dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Levá, Hana | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T17:15:22Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T17:15:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192868 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá rozvojem polytechnického vzdělávání dětí mladšího školního věku. Rozvoj polytechnického vzdělávání u dětí je důležitý, nebotˇ umožňuje získat praktické dovednosti a znalosti v různých oblastech, jako je technika, přírodovědné vzdělávání, environmentální vzdělávání, design a programování, což jsou klíčové oblasti pro porozumění a úspěch v současném světě. Cílem diplomové práce je teoreticky popsat možnosti rozvoje polytechnického vzdělávání žáků mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá pojmem polytechnické vzdělávání, jeho zařazení do Rámcového vzdělávacího programu ZV, významným strategiím, které obsahují polytechnické vzdělávání. Věnuje se vývojovému období dítěte mladšího školního věku z pohledu kognitivního vývoje dítěte. Popisuje vybrané projekty a programy na podporu polytechnického vzdělávání. Praktická část práce zkoumá, zda absolvování vybraného programu polytechnického vzdělávání, vede ke zvýšení technické gramotnosti dětí mladšího školního věku, a dále, jaké další gramotnosti program u dětí rozvíjí. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, gramotnost, klíčové kompetence, Malá technická univerzita, polytechnické vzdělávání, technická gramotnost. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with development of polytechnic education for children of younger school age. The development of polytechnic education for children is important, as it enables them to acquire practical skills and knowledge in different areas such as technology, environmental education, design and programming, these are key areas for understanding and access in today's world. The aim of the diploma thesis is to theoretically describe the possibilities of polytechnic education for pupils of younger school age. The theoretical part deals with the concept of polytechnic education, its inclusion in the Framework educational program.Describes selected projects and programs to support polytechnic education. The praktical part of the work examines wheter completion of a selected polytechnic education program leeds to an increase in the technical literacy of children of younger school age and what competencies the program develops. Keywords Key competencies, literacy, polytechnics education, pupils of younger school age, technical literacy. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | a child og younger school age|key competencies|polytechnic education|technical literacy|educational program | en_US |
dc.subject | dítě mladšího školního věku|klíčové kompetence|polytechnické vzdělávání|technická gramotnost|rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj polytechnického vzdělávání u žáků mladšího školního věku. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 265171 | |
dc.title.translated | Development of polytechnic education for pupils of younger school age. | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáč, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá rozvojem polytechnického vzdělávání dětí mladšího školního věku. Rozvoj polytechnického vzdělávání u dětí je důležitý, nebotˇ umožňuje získat praktické dovednosti a znalosti v různých oblastech, jako je technika, přírodovědné vzdělávání, environmentální vzdělávání, design a programování, což jsou klíčové oblasti pro porozumění a úspěch v současném světě. Cílem diplomové práce je teoreticky popsat možnosti rozvoje polytechnického vzdělávání žáků mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá pojmem polytechnické vzdělávání, jeho zařazení do Rámcového vzdělávacího programu ZV, významným strategiím, které obsahují polytechnické vzdělávání. Věnuje se vývojovému období dítěte mladšího školního věku z pohledu kognitivního vývoje dítěte. Popisuje vybrané projekty a programy na podporu polytechnického vzdělávání. Praktická část práce zkoumá, zda absolvování vybraného programu polytechnického vzdělávání, vede ke zvýšení technické gramotnosti dětí mladšího školního věku, a dále, jaké další gramotnosti program u dětí rozvíjí. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, gramotnost, klíčové kompetence, Malá technická univerzita, polytechnické vzdělávání, technická gramotnost. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with development of polytechnic education for children of younger school age. The development of polytechnic education for children is important, as it enables them to acquire practical skills and knowledge in different areas such as technology, environmental education, design and programming, these are key areas for understanding and access in today's world. The aim of the diploma thesis is to theoretically describe the possibilities of polytechnic education for pupils of younger school age. The theoretical part deals with the concept of polytechnic education, its inclusion in the Framework educational program.Describes selected projects and programs to support polytechnic education. The praktical part of the work examines wheter completion of a selected polytechnic education program leeds to an increase in the technical literacy of children of younger school age and what competencies the program develops. Keywords Key competencies, literacy, polytechnics education, pupils of younger school age, technical literacy. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |