Zobrazit minimální záznam

Beginning teacher with diverse pupils in 1 st grade of the primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorSedláková, Lenka
dc.date.accessioned2024-09-23T06:32:45Z
dc.date.available2024-09-23T06:32:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192717
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem začínajícího učitele při práci s různorodými žáky v 1. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce je selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Práce se skládá z vysvětlení teoretických východisek dané problematiky a akčního výzkumu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na začínajícího učitele a specifika prvních let adaptačního procesu, dále na popis konceptu inkluzivního vzdělávání s širším zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, charakteristiku mladšího školního věku a představení možných způsobů diferenciace ve výuce a výukových metod. Empirická část diplomové práce se skládá z metodologie výzkumu a prezentace výsledků vlastního kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze dvou částí - první část uplatňuje přístup akčního výzkumu s použitou metodou pozorování, videonahrávek a pedagogického deníku a druhá část je zaměřena na metodu dotazování, přičemž technikou sběru dat byl rozhovor. Realizace akčního výzkumu proběhla v 1. třídě na základní škole v Praze, rozhovory byly provedeny s učiteli ve Středočeském kraji. Cílem akčního výzkumu byla selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Cílem...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis addresses the topic of beginning teachers working with diverse students in the first grade of elementary school. The primary objective of this thesis is the selection and implementation of effective principles of differentiation in the teaching of the Czech language and Mathematics for first-grade students. The thesis consists of an explanation of the theoretical foundations of the issue and presentation the results of an action research study. The theoretical part is focused on beginning teachers and the specific challenges of their initial years of the adapting process. It also describes the concept of inclusive education with broader focus on students with specific educational requirements, characteristics of younger school age and presentation of possible methods for differentiation in class and teaching methods. The empirical part of the thesis includes the research methodology and presentation of the action research study results, divided into two parts. The first part applies approach of action research study using method of observation, video recordings and pedagogical journal. The second part is focused on the survey method, with interviews used as the data collection technique. The action research study was realized in first class grade at an elementary school in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbeginning teacheren_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectdiverse studentsen_US
dc.subjectfirst classen_US
dc.subjectdifferentiationen_US
dc.subjectdevelopment of teaching skillsen_US
dc.subjectaction research studyen_US
dc.subjectzačínající učitelcs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrůznorodí žácics_CZ
dc.subjectprvní třídacs_CZ
dc.subjectdiferenciacecs_CZ
dc.subjectrozvíjení pedagogických dovednostícs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.titleZačínající učitel v 1. třídě ZŠ s různorodými žákycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265413
dc.title.translatedBeginning teacher with diverse pupils in 1 st grade of the primary schoolen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem začínajícího učitele při práci s různorodými žáky v 1. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce je selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Práce se skládá z vysvětlení teoretických východisek dané problematiky a akčního výzkumu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na začínajícího učitele a specifika prvních let adaptačního procesu, dále na popis konceptu inkluzivního vzdělávání s širším zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, charakteristiku mladšího školního věku a představení možných způsobů diferenciace ve výuce a výukových metod. Empirická část diplomové práce se skládá z metodologie výzkumu a prezentace výsledků vlastního kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze dvou částí - první část uplatňuje přístup akčního výzkumu s použitou metodou pozorování, videonahrávek a pedagogického deníku a druhá část je zaměřena na metodu dotazování, přičemž technikou sběru dat byl rozhovor. Realizace akčního výzkumu proběhla v 1. třídě na základní škole v Praze, rozhovory byly provedeny s učiteli ve Středočeském kraji. Cílem akčního výzkumu byla selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Cílem...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis addresses the topic of beginning teachers working with diverse students in the first grade of elementary school. The primary objective of this thesis is the selection and implementation of effective principles of differentiation in the teaching of the Czech language and Mathematics for first-grade students. The thesis consists of an explanation of the theoretical foundations of the issue and presentation the results of an action research study. The theoretical part is focused on beginning teachers and the specific challenges of their initial years of the adapting process. It also describes the concept of inclusive education with broader focus on students with specific educational requirements, characteristics of younger school age and presentation of possible methods for differentiation in class and teaching methods. The empirical part of the thesis includes the research methodology and presentation of the action research study results, divided into two parts. The first part applies approach of action research study using method of observation, video recordings and pedagogical journal. The second part is focused on the survey method, with interviews used as the data collection technique. The action research study was realized in first class grade at an elementary school in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV