Zobrazit minimální záznam

Book with tactile pictures for blind and partially sighted children
dc.contributor.advisorŠumníková, Pavlína
dc.creatorViktorová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-28T21:59:18Z
dc.date.available2024-11-28T21:59:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192755
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem knihy s hmatovými obrázky pro nevidomé a slabozraké děti. Knih pro vidící děti je nepřeberné množství, jsou krásně ilustrované, rozvíjejí u dětí slovní zásobu, vztah s člověkem, který jim předčítá příběh nebo vztah ke čtení. Děti s těžkým postižením zraku jich mají k dispozici mnohem menší množství, ačkoliv to u nich rozvíjí stejné schopnosti a vztahy jako u vidící populace. Navíc to rozvíjí pro ně jejich nejdůležitější smysl - hmat. Práce v první částí obsahuje podrobnější vhled do hmatového vnímání a základní klasifikaci zrakových vad. Dále je v této části popsáno, jak může zraková vada ovlivňovat vývoj kognitivních schopností u dětí. V další části se zaměřuje na hmatovou knihu, její specifika a druhy, a taktéž na hmatové ilustrace. Na to navazuje významem pohádek pro dětský věk a vývoj hry nevidomého dítěte, jelikož formou hry může být právě prohlížení si knihy s hmatovými obrázky. Ve výzkumném šetření byly sledovány dvě skupiny respondentů ve věku od pěti do sedmi let věku - jedna skupina byla se zrakovým postižením (jeden slabozraký a dva nevidomí respondenti) a pro komparaci byla druhá skupina tvořena vidícími respondenty. Data byla sbírána prostřednictvím hmatově ilustrované knihy. Sledovalo se, zda je rozdíl v interpretaci hmatových ilustrací vidícími...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the subject of a book with tactile images for blind and partially sighted children. There is an huge amount of books for seeing children, they are beautifully illustrated, they develop a vocabulary in children, a relationship with a person who reads them a story or a relationship with reading. Children with severe visual impairments do not have as many books available, although this develops the same abilities and relationships as the seeing population. Moreover, it develops their most important sense for them - touch. The first part contains a more detailed insight into tactile perception and a basic classification of visual defects. Also described in this section is how the visual impairment may affect the development of cognitive abilities in children. In another section, the bachelor's thesis focuses on the tactile book, its specifics and species, as well as tactile illustrations. This is followed by the importance of fairy tales for a child's age and the development of a blind child's play, as viewing a book with tactile images may be the form of the play. Two groups of respondents aged between five and seven years were followed in the research survey - one group was visually impaired (one partially sighted and two blind respondents) and the other group was...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlow visionen_US
dc.subjecttactile booken_US
dc.subjecttactile illustrationen_US
dc.subjecthapticsen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjecttěžké zrakové postiženícs_CZ
dc.subjecthmatová knihacs_CZ
dc.subjecthmatová ilustracecs_CZ
dc.subjecthaptikacs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.titleKniha s hmatovými obrázky pro nevidomé a slabozraké dětics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254083
dc.title.translatedBook with tactile pictures for blind and partially sighted childrenen_US
dc.contributor.refereeBertlová, Barbora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education Oriented at Education - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education Oriented at Education - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem knihy s hmatovými obrázky pro nevidomé a slabozraké děti. Knih pro vidící děti je nepřeberné množství, jsou krásně ilustrované, rozvíjejí u dětí slovní zásobu, vztah s člověkem, který jim předčítá příběh nebo vztah ke čtení. Děti s těžkým postižením zraku jich mají k dispozici mnohem menší množství, ačkoliv to u nich rozvíjí stejné schopnosti a vztahy jako u vidící populace. Navíc to rozvíjí pro ně jejich nejdůležitější smysl - hmat. Práce v první částí obsahuje podrobnější vhled do hmatového vnímání a základní klasifikaci zrakových vad. Dále je v této části popsáno, jak může zraková vada ovlivňovat vývoj kognitivních schopností u dětí. V další části se zaměřuje na hmatovou knihu, její specifika a druhy, a taktéž na hmatové ilustrace. Na to navazuje významem pohádek pro dětský věk a vývoj hry nevidomého dítěte, jelikož formou hry může být právě prohlížení si knihy s hmatovými obrázky. Ve výzkumném šetření byly sledovány dvě skupiny respondentů ve věku od pěti do sedmi let věku - jedna skupina byla se zrakovým postižením (jeden slabozraký a dva nevidomí respondenti) a pro komparaci byla druhá skupina tvořena vidícími respondenty. Data byla sbírána prostřednictvím hmatově ilustrované knihy. Sledovalo se, zda je rozdíl v interpretaci hmatových ilustrací vidícími...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the subject of a book with tactile images for blind and partially sighted children. There is an huge amount of books for seeing children, they are beautifully illustrated, they develop a vocabulary in children, a relationship with a person who reads them a story or a relationship with reading. Children with severe visual impairments do not have as many books available, although this develops the same abilities and relationships as the seeing population. Moreover, it develops their most important sense for them - touch. The first part contains a more detailed insight into tactile perception and a basic classification of visual defects. Also described in this section is how the visual impairment may affect the development of cognitive abilities in children. In another section, the bachelor's thesis focuses on the tactile book, its specifics and species, as well as tactile illustrations. This is followed by the importance of fairy tales for a child's age and the development of a blind child's play, as viewing a book with tactile images may be the form of the play. Two groups of respondents aged between five and seven years were followed in the research survey - one group was visually impaired (one partially sighted and two blind respondents) and the other group was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV