Diagnostika selektivní sluchové pozornosti u dětí v předškolním věku se zaměřením na vnímání a rozlišování lidských hlasů
Diagnostics of selective auditory attention in children of preschool age, focusing on the perception and discrimination of human voices
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192849Identifikátory
SIS: 267847
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hons, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dítě ve věku 3,8-6 let, diagnostika, selektivní sluchová pozornost, sluchové vnímání, lidský hlas, zvukKlíčová slova (anglicky)
Child aged 3,8-6 years, diagnostics, selective auditory attention, auditory perception, human voice, soundTato bakalářská práce se zabývá diagnostikou selektivní sluchové pozornosti u dětí v předškolním věku se zaměřením na vnímání a rozlišování mužského, ženského a dětského pěveckého hlasu a orientace ve vrstvách vícehlasu. Cílem bakalářské práce je vytvořit několik testových úloh pro budoucí testování. Dílčím cílem je na základě provedení těchto úloh vyhodnotit obtížnost úloh, navrhnout jejich progresivní řadu a vytvořit hodnotící škálu k budoucímu testu. V teoretické části jsou vymezeny pojmy selektivní sluchová pozornost u dětí v předškolním věku, hlas a vícehlas. V praktické části jsou popsané hudební činnosti diagnostikující danou schopnost.
This bachelor thesis deals with the diagnosis of selective auditory attention in preschool children, focusing on the perception and discrimination of male, female and child singing voices and the orientation in layers of multiple voices. The aim of the bachelor thesis is to develop several test tasks for future testing. The sub-objective is to evaluate the difficulty of the tasks based on the performance of these tasks, to design a progression series and to create a rating scale for future testing. In the theoretical part, the concepts of selective auditory attention in preschool children, voice and multiple voices are defined. In the practical part, musical activities diagnosing the given ability are described.