Výtvarná výchova a hudební výchova spolu ve škole
Art and Music education together at School
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/192834/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192834Identifikátory
SIS: 271301
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
5. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hudební výchova, mezioborovost, kompetence, projekt, RVP, výtvarná výchova, vzdělávací oblast Umění a kultura, vztah mezi výtvarným uměním a hudbou, základní škola, 2. ročníkKlíčová slova (anglicky)
Music Education, interdisciplinarity, competencies, project, National Curriculum, Art Education, educational area Arts and Culture, relationship between visual art and music, primary school, 2nd gradeDiplomová práce "Výtvarná výchova a hudební výchova spolu ve škole" se zabývá propojením výtvarné a hudební výchovy na 1. stupni základních škol. Cílem práce je analyzovat možnosti a přínosy integrovaného přístupu k těmto předmětům a zjistit, jak mohou spolupráce a vzájemné prolínání těchto vzdělávacích oblastí podpořit kreativitu, estetické vnímání a osobnostní růst žáků. Výzkum je realizován formou dotazníkového šetření mezi rodiči žáků, analýzou vyučovacích plánů a dlouhodobého didaktické projektu. Výsledky ukazují, že integrovaný přístup k výtvarné a hudební výchově přináší pozitivní efekty na motivaci žáků, rozvoj jejich dovedností a celkovou atmosféru ve třídě. Práce nabízí konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi a navrhuje metodické postupy pro efektivní propojení těchto dvou předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební výchova, mezioborovost, kompetence, projekt, RVP, výtvarná výchova, vzdělávací oblast Umění a kultura, vztah mezi výtvarným uměním a hudbou, základní škola, 2. ročník
The thesis "Art Education and Music Education Together in School" deals with the integration of art and music education in primary schools. The aim of the thesis is to analyze the possibilities and benefits of an integrated approach to these subjects and to determine how the collaboration and mutual blending of these educational areas can support creativity, aesthetic perception, and personal growth of students. The research is conducted through a questionnaire survey among parents of students, analysis of teaching plans, and a long-term didactic project. The results show that an integrated approach to art and music education brings positive effects on student motivation, skill development, and the overall classroom atmosphere. The thesis offers specific recommendations for pedagogical practice and suggests methodological procedures for effectively integrating these two subjects. KEYWORDS Music Education, interdisciplinarity, competencies, project, National Curriculum, Art Education, educational area Arts and Culture, relationship between visual art and music, primary school, 2nd grade