Zobrazit minimální záznam

Health literacy among seniors
dc.contributor.advisorDostálová, Vladimíra
dc.creatorStojanova, Veronika
dc.date.accessioned2024-09-26T06:29:22Z
dc.date.available2024-09-26T06:29:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192805
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem zdravotní gramotnost seniorů a jak již samotný název napovídá, jejím cílem je zjistit, jaké mají senioři možnosti edukace pro rozvoj své zdravotní gramotnosti s využitím informačních a komunikačních technologií. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. V první kapitole, Gramotnost, jsou prvně teoreticky ukotveny pojmy obecné - gramotnost a zdraví. Následně dochází k definování pojmu zdravotní gramotnost, včetně jejích modelů a oblastí, které je vhodné rozvíjet. Důraz je kladen na zdravotní gramotnost seniorů. V závěru první kapitoly je představen strategický dokument Zdraví 2030, jehož jeden ze specifických cílů je zaměřen na zvyšování zdravotní gramotnosti obyvatel ČR. Druhá kapitola, Geragogika, se mimo definici tohoto pojmu věnuje pojmu stáří a senior, edukaci seniorů obecně a gerontodidaktice. Neopomíná specifika ve vzdělávání seniorů ani osobu lektora. V neposlední řadě se věnuje možnostem edukace seniorů (Univerzitám třetího věku, Akademiím třetího věku, klubům pro seniory apod.) a využití informačních a komunikačních technologií při jejich vzdělávání. Praktická část diplomové práce prostřednictvím dotazníkového šetření, ve kterém jsou osloveni pražští senioři, kteří splňují předem stanovené parametry, identifikuje možnosti...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma's thesis addresses the topic of health literacy among senior citizens and as the title itself suggests, its aim is to find out what educational opportunities senior citizens have for developing their health literacy with the use of ICT. Its theoretical part is divided into two main chapters. The first one, Literacy, theoretically introduces general terms such as literacy and health. This is followed by defining the concept of health literacy, including its models and areas for development. The focus is on health literacy among senior citizens. In the end, the first chapter presents the strategic document Health 2030, one of its specific aims is focused on increasing health literacy of the population of Czech Republic. The second chapter, Geragogy, defines its concept and also the term old age and senior citizen, education of senior citizens and its specifics, gerontodidactics and lecturers. The conclusion of the theoretical part is devoted to possibilities of educating senior citizens (Universities of the third age, Academies of the third age, clubs for senior citizens etc.) and to the use of information and communication technologies in their education. Practical part of the diploma thesis uses a questionnaire survey to identify possibilities of educating senior citizens for the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecteducation of senior citizensen_US
dc.subjectgerontagogyen_US
dc.subjectgerontodidacticsen_US
dc.subjectinformation and communication technologies in education of senior citizensen_US
dc.subjecteducational activitiesen_US
dc.subjecthealth literacy among senior citizensen_US
dc.subjectedukace seniorůcs_CZ
dc.subjectgerontagogikacs_CZ
dc.subjectgerontodidaktikacs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologie ve vzdělávání seniorůcs_CZ
dc.subjectvzdělávací aktivitycs_CZ
dc.subjectzdravotní gramotnost seniorůcs_CZ
dc.titleZdravotní gramotnost seniorůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268285
dc.title.translatedHealth literacy among seniorsen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Danuše
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem zdravotní gramotnost seniorů a jak již samotný název napovídá, jejím cílem je zjistit, jaké mají senioři možnosti edukace pro rozvoj své zdravotní gramotnosti s využitím informačních a komunikačních technologií. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. V první kapitole, Gramotnost, jsou prvně teoreticky ukotveny pojmy obecné - gramotnost a zdraví. Následně dochází k definování pojmu zdravotní gramotnost, včetně jejích modelů a oblastí, které je vhodné rozvíjet. Důraz je kladen na zdravotní gramotnost seniorů. V závěru první kapitoly je představen strategický dokument Zdraví 2030, jehož jeden ze specifických cílů je zaměřen na zvyšování zdravotní gramotnosti obyvatel ČR. Druhá kapitola, Geragogika, se mimo definici tohoto pojmu věnuje pojmu stáří a senior, edukaci seniorů obecně a gerontodidaktice. Neopomíná specifika ve vzdělávání seniorů ani osobu lektora. V neposlední řadě se věnuje možnostem edukace seniorů (Univerzitám třetího věku, Akademiím třetího věku, klubům pro seniory apod.) a využití informačních a komunikačních technologií při jejich vzdělávání. Praktická část diplomové práce prostřednictvím dotazníkového šetření, ve kterém jsou osloveni pražští senioři, kteří splňují předem stanovené parametry, identifikuje možnosti...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma's thesis addresses the topic of health literacy among senior citizens and as the title itself suggests, its aim is to find out what educational opportunities senior citizens have for developing their health literacy with the use of ICT. Its theoretical part is divided into two main chapters. The first one, Literacy, theoretically introduces general terms such as literacy and health. This is followed by defining the concept of health literacy, including its models and areas for development. The focus is on health literacy among senior citizens. In the end, the first chapter presents the strategic document Health 2030, one of its specific aims is focused on increasing health literacy of the population of Czech Republic. The second chapter, Geragogy, defines its concept and also the term old age and senior citizen, education of senior citizens and its specifics, gerontodidactics and lecturers. The conclusion of the theoretical part is devoted to possibilities of educating senior citizens (Universities of the third age, Academies of the third age, clubs for senior citizens etc.) and to the use of information and communication technologies in their education. Practical part of the diploma thesis uses a questionnaire survey to identify possibilities of educating senior citizens for the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV