Zobrazit minimální záznam

Development of communication abilities of a child with hearing impaiment in a hearing family
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorPeprná, Kristýna
dc.date.accessioned2024-09-24T06:38:16Z
dc.date.available2024-09-24T06:38:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192779
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá se možnostmi rozvoje komunikačních schopností dítěte se sluchovým postižením v kontextu slyšícího prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část anatomicky popisuje sluchový aparát a vymezuje objektivní a subjektivní metody vyšetření sluchu. Dále pohlíží na sluchovou problematiku z oblasti etiologie, symptomatologie, diagnostiky a klasifikace. Popisuje, jakým způsobem se vyvíjí dítě se sluchovým postižením, jazykově i sociálně, a jaký vliv na tento proces má slyšící rodinné prostředí. Cílem teoretické části diplomové práce je zdůraznit význam rané intervence v kontextu vývoje jazyka a výběru vhodného komunikačního systému a dále také představit možnosti podpory ze strany institucí, ať už se jedná o logopedickou péči či speciálně pedagogická centra. V praktické části je zvolen kvalitativní přístup za použití designu případové studie. Sběr dat byl proveden prostřednictvím metody polostrukturovaných rozhovorů, které byly uskutečněny s pěti matkami dětí se sluchovým postižením. Dvě děti jsou implantovány bilaterálně, dvě děti mají oboustranně sluchadla a jedno dítě má na levém uchu sluchadlo a na pravém kochleární implantát, přičemž jejich věkové rozmezí je od jednoho roku do šesti let. Analýza dat byla uskutečněna prostřednictvím...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on the development of communication skills of a child with hearing impairment in the context of a hearing environment. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part anatomically describes the hearing apparatus and defines objective and subjective methods of hearing examination. It also looks at hearing issues in terms of aetiology, symptomatology, diagnosis and classification. It describes how a child with a hearing impairment develops, both linguistically and socially, and how the hearing family environment influences this process. The aim of the theoretical part of the thesis is to highlight the importance of early intervention in the context of language development and the choice of an appropriate communication system, as well as to present the possibilities of support from institutions, whether they are speech therapy or special education centres. In the empirical part, a qualitative approach was chosen using a case study design. The method of data collection was a semi-structured interview, which was conducted with five mothers of children with hearing impairment. Two children are implanted bilaterally, two children have hearing aids bilaterally and one child has a hearing aid in the left ear and a cochlear implant in the right...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectcommunication systemen_US
dc.subjectearly careen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectoral communicationen_US
dc.subjectsign languageen_US
dc.subjectDítěcs_CZ
dc.subjectKomunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikační systémcs_CZ
dc.subjectorální komunikacecs_CZ
dc.subjectraná péčecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectznakový jazykcs_CZ
dc.titleRozvoj komunikačních schopností dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271649
dc.title.translatedDevelopment of communication abilities of a child with hearing impaiment in a hearing familyen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá se možnostmi rozvoje komunikačních schopností dítěte se sluchovým postižením v kontextu slyšícího prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část anatomicky popisuje sluchový aparát a vymezuje objektivní a subjektivní metody vyšetření sluchu. Dále pohlíží na sluchovou problematiku z oblasti etiologie, symptomatologie, diagnostiky a klasifikace. Popisuje, jakým způsobem se vyvíjí dítě se sluchovým postižením, jazykově i sociálně, a jaký vliv na tento proces má slyšící rodinné prostředí. Cílem teoretické části diplomové práce je zdůraznit význam rané intervence v kontextu vývoje jazyka a výběru vhodného komunikačního systému a dále také představit možnosti podpory ze strany institucí, ať už se jedná o logopedickou péči či speciálně pedagogická centra. V praktické části je zvolen kvalitativní přístup za použití designu případové studie. Sběr dat byl proveden prostřednictvím metody polostrukturovaných rozhovorů, které byly uskutečněny s pěti matkami dětí se sluchovým postižením. Dvě děti jsou implantovány bilaterálně, dvě děti mají oboustranně sluchadla a jedno dítě má na levém uchu sluchadlo a na pravém kochleární implantát, přičemž jejich věkové rozmezí je od jednoho roku do šesti let. Analýza dat byla uskutečněna prostřednictvím...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the development of communication skills of a child with hearing impairment in the context of a hearing environment. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part anatomically describes the hearing apparatus and defines objective and subjective methods of hearing examination. It also looks at hearing issues in terms of aetiology, symptomatology, diagnosis and classification. It describes how a child with a hearing impairment develops, both linguistically and socially, and how the hearing family environment influences this process. The aim of the theoretical part of the thesis is to highlight the importance of early intervention in the context of language development and the choice of an appropriate communication system, as well as to present the possibilities of support from institutions, whether they are speech therapy or special education centres. In the empirical part, a qualitative approach was chosen using a case study design. The method of data collection was a semi-structured interview, which was conducted with five mothers of children with hearing impairment. Two children are implanted bilaterally, two children have hearing aids bilaterally and one child has a hearing aid in the left ear and a cochlear implant in the right...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV