dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Bakovská, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-09-24T06:38:05Z | |
dc.date.available | 2024-09-24T06:38:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192778 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je logopedického typu a zabývá se problematikou podpory komunikačních schopností dětí předškolního věku v běžné mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické a jsou vypracovány na základě analýzy oborné literatury. První kapitola je zaměřena na komunikační a motorický vývoj u dětí do šesti let. Zaměřuje se na každý vývoj a jeho etapy zvlášť, následně je zmíněna jejich vzájemná interakce. Jsou zde rozpracovány i jazykové roviny, které jsou důležité v celkovém kontextu práce. Druhá kapitola se zabývá odchylkami v jazyku a řeči a jejich intervencí. Zvoleny byly nejčastější poruchy, které se vyskytují u dětí do šesti let věku. Každá z nich je rozdělena na vymezení pojmu, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Ve třetí kapitole je popsána podpora dětí v komunikaci ze strany mateřské školy. V této kapitole je popsána nejen úloha mateřských škol v podpoře komunikace, ale i metody a přístupy, případně programy a projekty, které se zaměřují na komunikaci. Ve čtvrté kapitole je zpracováno výzkumné šetření kvantitativní metodou. Je zde popsána metodika výzkumného šetření a grafické zpracování odpovědí, které byly zaznamenány do dotazníku, který byl vytvořen na základě otázek z diagnostické... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is of a speech-therapy type and deals with the issue of supporting the communication skills of preschool children in regular kindergartens. The thesis is divided into a theoretical and empirical part. The theoretical part is based on the analysis of professional literature and consists of four chapters. The first chapter focuses on communication and motor development in children under the age of six. It specifically examines each development and its stages, and then mentions their mutual interaction. It also discusses the linguistic levels that are important in the overall context of the thesis. The second chapter deals with deviations in language and speech and their intervention. The most common disorders occurring in children under the age of six were chosen. Each of them is divided into the definition of the term, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter describes the support of children in communication by the kindergarten. This chapter describes not only the role of kindergartens in supporting communication, but also methods and approaches, or programs and projects that focus on communication. The fourth chapter deals with the processing of research using a quantitative method. It describes the methodology of the research and the graphical processing of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | communication skills | en_US |
dc.subject | preschool children | en_US |
dc.subject | regular kindergartens | en_US |
dc.subject | language development | en_US |
dc.subject | motor development | en_US |
dc.subject | speech disorders | en_US |
dc.subject | intervention | en_US |
dc.subject | support | en_US |
dc.subject | komunikační dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | předškolní děti | cs_CZ |
dc.subject | běžná mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | vývoj jazyka | cs_CZ |
dc.subject | motorický vývoj | cs_CZ |
dc.subject | poruchy řeči | cs_CZ |
dc.subject | intervence | cs_CZ |
dc.subject | podpora | cs_CZ |
dc.title | Podpora komunikačních schopností dětí předškolního věku v běžné mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 262972 | |
dc.title.translated | Supporting the communication skills of preschool-age children in mainstream kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Komorná, Marie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je logopedického typu a zabývá se problematikou podpory komunikačních schopností dětí předškolního věku v běžné mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické a jsou vypracovány na základě analýzy oborné literatury. První kapitola je zaměřena na komunikační a motorický vývoj u dětí do šesti let. Zaměřuje se na každý vývoj a jeho etapy zvlášť, následně je zmíněna jejich vzájemná interakce. Jsou zde rozpracovány i jazykové roviny, které jsou důležité v celkovém kontextu práce. Druhá kapitola se zabývá odchylkami v jazyku a řeči a jejich intervencí. Zvoleny byly nejčastější poruchy, které se vyskytují u dětí do šesti let věku. Každá z nich je rozdělena na vymezení pojmu, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Ve třetí kapitole je popsána podpora dětí v komunikaci ze strany mateřské školy. V této kapitole je popsána nejen úloha mateřských škol v podpoře komunikace, ale i metody a přístupy, případně programy a projekty, které se zaměřují na komunikaci. Ve čtvrté kapitole je zpracováno výzkumné šetření kvantitativní metodou. Je zde popsána metodika výzkumného šetření a grafické zpracování odpovědí, které byly zaznamenány do dotazníku, který byl vytvořen na základě otázek z diagnostické... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is of a speech-therapy type and deals with the issue of supporting the communication skills of preschool children in regular kindergartens. The thesis is divided into a theoretical and empirical part. The theoretical part is based on the analysis of professional literature and consists of four chapters. The first chapter focuses on communication and motor development in children under the age of six. It specifically examines each development and its stages, and then mentions their mutual interaction. It also discusses the linguistic levels that are important in the overall context of the thesis. The second chapter deals with deviations in language and speech and their intervention. The most common disorders occurring in children under the age of six were chosen. Each of them is divided into the definition of the term, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter describes the support of children in communication by the kindergarten. This chapter describes not only the role of kindergartens in supporting communication, but also methods and approaches, or programs and projects that focus on communication. The fourth chapter deals with the processing of research using a quantitative method. It describes the methodology of the research and the graphical processing of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |