Smysluplné učení v laboratorní technice?: Evaluace a přínos pro studenty učitelství
Meaningful Learning in Laboratory Technique: Evaluation and Benefits for Teacher Education Students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/192765/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192765Identifikátory
SIS: 267390
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Matěcha, Tadeáš
Oponent práce
Koperová, Dominika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
3. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výzkumný nástroj MLLI, chemie, smysluplné učení, laboratorní technikaKlíčová slova (anglicky)
MLLI Research Tool, Chemistry, Meaningful Learning, Laboratory TechnologyTato bakalářská práce se zaměřuje na prozkoumání smysluplného učení v rámci kurzu laboratorní techniky a jeho významu pro žáky učitelství na Pedagogické fakultě UK. Práce klade důraz na pochopení, jak laboratorní kurz ovlivňuje a naplňuje afektivní a kognitivní aspekty učení na vysoké škole. Práce používá smíšené metody výzkumu - kvantitativního hodnocení pomocí nástroje MLLI (Galloway & Bretz, 2015) a kvalitativního hodnocení prostřednictvím rozhovorů s vybranými žáky. Důležitost této práce je dána v tom, že zkoumá efektivitu výuky, poskytuje zpětnou vazbu o současném stavu laboratorního kurzu na Pedagogické fakultě UK. Přičemž poznatky z práce mohou vést k vylepšení přípravy budoucích učitelů přírodních věd. Výzkum odhalil některé oblasti pro zlepšení, včetně potřeby lepší organizace kurzu, dostupnosti materiálů a efektivnější komunikace mezi vyučujícími a studenty.
This bachelor thesis focuses on exploring meaningful learning within the laboratory technology course and its importance for student teachers at the Faculty of Education, Charles University. The thesis emphasizes understanding how laboratory cours influence and fulfill the affective and cognitive aspects of college learning. The thesis uses mixed methods of research - quantitative assessment using the MLLI tool (Galloway & Bretz, 2015) and qualitative evaluation through interviews with selected pupils. The importance of this work is given in the fact that it examines the effectiveness of teaching, provides feedback on the current state of laboratory cours at the Faculty of Education of Charles University. At the same time, the findings from the thesis can lead to improved preparation of future science teachers. The research revealed some areas for improvement, including the need for better course organization, the availability of materials, and more effective communication between teachers and students.