmathematical cognitionen_US
dc.subjecttask analysisen_US
dc.subjectdigitální kompetencecs_CZ
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectmatematické poznávánícs_CZ
dc.subjectanalýza úlohcs_CZ
dc.titleDva pohledy na digitální kompetence ve výuce matematikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272029
dc.title.translatedTwo Perspectives on Digital Competence in Mathematics Educationen_US
dc.contributor.refereeJančařík, Antonín
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá implementací digitálních kompetencí do výuky matematiky z pozice učitele a jejím cílem je identifikovat aspekty úloh, které jsou zaměřené na budování digitálních kompetencí žáků ve výuce matematiky. Teoretická část práce věnuje pozornost ukotvení digitálních kompetencí v českých a zahraničních dokumentech. Na základě rešerše materiálů vhodných pro budování digitálních kompetencí jsou představeny dva odlišné pohledy na využití digitálních kompetencí ve výuce matematiky. Prvním z nich je využití digitálních kompetencí jako prostředku matematického poznávání. Druhý vnímá matematiku a její obsah jako podpůrný prostředek pro rozvoj a budování digitálních kompetencí. Klíčový podklad pro praktickou část práce tvoří rozhovory s učiteli matematiky. Cílem těchto rozhovorů je popsat různé pohledy na to, jak učitelé matematiky vnímají digitální kompetence včetně toho, jak se jejich postoje případně projevují v jejich výuce. V závěru práce je provedena analýza rozhovorů a diskuse výsledků analýzy v souvislosti s teoretickou částí práce. Ukázalo se, že učitelé využívají digitální kompetence spíše jako doplněk výuky, vnímají je jako druhotný cíl a zařazují je pouze sporadicky. Z provedené analýzy rozhovorů vyplynulo také to, že učitelé by zařadili do výuky takové úlohy, kterým na...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis investigates implementation of digital competences in teaching of mathematics from the position of a teacher, and its goal is to identify those aspects of tasks that are aimed at building digital competences of pupils in teaching of mathematics. The theoretical part of the thesis focuses on the anchoring of digital competences in Czech and foreign documents. Based on the research of materials suitable for building digital competences, two different perspectives on the use of digital competences in teaching of mathematics are presented. The first of them is the use of digital competences as a means of mathematical cognition. The second perceives mathematics and its content as a supporting means for development and building of digital competences. Interviews with mathematics teachers form the key basis for the practical part of the work. The aim of these interviews is to describe different perspectives on how mathematics teachers perceive digital competences, including how their attitude may be reflected in their teaching. At the end of the thesis, an analysis of the interviews and a discussion of the results of the analysis in connection with the theoretical part of the work is carried out. It turned out that teachers use digital competences rather as a supplement to teaching,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV