Zobrazit minimální záznam

Secondary coming out of parents of transgender children
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorNovák, Adam
dc.date.accessioned2024-09-26T06:38:18Z
dc.date.available2024-09-26T06:38:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192843
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá zkušenostmi rodičů transgender dětí, jejím hlavním cílem bylo těmto zkušenostem blíže porozumět. Konkrétně se výzkum zaměřoval na období po coming outu dítěte a na to, jakým způsobem se rodiče se zjištěním, že je jejich dítě transgender, vyrovnávají. Teoretická část práce představuje základní pojmy, koncepty a dosavadní poznatky týkající se transgender tematiky, a to právě s důrazem na kontext rodičů transgender dětí. Část empirická vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti rodiči transgender dětí. Analýza a interpretace získaných dat proběhly pomocí tematické analýzy. Ukázalo se, že vedle jiných reakcí (vzpomínání na období před coming outem, hledání potenciálních příčin) se u rodičů v souvislosti s coming outem jejich dítěte objevují také nejrůznější emoce (šok, zmatení, překvapení, lítost či obavy). V průběhu vyrovnávání se se skutečností, že je jejich dítě transgender, bývá rodičům oporou mimo jiné odborná pomoc, a to například v podobě podpůrných skupin. Zdrojem opory, zároveň ale i významným stresorem, mohou být další vztahy rodiče (například s druhým rodičem, prarodiči či sourozencem transgender dítěte). Důležitým protektivním faktorem se pro rodiče zdá být dostatek času či přístup k...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the experience of parents of transgender children. Its primary aim was to understand this experience more closely. Specifically, the research concentrated on the period after the child's coming out and on how parents cope with the fact that their child is transgender. The theoretical part introduces basic terms, concepts, and existing research in this area, with an emphasis on the context of the parents of transgender children. The empirical part is based on qualitative research conducted using semi-structured interviews with six parents of transgender children. The analysis and interpretation of the collected data was carried out by means of thematic analysis. The research showed that apart from other reactions (thinking back to the time before coming out, thinking about potential causes), parents experience various emotions (shock, confusion, surprise, regret, or fear) connected to their child's coming out. During the process of coming to terms with the fact that their child is transgender, some parents seek professional help, for example support groups. Parents' other relationships (for instance with the other parent, grandparents, or siblings of the transgender child) can serve both as a source of support and a significant stressor. Having enough time and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgender identityen_US
dc.subjectgender incongruenceen_US
dc.subjecttransgenderen_US
dc.subjectcoming outen_US
dc.subjectparental copingen_US
dc.subjectgenderová identitacs_CZ
dc.subjectgenderový nesouladcs_CZ
dc.subjecttransgendercs_CZ
dc.subjectcoming outcs_CZ
dc.subjectcopingcs_CZ
dc.titleSekundární coming out rodičů transgender dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId269897
dc.title.translatedSecondary coming out of parents of transgender childrenen_US
dc.contributor.refereeFrancová, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá zkušenostmi rodičů transgender dětí, jejím hlavním cílem bylo těmto zkušenostem blíže porozumět. Konkrétně se výzkum zaměřoval na období po coming outu dítěte a na to, jakým způsobem se rodiče se zjištěním, že je jejich dítě transgender, vyrovnávají. Teoretická část práce představuje základní pojmy, koncepty a dosavadní poznatky týkající se transgender tematiky, a to právě s důrazem na kontext rodičů transgender dětí. Část empirická vychází z kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti rodiči transgender dětí. Analýza a interpretace získaných dat proběhly pomocí tematické analýzy. Ukázalo se, že vedle jiných reakcí (vzpomínání na období před coming outem, hledání potenciálních příčin) se u rodičů v souvislosti s coming outem jejich dítěte objevují také nejrůznější emoce (šok, zmatení, překvapení, lítost či obavy). V průběhu vyrovnávání se se skutečností, že je jejich dítě transgender, bývá rodičům oporou mimo jiné odborná pomoc, a to například v podobě podpůrných skupin. Zdrojem opory, zároveň ale i významným stresorem, mohou být další vztahy rodiče (například s druhým rodičem, prarodiči či sourozencem transgender dítěte). Důležitým protektivním faktorem se pro rodiče zdá být dostatek času či přístup k...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the experience of parents of transgender children. Its primary aim was to understand this experience more closely. Specifically, the research concentrated on the period after the child's coming out and on how parents cope with the fact that their child is transgender. The theoretical part introduces basic terms, concepts, and existing research in this area, with an emphasis on the context of the parents of transgender children. The empirical part is based on qualitative research conducted using semi-structured interviews with six parents of transgender children. The analysis and interpretation of the collected data was carried out by means of thematic analysis. The research showed that apart from other reactions (thinking back to the time before coming out, thinking about potential causes), parents experience various emotions (shock, confusion, surprise, regret, or fear) connected to their child's coming out. During the process of coming to terms with the fact that their child is transgender, some parents seek professional help, for example support groups. Parents' other relationships (for instance with the other parent, grandparents, or siblings of the transgender child) can serve both as a source of support and a significant stressor. Having enough time and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV