Zobrazit minimální záznam

Integrated Czech language teaching at the second level of primary school
dc.contributor.advisorStarý, Karel
dc.creatorBárta, Matěj
dc.date.accessioned2024-11-28T16:08:00Z
dc.date.available2024-11-28T16:08:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192841
dc.description.abstractTématem této práce je integrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni základní školy. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Obsahem praktické části je akční výzkum. Teoretická část se snaží postihnout základní informace o integraci. Zaměřuje se především na cíle výuky, proč je nutné výuku českého jazyka pojímat propojeně, dále uvádí také náhled na integraci v historickém kontextu. Důležitou součástí jsou i zmínky o zahraničních výzkumech, které této práci posloužily jako zdroj inspirace. Praktická část se skládá z šesti výukových jednotek vedených integrovaným způsobem. První hodina slouží jako příprava k vlastnímu akčnímu výzkumu, jehož obsahem je vždy připravená výuková jednotka, následně poznámky k realizaci a hodnocení. Cílem práce je zjistit efekty integrované výuky českého jazyka na žáky 2. stupně. Nástrojem výzkumu je opakovaná sebereflexe učitele během výzkumu a dotazník. Ten obsahuje několik základních aspektů, které žáci po každé hodině hodnotili. Na začátku výzkumu byly položeny otázky, na které autor odpovídá ve vyhodnocení výzkumu. Zjištění jsou směřována zvlášť k žákům a zvlášť k učiteli. Výzkum prokázal například vyšší atraktivitu integrovaných hodin, jsou zde také zvažovány limity takto vedené výuky, které jsou často přítomny hlavně v samotné osobnosti učitele. Samotný závěr...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is the integrated teaching of the Czech language at the second level of primary school. The work consists of theoretical and practical parts. The content of the practical part is action research. The theoretical part tries to cover basic information about integration. It focuses mainly on the aims of teaching, why it is necessary to teach the Czech language in an integrated way, and also gives an insight into integration in a historical context. An important part of this is the mention of foreign research that served as a source of inspiration for this thesis. The practical part consists of six teaching units conducted in an integrated way. The first lesson serves as preparation for the actual action research, which always includes a prepared teaching unit, followed by notes on implementation and evaluation. The work aims to find out the effects of integrated Czech language teaching on Grade 2 pupils. The research instrument is the teacher's repeated self-reflection during the research and a questionnaire. The latter contains several basic aspects that the pupils evaluated after each lesson. Questions were asked at the beginning of the research and the author answered them in the research evaluation. The findings are directed towards the pupils and the teacher. The research...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCzech languageen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectcommunication educationen_US
dc.subjectstyleen_US
dc.subjectintegrated teachingen_US
dc.subjectČeský jazykcs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectkomunikační výchovacs_CZ
dc.subjectslohcs_CZ
dc.subjectintegrovaná výukacs_CZ
dc.titleIntegrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258874
dc.title.translatedIntegrated Czech language teaching at the second level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeLaufková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce je integrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni základní školy. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Obsahem praktické části je akční výzkum. Teoretická část se snaží postihnout základní informace o integraci. Zaměřuje se především na cíle výuky, proč je nutné výuku českého jazyka pojímat propojeně, dále uvádí také náhled na integraci v historickém kontextu. Důležitou součástí jsou i zmínky o zahraničních výzkumech, které této práci posloužily jako zdroj inspirace. Praktická část se skládá z šesti výukových jednotek vedených integrovaným způsobem. První hodina slouží jako příprava k vlastnímu akčnímu výzkumu, jehož obsahem je vždy připravená výuková jednotka, následně poznámky k realizaci a hodnocení. Cílem práce je zjistit efekty integrované výuky českého jazyka na žáky 2. stupně. Nástrojem výzkumu je opakovaná sebereflexe učitele během výzkumu a dotazník. Ten obsahuje několik základních aspektů, které žáci po každé hodině hodnotili. Na začátku výzkumu byly položeny otázky, na které autor odpovídá ve vyhodnocení výzkumu. Zjištění jsou směřována zvlášť k žákům a zvlášť k učiteli. Výzkum prokázal například vyšší atraktivitu integrovaných hodin, jsou zde také zvažovány limity takto vedené výuky, které jsou často přítomny hlavně v samotné osobnosti učitele. Samotný závěr...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is the integrated teaching of the Czech language at the second level of primary school. The work consists of theoretical and practical parts. The content of the practical part is action research. The theoretical part tries to cover basic information about integration. It focuses mainly on the aims of teaching, why it is necessary to teach the Czech language in an integrated way, and also gives an insight into integration in a historical context. An important part of this is the mention of foreign research that served as a source of inspiration for this thesis. The practical part consists of six teaching units conducted in an integrated way. The first lesson serves as preparation for the actual action research, which always includes a prepared teaching unit, followed by notes on implementation and evaluation. The work aims to find out the effects of integrated Czech language teaching on Grade 2 pupils. The research instrument is the teacher's repeated self-reflection during the research and a questionnaire. The latter contains several basic aspects that the pupils evaluated after each lesson. Questions were asked at the beginning of the research and the author answered them in the research evaluation. The findings are directed towards the pupils and the teacher. The research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV