dc.contributor.advisor | Dostálová, Vladimíra | |
dc.creator | Stojanova, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T06:29:22Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T06:29:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192805 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem zdravotní gramotnost seniorů a jak již samotný název napovídá, jejím cílem je zjistit, jaké mají senioři možnosti edukace pro rozvoj své zdravotní gramotnosti s využitím informačních a komunikačních technologií. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. V první kapitole, Gramotnost, jsou prvně teoreticky ukotveny pojmy obecné - gramotnost a zdraví. Následně dochází k definování pojmu zdravotní gramotnost, včetně jejích modelů a oblastí, které je vhodné rozvíjet. Důraz je kladen na zdravotní gramotnost seniorů. V závěru první kapitoly je představen strategický dokument Zdraví 2030, jehož jeden ze specifických cílů je zaměřen na zvyšování zdravotní gramotnosti obyvatel ČR. Druhá kapitola, Geragogika, se mimo definici tohoto pojmu věnuje pojmu stáří a senior, edukaci seniorů obecně a gerontodidaktice. Neopomíná specifika ve vzdělávání seniorů ani osobu lektora. V neposlední řadě se věnuje možnostem edukace seniorů (Univerzitám třetího věku, Akademiím třetího věku, klubům pro seniory apod.) a využití informačních a komunikačních technologií při jejich vzdělávání. Praktická část diplomové práce prostřednictvím dotazníkového šetření, ve kterém jsou osloveni pražští senioři, kteří splňují předem stanovené parametry, identifikuje možnosti... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma's thesis addresses the topic of health literacy among senior citizens and as the title itself suggests, its aim is to find out what educational opportunities senior citizens have for developing their health literacy with the use of ICT. Its theoretical part is divided into two main chapters. The first one, Literacy, theoretically introduces general terms such as literacy and health. This is followed by defining the concept of health literacy, including its models and areas for development. The focus is on health literacy among senior citizens. In the end, the first chapter presents the strategic document Health 2030, one of its specific aims is focused on increasing health literacy of the population of Czech Republic. The second chapter, Geragogy, defines its concept and also the term old age and senior citizen, education of senior citizens and its specifics, gerontodidactics and lecturers. The conclusion of the theoretical part is devoted to possibilities of educating senior citizens (Universities of the third age, Academies of the third age, clubs for senior citizens etc.) and to the use of information and communication technologies in their education. Practical part of the diploma thesis uses a questionnaire survey to identify possibilities of educating senior citizens for the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | education of senior citizens | en_US |
dc.subject | gerontagogy | en_US |
dc.subject | gerontodidactics | en_US |
dc.subject | information and communication technologies in education of senior citizens | en_US |
dc.subject | educational activities | en_US |
dc.subject | health literacy among senior citizens | en_US |
dc.subject | edukace seniorů | cs_CZ |
dc.subject | gerontagogika | cs_CZ |
dc.subject | gerontodidaktika | cs_CZ |
dc.subject | informační a komunikační technologie ve vzdělávání seniorů | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací aktivity | cs_CZ |
dc.subject | zdravotní gramotnost seniorů | cs_CZ |
dc.title | Zdravotní gramotnost seniorů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 268285 | |
dc.title.translated | Health literacy among seniors | en_US |
dc.contributor.referee | Dvořáková, Danuše | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématem zdravotní gramotnost seniorů a jak již samotný název napovídá, jejím cílem je zjistit, jaké mají senioři možnosti edukace pro rozvoj své zdravotní gramotnosti s využitím informačních a komunikačních technologií. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. V první kapitole, Gramotnost, jsou prvně teoreticky ukotveny pojmy obecné - gramotnost a zdraví. Následně dochází k definování pojmu zdravotní gramotnost, včetně jejích modelů a oblastí, které je vhodné rozvíjet. Důraz je kladen na zdravotní gramotnost seniorů. V závěru první kapitoly je představen strategický dokument Zdraví 2030, jehož jeden ze specifických cílů je zaměřen na zvyšování zdravotní gramotnosti obyvatel ČR. Druhá kapitola, Geragogika, se mimo definici tohoto pojmu věnuje pojmu stáří a senior, edukaci seniorů obecně a gerontodidaktice. Neopomíná specifika ve vzdělávání seniorů ani osobu lektora. V neposlední řadě se věnuje možnostem edukace seniorů (Univerzitám třetího věku, Akademiím třetího věku, klubům pro seniory apod.) a využití informačních a komunikačních technologií při jejich vzdělávání. Praktická část diplomové práce prostřednictvím dotazníkového šetření, ve kterém jsou osloveni pražští senioři, kteří splňují předem stanovené parametry, identifikuje možnosti... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma's thesis addresses the topic of health literacy among senior citizens and as the title itself suggests, its aim is to find out what educational opportunities senior citizens have for developing their health literacy with the use of ICT. Its theoretical part is divided into two main chapters. The first one, Literacy, theoretically introduces general terms such as literacy and health. This is followed by defining the concept of health literacy, including its models and areas for development. The focus is on health literacy among senior citizens. In the end, the first chapter presents the strategic document Health 2030, one of its specific aims is focused on increasing health literacy of the population of Czech Republic. The second chapter, Geragogy, defines its concept and also the term old age and senior citizen, education of senior citizens and its specifics, gerontodidactics and lecturers. The conclusion of the theoretical part is devoted to possibilities of educating senior citizens (Universities of the third age, Academies of the third age, clubs for senior citizens etc.) and to the use of information and communication technologies in their education. Practical part of the diploma thesis uses a questionnaire survey to identify possibilities of educating senior citizens for the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |