dc.contributor.advisor | Kašpar, Ladislav | |
dc.creator | Augustinová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T15:55:38Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T15:55:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192839 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá výkonnostní závislostí mezi sprintem a skokem dalekým u dětí na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je vyhodnotit a interpretovat závislost mezi vybranými disciplínami, která vzešla z praktické části této práce. Teoretická část je věnovaná výkonnosti a technice ve vybraných atletických disciplínách s ohledem na dětská specifika. Dále analýze a porovnání dosud zjištěné výkonnostní závislosti popsané na rozdílném vzorku žáků či atletů. Výzkumná část je zaměřena na výkonnostní závislost mezi zmíněnými atletickými disciplínami. Součástí praktické části je měření výkonů konkrétního vzorku žáků, který je tvořen celkem 149 žáky 2. a 5. tříd ze základní školy Dobiášova v Liberci. Výkonnostní závislost mezi sprintem a skokem dalekým je vyhodnocena a popsána celkově i zvlášť mezi dívkami a chlapci obou ročníků. U všech měřených skupin žáků vyšly korelační koeficienty záporné v rozmezí od 0,45 do 0,75, což poukazuje na značnou až vysokou nepřímou závislost (tzn., že jedna proměnná se zvětšuje a druhá se snižuje). S ohledem na výkonnostní závislost mezi sprintem a skokem dalekým to znamená, že s rychlejším během žáci dosáhli delší vzdálenosti ve skoku dalekém. Výzkumná část mimo jiné obsahuje diskusi a závěr, jejíž součástí je doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the performance dependence between sprinting and long jump among children in primary school. The aim of this work is to evaluate and describe the relationship between the selected disciplines, which emerged from the practical part of this work. The theoretical part is dedicated to performance and technique in selected athletic disciplines taking the specifics of children into consideration. It further analyses and compares the previously discovered performance dependencies described on a different sample of students or athletes. The research part focuses on the performance dependence between the mentioned athletic disciplines. The practical part includes performance measurements of a specific sample of students, consisting of a total of 149 students from 2nd and 5th grades at Dobiášova Elementary School in Liberec. The performance dependence between sprinting and long jump is evaluated and described overall and separately among girls and boys of both grades. For all measured student groups, correlation coefficients resulted negative and were ranged from 0.45 to 0.75, indicating a significant to high inverse dependence (meaning one variable increases while the other decreases). In relation to the performance dependence between sprinting and long jump, this means that with... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | younger school age | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | athletics | en_US |
dc.subject | long jump | en_US |
dc.subject | 50 m sprint | en_US |
dc.subject | technique | en_US |
dc.subject | performance | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | performance dependence | en_US |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | 1. stupeň ZŠ | cs_CZ |
dc.subject | atletika | cs_CZ |
dc.subject | skok do dálky | cs_CZ |
dc.subject | běh na 50 m | cs_CZ |
dc.subject | technika | cs_CZ |
dc.subject | výkonnost | cs_CZ |
dc.subject | analýza | cs_CZ |
dc.subject | výkonnostní závislost | cs_CZ |
dc.title | Výkonnostní závislost mezi sprintem a skokem dalekým u dětí na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 267809 | |
dc.title.translated | Dependence between sprint and long jump performances of primary school children | en_US |
dc.contributor.referee | Suchý, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá výkonnostní závislostí mezi sprintem a skokem dalekým u dětí na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je vyhodnotit a interpretovat závislost mezi vybranými disciplínami, která vzešla z praktické části této práce. Teoretická část je věnovaná výkonnosti a technice ve vybraných atletických disciplínách s ohledem na dětská specifika. Dále analýze a porovnání dosud zjištěné výkonnostní závislosti popsané na rozdílném vzorku žáků či atletů. Výzkumná část je zaměřena na výkonnostní závislost mezi zmíněnými atletickými disciplínami. Součástí praktické části je měření výkonů konkrétního vzorku žáků, který je tvořen celkem 149 žáky 2. a 5. tříd ze základní školy Dobiášova v Liberci. Výkonnostní závislost mezi sprintem a skokem dalekým je vyhodnocena a popsána celkově i zvlášť mezi dívkami a chlapci obou ročníků. U všech měřených skupin žáků vyšly korelační koeficienty záporné v rozmezí od 0,45 do 0,75, což poukazuje na značnou až vysokou nepřímou závislost (tzn., že jedna proměnná se zvětšuje a druhá se snižuje). S ohledem na výkonnostní závislost mezi sprintem a skokem dalekým to znamená, že s rychlejším během žáci dosáhli delší vzdálenosti ve skoku dalekém. Výzkumná část mimo jiné obsahuje diskusi a závěr, jejíž součástí je doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the performance dependence between sprinting and long jump among children in primary school. The aim of this work is to evaluate and describe the relationship between the selected disciplines, which emerged from the practical part of this work. The theoretical part is dedicated to performance and technique in selected athletic disciplines taking the specifics of children into consideration. It further analyses and compares the previously discovered performance dependencies described on a different sample of students or athletes. The research part focuses on the performance dependence between the mentioned athletic disciplines. The practical part includes performance measurements of a specific sample of students, consisting of a total of 149 students from 2nd and 5th grades at Dobiášova Elementary School in Liberec. The performance dependence between sprinting and long jump is evaluated and described overall and separately among girls and boys of both grades. For all measured student groups, correlation coefficients resulted negative and were ranged from 0.45 to 0.75, indicating a significant to high inverse dependence (meaning one variable increases while the other decreases). In relation to the performance dependence between sprinting and long jump, this means that with... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |