Zobrazit minimální záznam

Development of polytechnic education for pupils of younger school age.
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorLevá, Hana
dc.date.accessioned2024-11-29T17:15:22Z
dc.date.available2024-11-29T17:15:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192868
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rozvojem polytechnického vzdělávání dětí mladšího školního věku. Rozvoj polytechnického vzdělávání u dětí je důležitý, nebotˇ umožňuje získat praktické dovednosti a znalosti v různých oblastech, jako je technika, přírodovědné vzdělávání, environmentální vzdělávání, design a programování, což jsou klíčové oblasti pro porozumění a úspěch v současném světě. Cílem diplomové práce je teoreticky popsat možnosti rozvoje polytechnického vzdělávání žáků mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá pojmem polytechnické vzdělávání, jeho zařazení do Rámcového vzdělávacího programu ZV, významným strategiím, které obsahují polytechnické vzdělávání. Věnuje se vývojovému období dítěte mladšího školního věku z pohledu kognitivního vývoje dítěte. Popisuje vybrané projekty a programy na podporu polytechnického vzdělávání. Praktická část práce zkoumá, zda absolvování vybraného programu polytechnického vzdělávání, vede ke zvýšení technické gramotnosti dětí mladšího školního věku, a dále, jaké další gramotnosti program u dětí rozvíjí. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, gramotnost, klíčové kompetence, Malá technická univerzita, polytechnické vzdělávání, technická gramotnost.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with development of polytechnic education for children of younger school age. The development of polytechnic education for children is important, as it enables them to acquire practical skills and knowledge in different areas such as technology, environmental education, design and programming, these are key areas for understanding and access in today's world. The aim of the diploma thesis is to theoretically describe the possibilities of polytechnic education for pupils of younger school age. The theoretical part deals with the concept of polytechnic education, its inclusion in the Framework educational program.Describes selected projects and programs to support polytechnic education. The praktical part of the work examines wheter completion of a selected polytechnic education program leeds to an increase in the technical literacy of children of younger school age and what competencies the program develops. Keywords Key competencies, literacy, polytechnics education, pupils of younger school age, technical literacy.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecta child og younger school age|key competencies|polytechnic education|technical literacy|educational programen_US
dc.subjectdítě mladšího školního věku|klíčové kompetence|polytechnické vzdělávání|technická gramotnost|rámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.titleRozvoj polytechnického vzdělávání u žáků mladšího školního věku.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId265171
dc.title.translatedDevelopment of polytechnic education for pupils of younger school age.en_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rozvojem polytechnického vzdělávání dětí mladšího školního věku. Rozvoj polytechnického vzdělávání u dětí je důležitý, nebotˇ umožňuje získat praktické dovednosti a znalosti v různých oblastech, jako je technika, přírodovědné vzdělávání, environmentální vzdělávání, design a programování, což jsou klíčové oblasti pro porozumění a úspěch v současném světě. Cílem diplomové práce je teoreticky popsat možnosti rozvoje polytechnického vzdělávání žáků mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá pojmem polytechnické vzdělávání, jeho zařazení do Rámcového vzdělávacího programu ZV, významným strategiím, které obsahují polytechnické vzdělávání. Věnuje se vývojovému období dítěte mladšího školního věku z pohledu kognitivního vývoje dítěte. Popisuje vybrané projekty a programy na podporu polytechnického vzdělávání. Praktická část práce zkoumá, zda absolvování vybraného programu polytechnického vzdělávání, vede ke zvýšení technické gramotnosti dětí mladšího školního věku, a dále, jaké další gramotnosti program u dětí rozvíjí. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, gramotnost, klíčové kompetence, Malá technická univerzita, polytechnické vzdělávání, technická gramotnost.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with development of polytechnic education for children of younger school age. The development of polytechnic education for children is important, as it enables them to acquire practical skills and knowledge in different areas such as technology, environmental education, design and programming, these are key areas for understanding and access in today's world. The aim of the diploma thesis is to theoretically describe the possibilities of polytechnic education for pupils of younger school age. The theoretical part deals with the concept of polytechnic education, its inclusion in the Framework educational program.Describes selected projects and programs to support polytechnic education. The praktical part of the work examines wheter completion of a selected polytechnic education program leeds to an increase in the technical literacy of children of younger school age and what competencies the program develops. Keywords Key competencies, literacy, polytechnics education, pupils of younger school age, technical literacy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV