Zobrazit minimální záznam

Supporting the communication skills of preschool-age children in mainstream kindergarten
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorBakovská, Kateřina
dc.date.accessioned2024-09-24T06:38:05Z
dc.date.available2024-09-24T06:38:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192778
dc.description.abstractDiplomová práce je logopedického typu a zabývá se problematikou podpory komunikačních schopností dětí předškolního věku v běžné mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické a jsou vypracovány na základě analýzy oborné literatury. První kapitola je zaměřena na komunikační a motorický vývoj u dětí do šesti let. Zaměřuje se na každý vývoj a jeho etapy zvlášť, následně je zmíněna jejich vzájemná interakce. Jsou zde rozpracovány i jazykové roviny, které jsou důležité v celkovém kontextu práce. Druhá kapitola se zabývá odchylkami v jazyku a řeči a jejich intervencí. Zvoleny byly nejčastější poruchy, které se vyskytují u dětí do šesti let věku. Každá z nich je rozdělena na vymezení pojmu, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Ve třetí kapitole je popsána podpora dětí v komunikaci ze strany mateřské školy. V této kapitole je popsána nejen úloha mateřských škol v podpoře komunikace, ale i metody a přístupy, případně programy a projekty, které se zaměřují na komunikaci. Ve čtvrté kapitole je zpracováno výzkumné šetření kvantitativní metodou. Je zde popsána metodika výzkumného šetření a grafické zpracování odpovědí, které byly zaznamenány do dotazníku, který byl vytvořen na základě otázek z diagnostické...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is of a speech-therapy type and deals with the issue of supporting the communication skills of preschool children in regular kindergartens. The thesis is divided into a theoretical and empirical part. The theoretical part is based on the analysis of professional literature and consists of four chapters. The first chapter focuses on communication and motor development in children under the age of six. It specifically examines each development and its stages, and then mentions their mutual interaction. It also discusses the linguistic levels that are important in the overall context of the thesis. The second chapter deals with deviations in language and speech and their intervention. The most common disorders occurring in children under the age of six were chosen. Each of them is divided into the definition of the term, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter describes the support of children in communication by the kindergarten. This chapter describes not only the role of kindergartens in supporting communication, but also methods and approaches, or programs and projects that focus on communication. The fourth chapter deals with the processing of research using a quantitative method. It describes the methodology of the research and the graphical processing of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.subjectpreschool childrenen_US
dc.subjectregular kindergartensen_US
dc.subjectlanguage developmenten_US
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.subjectspeech disordersen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectkomunikační dovednostics_CZ
dc.subjectpředškolní dětics_CZ
dc.subjectběžná mateřská školacs_CZ
dc.subjectvývoj jazykacs_CZ
dc.subjectmotorický vývojcs_CZ
dc.subjectporuchy řečics_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.titlePodpora komunikačních schopností dětí předškolního věku v běžné mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId262972
dc.title.translatedSupporting the communication skills of preschool-age children in mainstream kindergartenen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je logopedického typu a zabývá se problematikou podpory komunikačních schopností dětí předškolního věku v běžné mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické a jsou vypracovány na základě analýzy oborné literatury. První kapitola je zaměřena na komunikační a motorický vývoj u dětí do šesti let. Zaměřuje se na každý vývoj a jeho etapy zvlášť, následně je zmíněna jejich vzájemná interakce. Jsou zde rozpracovány i jazykové roviny, které jsou důležité v celkovém kontextu práce. Druhá kapitola se zabývá odchylkami v jazyku a řeči a jejich intervencí. Zvoleny byly nejčastější poruchy, které se vyskytují u dětí do šesti let věku. Každá z nich je rozdělena na vymezení pojmu, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Ve třetí kapitole je popsána podpora dětí v komunikaci ze strany mateřské školy. V této kapitole je popsána nejen úloha mateřských škol v podpoře komunikace, ale i metody a přístupy, případně programy a projekty, které se zaměřují na komunikaci. Ve čtvrté kapitole je zpracováno výzkumné šetření kvantitativní metodou. Je zde popsána metodika výzkumného šetření a grafické zpracování odpovědí, které byly zaznamenány do dotazníku, který byl vytvořen na základě otázek z diagnostické...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is of a speech-therapy type and deals with the issue of supporting the communication skills of preschool children in regular kindergartens. The thesis is divided into a theoretical and empirical part. The theoretical part is based on the analysis of professional literature and consists of four chapters. The first chapter focuses on communication and motor development in children under the age of six. It specifically examines each development and its stages, and then mentions their mutual interaction. It also discusses the linguistic levels that are important in the overall context of the thesis. The second chapter deals with deviations in language and speech and their intervention. The most common disorders occurring in children under the age of six were chosen. Each of them is divided into the definition of the term, etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter describes the support of children in communication by the kindergarten. This chapter describes not only the role of kindergartens in supporting communication, but also methods and approaches, or programs and projects that focus on communication. The fourth chapter deals with the processing of research using a quantitative method. It describes the methodology of the research and the graphical processing of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV