dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Sedláková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-09-23T06:32:45Z | |
dc.date.available | 2024-09-23T06:32:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192717 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem začínajícího učitele při práci s různorodými žáky v 1. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce je selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Práce se skládá z vysvětlení teoretických východisek dané problematiky a akčního výzkumu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na začínajícího učitele a specifika prvních let adaptačního procesu, dále na popis konceptu inkluzivního vzdělávání s širším zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, charakteristiku mladšího školního věku a představení možných způsobů diferenciace ve výuce a výukových metod. Empirická část diplomové práce se skládá z metodologie výzkumu a prezentace výsledků vlastního kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze dvou částí - první část uplatňuje přístup akčního výzkumu s použitou metodou pozorování, videonahrávek a pedagogického deníku a druhá část je zaměřena na metodu dotazování, přičemž technikou sběru dat byl rozhovor. Realizace akčního výzkumu proběhla v 1. třídě na základní škole v Praze, rozhovory byly provedeny s učiteli ve Středočeském kraji. Cílem akčního výzkumu byla selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Cílem... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis addresses the topic of beginning teachers working with diverse students in the first grade of elementary school. The primary objective of this thesis is the selection and implementation of effective principles of differentiation in the teaching of the Czech language and Mathematics for first-grade students. The thesis consists of an explanation of the theoretical foundations of the issue and presentation the results of an action research study. The theoretical part is focused on beginning teachers and the specific challenges of their initial years of the adapting process. It also describes the concept of inclusive education with broader focus on students with specific educational requirements, characteristics of younger school age and presentation of possible methods for differentiation in class and teaching methods. The empirical part of the thesis includes the research methodology and presentation of the action research study results, divided into two parts. The first part applies approach of action research study using method of observation, video recordings and pedagogical journal. The second part is focused on the survey method, with interviews used as the data collection technique. The action research study was realized in first class grade at an elementary school in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | beginning teacher | en_US |
dc.subject | inclusive education | en_US |
dc.subject | diverse students | en_US |
dc.subject | first class | en_US |
dc.subject | differentiation | en_US |
dc.subject | development of teaching skills | en_US |
dc.subject | action research study | en_US |
dc.subject | začínající učitel | cs_CZ |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | různorodí žáci | cs_CZ |
dc.subject | první třída | cs_CZ |
dc.subject | diferenciace | cs_CZ |
dc.subject | rozvíjení pedagogických dovedností | cs_CZ |
dc.subject | akční výzkum | cs_CZ |
dc.title | Začínající učitel v 1. třídě ZŠ s různorodými žáky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-02 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 265413 | |
dc.title.translated | Beginning teacher with diverse pupils in 1 st grade of the primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Vallin, Petra | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématem začínajícího učitele při práci s různorodými žáky v 1. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce je selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Práce se skládá z vysvětlení teoretických východisek dané problematiky a akčního výzkumu. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na začínajícího učitele a specifika prvních let adaptačního procesu, dále na popis konceptu inkluzivního vzdělávání s širším zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, charakteristiku mladšího školního věku a představení možných způsobů diferenciace ve výuce a výukových metod. Empirická část diplomové práce se skládá z metodologie výzkumu a prezentace výsledků vlastního kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze dvou částí - první část uplatňuje přístup akčního výzkumu s použitou metodou pozorování, videonahrávek a pedagogického deníku a druhá část je zaměřena na metodu dotazování, přičemž technikou sběru dat byl rozhovor. Realizace akčního výzkumu proběhla v 1. třídě na základní škole v Praze, rozhovory byly provedeny s učiteli ve Středočeském kraji. Cílem akčního výzkumu byla selekce a zavedení efektivních způsobů diferenciace ve výuce českého jazyka a matematiky v 1. ročníku základní školy. Cílem... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis addresses the topic of beginning teachers working with diverse students in the first grade of elementary school. The primary objective of this thesis is the selection and implementation of effective principles of differentiation in the teaching of the Czech language and Mathematics for first-grade students. The thesis consists of an explanation of the theoretical foundations of the issue and presentation the results of an action research study. The theoretical part is focused on beginning teachers and the specific challenges of their initial years of the adapting process. It also describes the concept of inclusive education with broader focus on students with specific educational requirements, characteristics of younger school age and presentation of possible methods for differentiation in class and teaching methods. The empirical part of the thesis includes the research methodology and presentation of the action research study results, divided into two parts. The first part applies approach of action research study using method of observation, video recordings and pedagogical journal. The second part is focused on the survey method, with interviews used as the data collection technique. The action research study was realized in first class grade at an elementary school in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |